Κάθε λέξη προϋποθέτει μια κοινη συμφωνία σε ένα νόημα ,αλλά τόσο στις λέξεις οσο και στις εννοιες η συμφωνία είναι ανοιχτη σε επαναδιαπραγμάτευση.
Για παράδειγμα η απαξιωτική συντμηση της λέξης «ιάπωνες » ως «τζάπς» κυριάρχησε στις ΗΠΑ στη διάρκεια του β’ παγκοσμίου πολέμου.Σημερα σχεδόν εχει εξαφανιστει από το λεξιλογιο του συγχρονου αμερικανού και πάντως εχει εξαφανιστει από το δημόσιο λόγο.
Στο προηγούμενο αρθρο στον Ε.Τ χρησιμοποιήθηκε εσκεμμένα από τον υπογράφοντα η λέξη «βορειοηπειρώτης» ως ιδιαίτερος προσδιορισμός του μικρού Κλείτου και της οικογένειας του αντι του πολιτικά ορθού «ελληνας μειονοτικός».
Σε πολλά από τα αρθρα αυτης της στήλης καταγράφονται (ιδιως στο αντίστοιχο blog στον ΕΤ) εντονες αντιδράσεις ,συνηθως από τους ιδιους αναγνωστες ,όταν εκτιμούν πως αμφισβητούνται «ελληνικά δίκαια» ,ιστορικά ή εθνικά (όπως κι αν τα ερμηνευει καθένας).Ιδιως όταν νομίζουν πως αυτά που γράφονται λειτουργούν υπερ ενός (φαντασιακού;) εχθρού.
Η λέξη «βορειοηπειρώτης» εχει την ιστορία της ως προς την κατασκευή της.Οχι μονο δεν υπήρχε ανέκαθεν (αν και υπήρχαν μειονοτικοί στις περιοχές του σημερινού αλβανικού νότου) αλλά εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα και ταυτίζεται στενά με τον ελληνικό «αλυτρωτισμό».Η κορύφωση στη χρηση της εντοπίζεται με τη δημιουργία του αλβανικού κράτους μετα τον β παγκόσμιο πόλεμο και υποδηλώνει όχι την ελληνικότητα των μειονοτικών οσο την ψευδη υπόσχεση της ενωσης με την Ελλάδα. Ο γεωγραφικός προσδιορισμός (βόρειος) αποκτα μήνυμα ως ενας «διαχωρισμός» από το όλον (Ηπειρος) το οποίο δεν μπορεί παρα να βρει την ολοκλήρωσή του μέσω της επανένωσης.
Το ότι κατά συμπτωση αυτή η λεκτική επιλογή συνιστα και προσβολή κάποιου άλλου (εν προκειμένω του αλβανικού κράτους) δεν φαινεται να ενόχλησε κανέναν απ’ οσους σφοδρά αντέδρασαν στον χαρακτηρισμό «ελληναράδες» (σε προηγούμενο αρθρο).
Υπάρχει αραγε κάποιος που σημερα πιστεύει ότι με πόλεμο ή με άλλο τρόπο είναι πιθανή η εκπλήρωση του οποιου «αλυτρωτισμού»; Και επειδή η απάντηση είναι προφανως αρνητική,το ερωτημα παραλάσσεται: Ποιο είναι τελικά το νοημα της επιβιωσης (στα μυαλά ορισμένων) όρων και εννοιων που δεν ανηκουν στη σημερινη πραγματικότητα; Προκειται για μιας μορφης «ψυχωση» (ορο που χρησιμοποίησε ο καθηγητής Αντωνης Λιάκος αναφερόμενος σε όσους αρνούνται να διαχειριστούν τραυματικές μνήμες) ή για (ενεργή)πολιτική θέση;
Το πιθανότερο είναι πως πρόκειται περι μιας καθαρής ζωνης αμυνας η οποία όμως είναι μάλλον ατομική. Εχει περισσότερο να κάνει με τον φόβο απέναντι στη νεα εποχή και στο περιβάλλον των ανοικτων κοινωνιών.Οσο πιο ξένος νοιώθει κανείς στο σήμερα και οσο πιο φοβισμένος απέναντι στο αύριο δεν μπορεί παρα να αναζητήσει φιλικό περιβάλλον στο παρελθόν.Η «μνημη» αντικειμενικοποιείται,σχεδόν ιεροποιείται και ως τέτοια γινεται το κουκούλι του φοβισμένου.
Το αρθρο δημοσιεύτηκε σημερα(15/6) στον Ε.Τ
(με εξαιρεση την τελευταία παράγραφο-θα ενημερωσω σχετικά για την εξέλιξη αυτης της "αβλεψίας")
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
19 σχόλια:
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι μεγαλοϊδεατισμοί εμφανίζονται σε χώρες με έντονα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Οι αναφορές σε ένδοξους προγόνους, σε αλύτρωτους αδελφούς φαίνεται ότι μπορούν να κουκουλώσουν την μιζέρια της καθημερινής ζωής.
Πολύ ωραίο άρθρο. Τί έπαθε η τελευταία παράγραφος; Τη βρήκε ντουβρουτζάς;
....ιδιαίτερος προσδιορισμός του μικρού Κλείτου και της οικογένειας του αντι του ΠΟΛΙΤΙΚΑ ορθού «ελληνας μειονοτικός».
Επιτέλους.Ο νέος αιώνας ξεκίνησε με πολλούς φασισμούς.Τώρα έχουμε και τον φασισμό του ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΟΥ.
Υπάρχει σχέση μεταξύ Λιάκου και Λιακόπουλου;
Φυσικά τα σύνορα στα Βαλκάνια πρέπει να αλλάζουν μόνο υπέρ των Αλβανών(κόσοβο) και ποτέ εις βάρος τους λόγω της μεγάλης προσφοράς τους στην ανθρωπότητα.Πολύ καλή η ανάλυσή σας για τον όρο Βόρειος Ήπειρος.Για τον όρο Αιγαιακή Μακεδονία έχετε να πείτε κάτι;
>τη δημιουργία του αλβανικού κράτους μετα τον β παγκόσμιο πόλεμο<
Tι έκανε λέει; Μετά τον Β'ΠΠ δημιουργήθηκε το αλβανικό κράτος;!
Αλλά ας το αφήσουμε αυτό, διότι μάλλον λάθος είναι, αν και το αλβανικό κράτος δημιουργήθηκε το 1912, άρα πριν και το Α'ΠΠ.
Αχ Μαρία, αχ Μαρία, μόνη σου στην ιστορία!
Το όλο άρθρο αποπνέει άρωμα ρεπούσειου αναθεωριτισμού. Το δόγμα της εξωτερικής πολιτικής που λέει ότι "δεν διεκδικούμε τίποτα και δεν παραχωρούμε τίποτα" (παπανδρεϊκή πατέντα, ε;), είναι μία .λακία και μισή. Πώς δεν διεκδικούμε τίποτα; Ό,τι κάποτε ανήκε στον ελληνικό χώρο πρέπει να λησμονηθεί; Και τα Δωδεκάνησα κακώς τα πήραμε από τους Ιταλούς; Ή μήπως κακώς πήραμε την Ελλάδα από τους Οθωμανούς (άσε που δεν υπήρχε Ελλάδα πριν το 1821!);
Κάνουν οι γείτονές μας το ίδιο, ή απλώς εμείς αφήνουμε εκείνους να διεκδικούν τα πάντα, ενώ εμείς τίποτε;
>Το ότι κατά συμπτωση αυτή η λεκτική επιλογή συνιστα και προσβολή κάποιου άλλου (εν προκειμένω του αλβανικού κράτους)<
Όπως και η λέξη "Σκοπιανός" συνιστά προσβολή για τους γνήσιους Μακεδόνες, οι οποίοι έχουν, λέει, τα σύνορά τους λίγο πάνω από την Λάρισα, αλλά το κομμάτι αυτό της επικράτειάς τους (κληρονομιά από τον ... tsar Iskandar)τελεί υπό ελληνική κατοχή! Έτσι διδάσκονται στα σχολεία, διότι οι άμοιροι δεν διαθέτουν Ρεπούση με ... Καμπύλες να τους μάθει να τους μάθει ότι 2+2=3!...
Άξιος ο μισθός σου (σε δολλάρια τον παίρνεις;)!! Δεν περνάνε αυτά στον κόσμο, γι αυτό έχεις και τις αντιδράσεις που έχεις και καλώς τις έχεις από τους αναγνώστες του "ΕΤ", ο οποίος από εφημερίδα σοβαρή, κατάντησε εφημερίδα της Ρεpussy!!
Για να γραφτεί κάτι τέτοιο, από δημοσιογράφο Έλληνα και με τη δική σας μάλιστα υπόσταση, πρέπει να υπάρχουν κάτι που αρχίζουν από α και τελειώνουν σε δια !
Θα ήθελα πολύ να το μεταφράσω και να το τρίψω στη μούρη μερικών αλβαναράδων συμπατριωτών μου .
Πάρα πολύ όμως.
Εφημερίδα σοβαρή ο Ε.Τ;Μην τρελαθούμε τελείως.Σοβαροί σημοσιογράφοι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν.Διακινητές απόψεων αφεντικών ναι αλλά δημοσιογράφοι τους πάει πολύ.Δεν τρώνε καλύτερα τις γραβάτες τους...
I mnimi den kanei kako. Isa isa, voitha stin epexergasia tou parelthontos. I epilektiki mnimi kai o eklektikismos tis mnimis einai to provlima. Oi eklektikistes tis mnimis kanoun ti diki tous konti mnimi ideologia kai oxi aformi gia anastoxasmo. Stin pragmatikotita den theloun na thimountai alla na xehasoun.
Kathe enas pou repei sti nostalgia na xehasei thelei...
Αθηναιε,οι εξηγήσεις ηταν πειστικές (για την τελευταία παράγραφο.Υπήρξε και σχετικη διόρθωση απο τη διευθυνση στο Κυριακάτικο).Λυπάμαι που εσυ ο φιλόσοφος και n.ago ειστε αναγκασμένοι να διαβάζετε και τίς μη- απόψεις που εισβάλλουν στο blog.Κριμα που κανείς απο αυτους δεν διάβασε το κειμενο του n.ago για να καταλάβει τι και με ποιούς συζητάμε.Ωστόσο θα παρακαλούσα τους ανωνυμους "σχολιαστές" να σεβονται τον χώρο.Βρισιές δεν επιτρέπω (οπως αυτα τα ανόητα σχόλια για τη Ρεπούση.
Αντιλαμβάνομαι πάντως οτι η πτωση του τειχους απελευθέρωσε τους λαϊκούς δεξιούς να εκφράσουν τον αντιαμερικανισμό τους.Αν το εκαναν και πολιτικά.
Διάβασα το ενδιαφέρον μπλογκ του φίλου.Δεν αλλάζει κάτι Τάκη.Οσο για τον αντιαμερικανισμό νομίζω ότι σφάλλεις κατέβα στις λαικές γειτονιές να δεις τι γίνεται.Αν βέβαια ο εργοδότης σου θα χει το στομάχι να του παρουσιάσεις το ενδιαφέρον -είμαι σίγουρος- ρεπορτάζ σου.Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί η λαική δεξιά κλίνει προς τα πολύ δεξιά;Τι έκαναν τα κόμματα και οι λοιπές πολιτικές δυνάμεις για να μην επιτρέψουν τον προσεταιρισμό αυτής της μάζας απο τους Καραταφέρηδες;
Και κάτι άλλο .Διαφέρει συλλογιστική του Ελληναρά απο αυτήν του Πολιτικά Ορθού;Γιατί δεν ανοίγει μια συζήτηση για το τί είναι πολιτικά ορθό;Οτι δεν είναι πολιτικά ορθό το βαφτίζουμε μη άποψη;προοδευτικό;αναχρονιστικό;Και επιπλέον μπορείς να κολλάς ταμπέλες στον κόσμο έτσι επειδή σου κάπνισε;Θα ήταν πολύ χρήσιμο νομίζω να δώσεις έναν ορισμό και κάποια παραδείγματα Ελληναράδων.Λάβε γνώση ότι η συχνή χρήση του επιθέτου ίσως να δημιουργεί τα αντίθετα απ'αυτά που θες να επιτύχεις.
Ανώνυμε,
Μετά την δικτατορία, όλα τα κόμματα προσπάθησαν να κρατήσουν αποστάσεις από την παραδοσιακή δεξιά για να μην ταυτιστούν με την χούντα. Κακώς μεν, αλλά έτσι έγινε.
Σιγά αλλά σταθερά, απλώθηκε στον πνευματικό χώρο και την παιδεία ένα νέο είδος αριστεράς, το οποίο δεν είχε σχέση με την παραδοσιακή του ΚΚΕ. Ο,τιδήποτε πατριωτικό, εθνικό κ.λπ. λοιδωρήθηκε και ταμπελώθηκε σαν αναχρονιστικό, ακροδεξιό, φασιστικό κ.λπ. Γνωστή έμεινε η ρήση του Τσαρούχη "για να προκόψεις σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να είσαι ή αριστερός ή π.στης".
Και ο τύπος αλώθηκε και σήμερα βλέπεις "Καθημερινή" με Παπαχελάδες και Μανδραβέληδες, ενώ "Ελ. Τύπο" με τον οικοδεσπότη εδώ πέρα.
Η κατάσταση αυτή ήταν ανμενόμενο ότι θα προκαλέσει αντίδραση των ανθρώπων που εξακολουθούν να πιστεύουν σε πατροπαράδοτες αξίες κι έτσι ο κόσμος αυτός, με ευθύνη ΟΛΟΩΝ των κομμάτων στρέφεται τώρα στον ΛαΟΣ. Οι σημερινοί αριστεροί, οι διεθνισταράδες, τύπου Ρεπούση & Σια, Μπιστοκουναλάκηδων, Βαλιανάτων, Δημητράδων, Νακρατζάδων, Ανδριανόπουλων, Σημίτηδων, Δαμανάκηδων και δεν συμμαζεύεται, όλοι αυτοί που χειροκρότησαν τους βομβαρδισμούς της Γιουγκοσλαβίας, που ανέχτηκαν το κατέβασμα της Σημαίας στα Ίμια, πάντα λοιδορώντας αυτούς που διαμαρτύρονταν, που τάχθηκαν υπέρ του Σχεδίου Ανάν, που μιλάνε για "Ν. Αλβανία" αντί για Βόρεια Ήπειρο, που υπόγραψαν την "επιτελική δήλωση ανυπακοής" του Γαβριηλίδη ("Εμείς θα την λέμε Μακεδονία"), είναι οι ίδιοι που τώρα στηρίζουν το ξαναγράψιμο της Ιστορίας, όλοι αυτοί η άθλια φάρα των απάτριδων, δεν είναι τίποτε άλλο από τσιράκια της ΝΤ, που προσπαθούν να την προάγουν και με εθνική λοβοτομή να της "δώσουν" τον ελληνικό λαό. Ας λένε τους άλλους "Ελληναράδες", φασίστες ή όπως τους αρέσει. Ας γλείφουν τα παπούτσια των λαθρομετανάστών, οι οποίοι είναι μεν θύματα κι αυτοί της πολυμετανάστευσης, όμως χρησιμεύουν σαν όχημα για την διάλυση των εθνών και την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου προσφέροντας φθηνή μαύρη εργασία, ας κάνουν ό,τι θέλουν. Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ κάθε μέρα που περνά γίνεται μεγαλύτερη, είναι εμφανέστερη, οι Σέρβοι βομβαρδίστηκαν αλλά εθνικιστές ψηφίζουν αψηφώντας τις απειλές της πολυεθνικής που λέγεται ΕΕ, το ίδιο θα κάνουν και οι Έλληνες. Περίμενε τις επόμενες εκλογές και θα δεις πού θα οδηγηθούν τα πράγματα.
Δεν νομίζω πως ο όρος Βορειοηπειρώτης απέχει πολύ από τον όρο Βορειο-περαιώτης που αστειευόμενοι χρησιμοποιούμε με έναν καλό φίλο στις κουβέντες μας.
Κατά βάθος το ενδιαφέρον για τους Έλληνες που ζουν εκεί (πάνω από τη Νότια Ήπειρο μήπως;) είναι τέτοιο που επιφυλάσσει το ίδιο μέλλον με εκείνο της (ελληνικής) Ηπείρου, να είναι δηλαδή η φτωχότερη περιοχή -στον πάτο ή μήπως στον απόπατο- της Ευρώπης.
Με την ευκαιρία έχω στα "κάρβουνα" ανάψει μια φωτίτσα που όλως τυχαίως άπτεται του αντικειμένου, αλλά και της ευρύτερης επικαιρότητας.
Όρτσ' αλά μπάντα, Τάκη!
Eimai boreiohpeirotis kai zw stin ellada 16 xronia, tora eimai 20.Kai exo katalavei poly kala oti ratsistes kai megaloideistes yparxoun pantou,vevaia neuriazw otan akouw kati periergous typous na to paizoun patriotes eis varos meionothtwn px (otan varane kanenan alvano oi astynomikoi h otan diekdikoun kapia dikaiomata ktl lene giati na tous sebastoume emeis afou kai aftoi den dinoun dikaiomata stous b.hpeirotes ktl ) entelos tyxaia vevaia aytoi oi periergoi typoi einai kai xristianopoula kai ws kaloi xristianoi kseroun poli kala thn frash ofthalmos anti ofthalmou ! aaa kai to kyriotero kseroyn thn frash vohtha ton plision sou (efoson einai ellinas ) !! prosfata epese sta xeria mou ena filadio pou egrafe
OI PAPPOUDES MAS PROSFYGES !
OI PATERADES MAS METANASTES !
EMEIS RATSISTES ?
Αν κατάλαβες αυτό μετά την ανταλλαγή των παραπάνω σχολίων με γειά σου.
Αν εσύ που γράφεις greeklish είσαι Βορειοηπειρώτης, εγώ είμαι Κινέζος.
Ego ime albanos kai leo oti katapiezume ke dernume tus borio-ipirota. Ke kala tus kanume.
Eykaristo Takis Kabulis.
Esy boithisi emas kanume megalo Albania. Ela na kanis Eleftero Typo edo Albaniko.
Τακη που είσαι χαμένος;
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΚΙΝΕΖΟΣ ΑΛΛΑ ΠΑΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ Κ ΙΣΤΟΡΙΑ.ΑΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ.
ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ!!!!!!!
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΜΕΡΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ-ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΤΕ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΑΣ.
-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΣΑΚΗΣ(ΑΡΣΑΚΕΙΑ-ΤΟΣΙΤΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ή ΑΡΣΑΚΕΙΟΝ),
-ΚΩΝ/ΝΟΣ ΖΑΠΠΑΣ (ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ,ΖΑΠΕΙΑ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ),
-ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ' ΣΙΜΩΝ ΣΙΝΑΣ (ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ, ΜΕΓΑΡΟ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ)
-ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ(ΖΩΓΡΑΦΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ,ΖΩΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ).
ΑΥΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ!!!!!!!!!
ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΤΕ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΤΡΕΧΕΙ.
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΔΑ.ΝΑ ΜΑΣ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ.
Δημοσίευση σχολίου