Ο Γ. T. ΣΤΙΝΤ δεν ήταν καθόλου τυχαίος. Μέχρι τις μέρες του (εκεί στα 1880) οι εφημερίδες ήταν απλώς παραρτήματα των κομμάτων. Πληρώνονταν για να δημοσιεύουν τα προγράμματα ή τις θέσεις τους, γι' αυτό και η κυκλοφορία τους ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Ο Στιντ - ίσως λόγω καταγωγής (βαθιά θρησκευόμενοι γονείς) - έβαλε την αίρεση σ' έναν κατ' εξοχήν ευνοϊκό για τέτοιους πειραματισμούς χώρο. Ως εκδότης της «Pall Mall Gazette», μιας φιλελεύθερης εφημερίδας, αποφάσισε να θίξει από τις στήλες της το μαλακό υπογάστριο της βικτωριανής Βρετανίας, την πορνεία ανήλικων κοριτσιών. Έκανε, λοιπόν, κάτι εξωφρενικό: αγόρασε ένα ανήλικο κορίτσι, το εγκατέστησε σε οίκο ανοχής κι έπειτα από λίγο καιρό το πούλησε στη Γαλλία. Μετά δημοσίευσε σε συνέχειες στην εφημερίδα τις περιπέτειες της μικρής. Ο Στιντ έγραψε:
Διαβάστε ολο το άρθρο εδω
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
7 σχόλια:
Τι ωραία, τι καλά!
Διαβουλευτικά ΜΜΕ και ο καθένας με μια κάμερα και ένα μαγνητόφωνο στο χέρι και βουρ... Ιδού η νέα γενιά Τριανταφυλλόπουλων και Ευαγγελάτων. Και η αξιοπιστία των ΜΜΕ, η αρχή της έρευνας, το απόρρητο, πού πάνε όλα αυτά?
Αλλά και όλα καλά και άγια να γίνουν, ποια η δύναμη των πολιτών-ρεπόρτερς, όταν η σύνθεση της ατζέντας είναι και παραμένει στα χέρια των διαπιστευμένων? (Και πώς να γίνει αλλιώς δηλαδή? Ή μήπως μπορεί να γίνει?)
Όλα αυτά περί διαβούλευσης είναι πολύ ωραία για νάναι αληθινά.
Αλλά και αλλιώς να το δούμε, γιατί δηλαδή αφιλοκερδώς οι πολίτες να συμβάλλουν στην ανάκαμψη της αγοραστικής κρίσης του Τύπου? Θα υπάρξει κάποιο όφελος για το δημόσιο συμφέρον από αυτό? Θα καταθέτουν οι επιχειρηματίες του Τύπου κάποιο ποσό υπέρ πτωχών και αδυνάτων?
Αλλά και έτσι να γινόταν, αν ο πολίτης είναι και ρεπόρτερ-δημοσιογράφος, ποιος θα ελέγχει τότε τον Τύπο?
Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς, μήπως είναι καλύτερα?
polu endiafero arthro, opws panta.
se oti afora stin ekseliksi tou bretanikou tupou sto 2o miso tou 19ou aiwna, o apogalaktismos apo ta politika kommata ofeiletai se megalo bathmo kai stin katargisi tis forologias (stamp duty) kai tou periorismou tou elegxou (licensing) ton opoio askouse i ekastote kubernhsh. H anodos tis diafimisis ws pigis esodwn simene oti opws leei o McNair ta media pleon "serbiroun" katanalwtes stous diafimistes (ok, den ine toso aspromaura ta pragmata alla i allagi auti stin xrimatodotisi twn efimeridwn eksigei se megalo bathmo kai tin allagi periexomenou kai tin afosiwsi se "soft news" opws egklimata, koutsompolia klp).
oso gia ta amfidroma media kai tin parousa "epanastasi" stis (Eurwpaikes kuriws) efhmerides, tha mou epitrepseis na eimai ligo skeptikos (to opoio einai mallon paradokso, gia na min pw oxymoro dedomenou oti auti ti stigmi grafw sxolio-apantisi se esena mesw blog!).
To thema twn blogs kai twn allagwn stis efimerides, eidika stis "broadsheets" (kai akoma pio eidika stin Guardian i opoia einai sa na blepeis webpage tupwmenh pleon, kai exei eidiko xwro gia sxolia apo ta blogs klp) apasxolise kai to prosfato sunedrio tou Association of Internet Researchers sto Chicago.
Ypostiriksan, loipon, kapoioi kai tha sumfwnhsw oti autes oi allages einai mallon epifaniakes kai o kurios stoxos tous ine na "proseteristoun" tin nea genia anagnwstwn pou kineitai kuriws mesw internet, diladi genikws na fanoun "modates" gia na to pw me apla ellhnika.
Auto den einai apo mono tou kako, alla dimiourgei sto anagnwstiko koino mia esfalmeni entupwsi amfidromis epikoinwnias kai epirrohs i opoia aplws den uparxei. Oi ierarxies kai oi domes twn media einai polu isxures gia na allaksoun me mia apli anakainisi tou ekswfullou i' merika forum sto internet. Oi krisimes apofaseis pairnontai kai tha pairnontai stis prwines sunedriaseis twn suntaktwn - kai opws uponnoei o anonymous isws einai kai kalutera giati stin telikh analysi, o kathenas stos eidos tou...
Auto bebaia den shmainei oti den uparxoun kai ofeli gia tous anagnwstes apo to ekdotiko "anoigma" pros ta nea mesa. Alla den nomizw oti auto tha apeilisei tin parousa domi kai morfi twn efimeridwn (to thema tou kostous einai bebaia polu simantiko giati kai i Guardian kai i Independent kai oi Times, para tin anodo twn kerdwn tous apo tote pou ginane "hmi-tabloid" eksakolouthoun na xanoun polla lefta).
Φιλε μου Roman νομίζω οτι το ενδιαφέρον βρισκεται αλλού.Στο γεγονός δηλαδη οτι οι εφημεριδες στρεφονται και πάλι στον φυσικό τους χωρο.Και μάλιστα με μια εμμεση ομολογία:Οτι οι εφημερίδες πρέπει και πάλι να απογαλακτιστούν απο την πολιτική-επιχειρηματική ελίτ η οποία μέχρι σημερα κρατούσε ζωντανές πολλές απο αυτές.Τα σχετικά με την αμφίδρομη επικοινωνία μου φαίνονται απλώς ενδιαφέροντα επειδή ειναι επιτρεπτα απο τη νέα τεχνολογία.Σ΄αυτον τον τομέα το κόστος της απόφασης ειναι μάλλον μικρό.Η απόφαση που τελικά θα χαρακτηρίσει και το μέλλον τους εχει να κάνει νομίζω με τον απογφαλακτισμό.
Οσον αφορά αυτά που εθιξε η ανωνυμη φίλη ,νομίζω οτι θα μπορούσαν να τεθούν σε οποιαδήποτε στιγμή της συγχρονης ιστορίας του τυπου.Ειχα πάει κάποτε σε μια ημερίδα στο Πάντειο οπου παρουσιάζόταν το ντοκυμανταιρ του Κυριάκου Κατζουράκη για τον "Δρομο προς τη Δυση".Στο εργο (αν δεν το εχετε δεί) τον πρωταγωνιστικό ρόλο εχουν κυρίως μετανάστες με τις πραγματικές τους ιστορίες.Η πρωτη ερωτηση που εγινε -απο φοιτητή- στον σκηνοθέτη ηταν αν ειχε πληρωσει τους μετανάστες για την συμμετοχή τους.
"Οχι" απάντησε ο Κατζουράκης.
-Ναι αλλα εσεις βγάζετε χρηματα απο αυτό,ανταπάντησε ο φοιτητής...
Τι λές Ρομαν κι εσυ ανωνυμη φιλη;
Για την Τέχνη πρέπει να κάνεις θυσίες, είτε είσαι Κατζουράκης είτε μετανάστης. Η εφημερίδα και τα ΜΜΕ δεν είναι, όμως, Τέχνη, είναι επιχειρήσεις και τα αφεντικά τους κάνουν από αυτά λεφτά. Αυτή είναι η διαφορά. Ο μετανάστης ή ο "ψωνισμένος" ηθοποιός δουλεύει και τζάμπα, εσύ θα δούλευες τζάμπα για τον Λαμπράκη ή τον κάθε Λαμπράκη? Μάλλον όχι. Αυτό θα σου έλεγα...
den eimai sigouros oti to epiasa kala, alla nomizw oti h "parabolh" sou Takh anaferotane oxi sto oti oi efhmerides bgazoun xrhmata eis baros twn dhmosiografwn, alla eis baros twn aplwn anthrwpwn? (den eimai sigouros, diorthwse me).
eilikrina den blepw tis sunthikes pou tha odigousan ston apogalaktismo apo ta politiko-oikonomika sumferonta.
Kai, bebaia, gia na min ksexniomaste den mporoun na uparksoun oi efhmerides se keno aeros, se kapoion prepei na anhkoun kai apo kapoious na ruthmizontai (oxi apo apopsh periexomenou, alla idiokthsiaka) - kai h kubernhsh ine i monh dhmokratika eklegmenh arxh.
Alla ypothetw oti ta panta einai thema analogiwn - den zhtaei tin apoluti apomakrunsh apo ton idiwtiko tomea i' apo tin kubernhsh, aplws tin eisroh allwn fwnwn kai "paiktwn" sto paignidi twn media. Mono mesw tis sugkroushs kai tis dia/polu-fwnias epitugxanetai h (opoia) antikeimenikotita kai o opoios dialogos (blepe Mouffe).
to ntokumanter tou Katzourakh den to exw dei alla akougetai polu paromoio me auto tou Winterbottom ("In this World" - oxi amigws ntokumanter - docudrama) to opoio itan sugklonistiko.
Να σας διαβαβεβαιώσω φίλε ανωνυμε οτι πολλές φορές πολλοί δημοσιογράφοι εχουμε εργαστεί και χωρίς χρηματα.Σε μη-κυβερνητικές οργανώσεις,σε ραδιόφωνα ή εφημερίδες που φυτοζωούν.Επομένως, νομίζω οτι, το ζητημα δεν ειναι εκεί.Νομίζω οτι ο Roman που αναφερθηκε στην Mouffe μάλλον το θέτει σε βαση που με βρίσκει συμφωνο.
Σήμερα δεν με κατάλαβες.
Δημοσίευση σχολίου