TO ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΝ φέτος πολλοί διαφημιστές: το αξιοσημείωτο ρεκόρ που καταγράφηκε στα διαφημιστικά σποτ την περίοδο των Χριστουγέννων από τις μη κυβερνητικές οργανώσεις που διεκδίκησαν μερίδιο στο δώρο του καταναλωτή. H κατανάλωση, εκτός των προϊόντων (και) από τον Τρίτο Κόσμο, αφορούσε και δράσεις για τον Τρίτο Κόσμο. Περίπου μία στις πενήντα δύο (διακριτών προϊόντων) διαφημίσεις έναντι μίας στις ενενήντα τέσσερις το 1995!
Λογικό, είπε ένας γνωστός διαφημιστής. «Τα Χριστούγεννα είναι η μεγαλύτερη κοινωνική κινητοποίηση.
Διαβάστε ολοκληρο το αρθρο εδω
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
19 σχόλια:
ean h Ellada akolouthisei thn poreia twn dutikwn xwrwn eidika twn Hnwmenwn Politeiwn kai ths Bretanias (opws kanei sunithws me mia kathisterisi merikwn etwn) tote h tash tou na zoume gia to shmera (sa na mhn uparxei aurio) tha oksunthei: perissotera daneia, perissotera pswnia, emporeumatopoihsh twn anthrwpinwn sxesewn, ethimwn, drasthriothtwn, perissoterh "diaskedash" (ligoterh poikilia kai epilogh) kok.
Ennoeitai oti to megalutero problhma den tha to exei to kentro ths prwteuousas (ta kentra twn mhtropolewn panta diathroun ena minimum politismikwn epilogwn kai enallaktikwn tropwn zwhs) alla ta proastia kai h upoloiph epikrateia pou gia logous oikonomiwn klimakas tha upokupsoun sthn tupopoihsh.
Otan gurisa apo tin Athina xtes, to prwto pragma pou me rwthse o (agglos) sygkatoikos mou itan "phres wraia dwra?". Phga na tou pw oti meta apo polla xronia ksanamazeutike i skorpismenh oikogeneia mou, oti sunanthsa pollous kainourgious kai endiaferontes anthrwpous (opws o oikodespoths), oti kourastika kai ksekourastika, oti, oti, oti...
alla arkestika sto na pw "nai, esy?" - oi sxeseis mas einai arketa epifaneiakes gia na mhn xreiastei na embathunw.
(...kai ta ellhnika mou pleon toso kaka pou den bgazoun nohma: ennoousa "arketa epifaneiakes wste den xreiastike na embathunw).
Φυσικά και θα ψήφιζε αριστερά ο Αη Βασίλης! Τι θα ψήφιζε δηλαδή, αυτός ο Άγιος άνθρωπος, τους εκρποσώπους του κεφαλαίου; Ή τους Ρεφορμιστές;
Εμένα, μάλιστα, με φαίνεται πως είναι στην πραγματικότητα ο Άρης. Είπανε πως αυτοκτόνησε. Αλλά τα τρώμε εμείς αυτά; Ψεύδη της μπουρζουαζίας.
Τον θυμάμαι που λές, τότε, στα Τρίκαλα, στην συνάντηση των Καπεταναίων. Εγώ ήμουν στη σωματοφυλακή του Σαράφη. Και ήρθε ο Άρης, και με είπε πως θέλει να μιλήσει στον Στρατηγό.
Πανέμορφος ήταν!
Γιαγιούλα να με συγχωρείς αλλα ο αη βασίλης ειναι ή δεν ειναι για ολα τα παιδιά;Ο Αρης τι σχέση εχει μ' εναν "αη"?
υγ.σ'ευχαριστω για την "περιποίηση" στο blog σου,αλλα οπως κι εσυ διαπίστωσες ποντάρεις σε κουτσό αλογο...
Δεν ειναι η μονη περιπτωση που παρατηρειται ενοχη συναλαγη της αριστερας με την παραδωση και πιο συγκεκριμενα την θρησκευτικη.Το φαινομενο εχει την λογικη του ερμηνεια:η εκλησια ως παλαιωτερο μαγαζι διαθετει πληρεστερη και μεγαλητερη δεξαμενη ιδεων απο την οποια η αριστερα αντλει δανεια σε οτι αφορα την εθιμοτυπια της και οχι μονο.Η ομολογια πιστης αποτελει βασικο στοιχειο στη λειτουργικη της αριστερας,το συνδρομο της διαρκους ενοχης μονιμο ιδεολογικο της επιτιμιο,και μια σειρα αλλα στοιχεια-ων ουκ εστι αριθμος-συντεινουν στην θρησκειοποιηση της ετσι που η διαμορφωση της μεσης η λαικης αριστερης συνειδησης να προσιδιαζει στη συνειδηση του μεσου θρησκευομενου ατομου.Οπως σημερα στην "εκλησια του κυριου"μπορουμε να διακρινουμε λειτουργικα και τυπικα στερεοτυπα που εχουν την ριζα τους στους πρωιμους χριστιανικους χρονους ετσι και στην αριστερα συνανταμε ιδεοψυχολογικα συνδρομα που αναγονται στην πρωτη φαση προσπαθειας οικοδομισης του σοσιαλισμου.Σαν τετοιο μπορουμε να θεωρησουμε την αντιληψη της αριστερας για την παραγωγη και δεν ειναι καθολου τυχαια η λατρεια της για τα μεσα παραγωγης η το οτι ο εργατης,η εργατικη ταξη γενικωτερα,αποτελεσε το μονιμο και απολυτο φετιχ της,το αδιαμφισβητο must στη σημειολογια της.Οι πιθανες συνεπειες της υπερπαραγωγης και κατ΄επεκταση της υπερκαταναλωσης,τουλαχιστον σε επιπεδο τρεχουσας πολιτικης,αποτελεσαν ανεκαθεν "ψιλα γραμματα" για την αριστερα αφου το μονο ερωτημα που εθετε ηταν:-ποιος καταναλωνει;φοβουμενη μηπως τα υπερμετρα και περιτα σκουπιδια προοριζονται μονο για τα αφεντικα.Γιαυτο ακομα και οταν η θρησκευτικη παραδωση οργανωνει καταναλωτικα οργια το μονο που ενδιαφερει την αριστερα ειναι το ποιος ειναι καλεσμενος στο παρτυ.Η παρατηρηση δεν αφορα απλως την σχεση της με τον αγιο Βασιλη και το αστρο της Βηθλεεμ που την οδηγει αλλα το δικο της αστρο που ολοενα χλωμιαζει και δυει.
Για το προηγουμενο σχολιο ΑΣ
Θα διαφωνήσω μαζι σου.Η αριστερά δεν δυει αλλά μια συγκεκριμένη εικόνα της -και ευτυχως.Παραφράζοντας τον Ιγκλετον θα σημειωσω οτι οσο δεν υπάρχει απάντηση στο ερωτημα "γιατι υπάρχει η ανισότητα" αλλο τόσο θα ειναι η αριστερα που προσπαθεί να το θέσει...Ακομα-ακόμα και να το απαντήσει.Που ξέρεις...Η ζωη ειναι γεμάτη εκπλήξεις...
Γράφεις για Tαύτιση ευμάρειας με ατομική ευτυχία. Ο άνθρωπος είναι ό,τι έχει.
Θα έλεγα: Ο άνθρωπος είναι ό,τι κατέχει (σε κεφάλαιο και πλέον κοινωνικό κεφάλαιο -> Η παιδεία, τα δίκτυα, οι κοινωνικές σχέσεις, η πρόσβαση στο Internet, οι δυνατότητες επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, ο τρόπος και ο βαθμός που τα άτομα συνδέονται μεταξύ τους, ποιος μπορεί να επηρεάσει με τις ιδέες και τη δουλειά του άλλους, αυτό είναι το κοινωνικό κεφάλαιο και αυτό είναι, κυρίως, που μετράει σήμερα για την επιτυχία).
Δεν καταναλώνουν υστερικά οι αριστεροί ή οι δεξιοί (δηλ. Δεν είναι η ιδεολογία κριτήριο καταναλωτικής συμπεριφοράς), αλλά θέλουν να καταναλώσουν όσοι δεν έχουν στην πραγματικότητα να καταναλώσουν (αριστεροί και δεξιοί και απολίτικοι). Η frustration (ματαίωση) από τη ζωή (η έλλειψη κοινωνικού κεφαλαίου δηλ.) οδηγεί σε κατανάλωση ή, μόνο, έστω, σε επιθυμία κατανάλωσης.
Δεν είναι η κατανάλωση που οδηγεί στην ευτυχία, αλλά η έλλειψη ευτυχίας οδηγεί σε κατανάλωση. Και αυτή η διαφορά είναι νομίζω σημαντική.
Ο ιδιοκτήτης του ΙΚΕΑ είναι ένας αντικαταναλωτικός τύπος, που ζει σένα χωρίο στη Σουηδία, κουρεύεται στον μπαρμπέρη της γειτονιάς τους και κυκλοφορεί με swatch ρολόι των 80 Ευρώ. Φαντάζεται κανείς ότι δεν διαθέτει ευμάρεια και δεν είναι ευτυχισμένος;
Τα Χριστούγεννα δεν είναι μεγαλύτερη κοινωνική κινητοποίηση από τις εκλογές. Και στις εκλογές όλοι μετέχουν, από τα τρίχρονα (τότε αρχίζουν να σχηματίζονται οι προϋποθέσεις των κομματικών ταυτίσεων) έως τους αιωνόβιους, και μάλιστα εδώ η συμμετοχή είναι δωρεάν. Και επιπλέον στις εκλογές έχει κανείς, για μια μέρα, τη δυνατότητα να επηρεάσει τα πολιτικά πράγματα, να τη βγει στους ισχυρούς, οι οποίοι τον εκλιπαρούν για την ψήφο του. Ποια μεγαλύτερη απόλαυση! Πάντως μεγαλύτερη από τα NIKE που φορά κανείς στον καναπέ του!
Το ερωτημα:γιατι υπαρχει ανισοτητα; εχει τεθει πριν απο την ελευση του προφητη (Μαρξ)και εχει ηδη απαντηθει. Η αριστερα δεν τοχει αντιληφθει ακριβως επειδη εχει μεταβληθει σε θρησκεια και δυστυχως οι αριστεροι σε θρησκευομενους,η δε αριστερη σκεψη σε θεολογικη αποκλειοντας τις εκπληξεις της ζωης. Το να κραταμε το πτωμα στη ντουλαπα αυτο δεν συνιστα απαντηση,θα πρεπει μαλλον να σφραγισουμε την ταφοπλακα αποδιδοντας ολλες τις τιμες που της πρεπουν.Σε αντιθετη περιπτωση τιθεται ενα ακομη ερωτημα:ψηφιζει η αριστερα Ανασταση (η κλανει ο πεθαμενος);
Για το προηγουμενο σχολιο(απαντηση στον οικοδεσποτη) ΑΣ
Νομίζω ότι το λάθος της Αριστεράς δεν βρίσκεται στην σχέση με τη θρησκεία αλλά, όπως ίσως υπονόησε ο Τάκης, στην αποτυχία δημιουργίας και παρουσίασης ενός _εναλλακτικού τρόπου ζωής_, ο οποίος θα είναι εξίσου ή και περισσότερο ελκυστικός από τον παρόντα όχι επειδή έτσι "πρέπει" ή επειδή είναι πιο σωστός / ηθικός / ωφέλιμος, αλλά επειδή είναι ορατά πιο δημιουργικός, ολοκληρωμένος και ισορροπημένος.
Έχω βαρεθεί να βλέπω τους Αριστερούς και γενίκότερα τους υποστηρικτές οποιασδήποτε αξίας και έννοιας με την οποία συμφωνώ να:
1) αλληλοσπαράζονται, λόγω του αέναου πλέον χάσματος μεταξύ "μετριοπαθών" και "σκληροπυρηνικών" (το οποίο υπάρχει παντού, από το gay κίνημα μέχρι την Ιταλική αριστερά και από τους οικολόγους μέχρι τους πολέμιους της παγκοσμιοποίησης)
2) απορρίπτουν οτιδήποτε δυτικό, καπιταλιστικό, σύγχρονο, ιδιωτικό, ατομικό, κλπ κλπ, χωρίς να προτείνουνε βιώσιμες, ρεαλιστικές, ορατές, ΑΠΛΕΣ εναλλακτικές λύσεις. Κάνουμε το τεράστιο λάθος (για το οποίο κατηγορούμε αυτούς με τους οποίους διαφωνούμε) να βλέπουμε την "απέναντι" πλευρά ως το Άλλο, και να το μυθοποιούμε, και ουσιαστικά να εθελοτυφλούμε ως προς τις πραγματικές αιτίες για τις οποίες ο κόσμος επιλέγει αυτό το Άλλο (καταναλωτισμό, φτηνή "κουλτούρα" κλπ) αντί για Αυτό που εμείς πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο.
[επιτέλους comment με ελληνικούς χαρακτήρες!]
προς Α.Σ:α)ποια ειναι η απάντηση;
β)η αριστερά(η όποια) το ξέρει;γ)συμφωνω περι "προφήτη" και επαυξάνω.
νομίζω πάντως οτι ενας κόσμος -μονόδρομος θα ειναι πολύ βαρετός και εκει -τουλάχιστον εγω- εντοπίζω την αειπαρξια της αριστεράς.Roman δεν χρειάζεται να συμφωνήσω για μια ακόμη φορά μαζί σου...Απλώς να σημειωσω οτι στην Αμερική εχει διατυπωθεί η αποψη οτι η Αριστερά πέθανε οταν μπήκε στα πανεπιστημια...
Καλέ, παλαβώσατε;
Τι παραζάβαλα είναι αυτά που γράφετε;
Σα να είμαι ποντικάκι, απ' εκείνα τα άσπρα, με κάνατε. Και έτσι η αριστερά, και έτσι η θρησκεία.
Κι εσύ Τάκη μου, είσαι μικρός και δεν ξέρεις.
ο Άρης ήταν Άγιος άνθρωπος. όπως και ο Άγιος Βασίλειος, που ήταν και πολύ μορφωμένος. Είχε σπουδάσει στην Ακαδημία. Όχι την ακασημία Αθηνών, στην Ακαδημία του Πλάτωνος, του Σοφού.
Σε μιλάω τώρα για τον Άγιο Βασίλειο, τον αληθινό. Ο άλλος. ο χοντρούλης, δεν είναι αληθινός. είναι της κοκακόλας.
Και εγώ δεν παίζω ιππόδρομο, Τάκη μου. Σε συμπάθησα γιατι φαίνεσαι καλό παιδί.
Λές για κεινο τον Αγιο Βασίλειο που τα μπαστάρδεψε λιγάκι τα πράγματα καλή μου Θεια Δίκη;Εννοείς για τοτε που σπούδαζε μαζί με τον μεγαλο τρελλάρα τον Ιουλιανό;Αμα το θυμάσαι κι αυτο γιαγιούλα ,αμα ησουνα εσυ που τους σερβιριζες στο καπηλειό ε,τοτε στο υπόσχομαι:μεχρι και ΠΑΟΚ θα γράψω με μαυρο σπρέυ στο μεγάλο το λιμάνι(ενα ειναι το λιμάνι.το κοκκινο)
Ναι, καλε!
Κι ο Ιουλιανός, καλός άνθρωπος ήτανε. Αλλά τον σκοτώσανε στον πόλεμο. Οι δικοί μας! Πισώπλατα, το γιαβρί μου. Γιατί ήταν Εθνικός!
Αυτά μας τα έλεγε ο Δεξάμενός μου, που τον είχαμε καθηγητή Ιστορίας στην μεγάλη του Γένους. Κι αυτός Εθνικός πρέπει να ήτανε. Όλο για τον Πλήθωνα μας έλεγε, και κατηγορούσε τον πατριάρχη, τον Γενάδιο.
Πάντως εγώ πολύ τον αγαπούσα.
Αυτόν τον διάλογο ο Αλμοδόβαρ τον έγραψε??
Αντιλαμβανομαι ποσο ασεβες ηχει το να αποκυρισει καποιος την αριστερα αφου κατι τετοιο απτεται της προδοσιας.Απο την αλλη ο αντικομουνισμος μας ενεργοποιει τα χειροτερα συναισθηματα διοτι συνηθως προερχεται απο την μαυρη οχθη.Παρ΄ολλα αυτα και κατω απο αυτες τις ψυχολογικες δυσχεριες οφειλουμε να κανουμε ορισμενες σκεψεις(σιγουρα οχι πρωτοφαντες). Δεν αναφερομαι στα εκφυλιστικα φαινομενα της αριστερας,στην κακη της εικονα,στην εσφαλμενη εκδοχη της,γενικα στην "κακη αριστερα".Αναφερομαι στην αριστερα:αυτη δεν γεννησε τις νεες ιδεες στη συγχρονη εποχη:αυτες προυπηρξαν φιλοσοφικα (και πολιτικα)και ανεδυθησαν τον 18ο και 19ο κυριως αιωνα μεσα στις γνωστες συνθηκες.Η αριστερα κωδικοποιησε με τον δικο της τροπο τον ορθολογισμο,την επιστημονικη σκεψη κλπ και τα ενεγραψε-ως νεος Μωυσης-στην πλακα δημιουργωντας ετσι τη συγχρονη αγια γραφη.Ο αγωνας του ατομου μετετραπη σε παλη των ταξεων και η νεωτερικοτητα ενεταχθη στη Χεγγελικη παραδωση.Συνεπως σχετικα με τις οποιες αμαρτιες μας,(βουλιμικος καταναλωτισμος στην συγκεκριμενη περιπτωση):αν αναγνωρισουμε την υπαρξη της ψυχη στη λιμπιντο θα ειναι μεγα λαθος να αναζητησουμε την"σωτηρια"της στην αριστερα (θρησκεια).Ποιο πρεπον ειναι να προσπαθησουμε να απαλαγουμε απο τις οποιες ιδεολογικες δεισιδαιμονιες. ΑΣ
Επειδή υπάρχει πιθανότητα να μην το ειδατε(αναφερομαι στον Ρωμανό και στον ΑΣ) στο αρθρο περι ηθικιλίνης υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα παρέμβαση του Νικόλα που σας αφορά.
Δημοσίευση σχολίου