Στις 17 του περασμένου Αυγούστου , Κυριακή απόγευμα,ο Ραφαήλ Βαρσάνο βρισκόταν οπως καθε μέρα στο αγαπημένο του καφενείο «Γαλέριος» στην πλατεια Ναυαρίνου στη Θεσσαλονίκη.
Εκεινες τις μέρες,η Ελλάδα και ολη η «φιλειρηνική» Ευρωπη πλειοδοτούσε μεσα απο τα τηλεπαράθυρα σε πολιτική ορθότητα : «Ο πόλεμος δεν ειναι λύση-σταματηστε το Ισραήλ» και βεβαια «φονιάδες των λαών αμερικάνοι».(Ηταν τα γεγονότα του Λιβάνου και η «υποδειγματικά» μονόπλευρη καταγραφη τους απο τα κανάλια.Οι «χεζμπολάδες» απέκτησαν συμμάχους που ουτε ο πλέον αισιόδοξος φονταμενταλιστής μπορούσε να ελπίζει).
Ο Ραφαήλ Βαρσάνο εχει ακόμη τον αριθμο της φρίκης στο χέρι του. Στα 80 του ειναι σημερα ο τελευταίος ελληνοεβραίος επιζών του Αουσβιτς.Εκεινες τις μέρες κάποιοι στην πόλη του,τη Θεσσαλονίκη , προσπάθησαν να γκρεμίσουν το μνημειο για το Ολοκαύτωμα .Ο Ραφαήλ Βαρσάνο ηξερε πως κανείς δεν ηθελε (ή και δεν μπορούσε) να είναι στη θέση του. Αυτό το μνημείο είναι γι αυτόν πολλά πρόσωπα.Είναι μνημείο από ονοματεπώνυμα ανθρωπων που γνωρισε ,που αγάπησε .
Δεν ειχε προλάβει να πιει τον καφέ του όταν «παρόντος του κ.Αντωνιου Γαλόπουλου, εμφανίστηκε ο μηνυόμενος με ιδιαίτερα εριστική συμπεριφορά απέναντί μου.Συγκεκριμένα πλησίασε το τραπέζι οπου καθόμασταν και ενωπιον όλων απευθυνθηκε σε μένα γεμάτος περιφρόνηση και ειπε: «Καλά σας έκαναν οι Γερμανο΄και σας καθάρισαν όλους.Μακάρι να βρεθεί και κάποιος άλλος για να καθαρίσει και τους υπόλοιπους από σας τα τομάρια».
Ο Ραφαέλ Βαρσάνο «εζησε» στο Αουσβιτς από τον Μάρτιο του ΄43 ως τον Μάρτιο του ΄45.Αυτό το ηξερε ο Ζ.Ζ ο οποίος την επομένη και πάλι επιτέθηκε φραστικά στον γηραιό συμπολίτη του (;): «Τωρα ,μου ειπε την άλλη μέρα,το μονο που μένει είναι να βρεθεί κάποιος και να σφάξει και τους υπόλοιπους από σας.Να σας καθαρίσουμε όλους τους κωλοεβραίους».
Ο Ραφαέλ Βαρσάνο εκανε …
…ότι θα εκανε κάθε πολίτης αυτης της χωρας.Προσέφυγε με αγωγή εναντίον του ΖΖ στο δικαστήριο.Λίγο πρίν τη δικάσιμο ,η μαγκιά του υποχώρησε τόσο ώστε εγγράφως να ζητήσει συγγνωμη από τον Ραφαέλ.
Δυο μήνες μετά,στην άλλη ακρη της Ελλάδας, στα Χανιά και στη διάρκεια του Κρητολογικού συνεδρίου,πολλοί συνεδροι αντιμετώπισαν με εχθρικότητα την ανακαίνιση μιας ιστορικής συναγωγής, του Ετς Χαγιμ των Χανίων και κυρίως την επαναλειτουργία της (και) ως θρησκευτικού χώρου: «Τι πράγματα είναι αυτά; Τι σκαλίζετε τωρα πολυπολιτισμικότητες και αηδίες.Η Κρητη είναι ελληνικό νησί» (!).
Η Βασιλική Γιακουμάκη (ανθρωπολόγος,Πανεπιστημιο Θεσσαλίας) εζησε από κοντα ολη την προσπάθεια της ανακαίνισης αυτου του Μνημείου της Ανθρωπότητας(επίσημα χαρακτηρισμένου ως τέτοιου από τη σχετική υπηρεσία του ΟΗΕ ) και μαζι με την «ψυχη» του προγράμματος , τον Νικο Σταυρουλάκη ειδαν με χαρά ένα μνημείο να σπάει τη σιωπή. Στην Κρητη υπηρχε εβραϊκή κοινότητα ηδη από τα ελληνιστικά χρόνια (οι γνωστοί και ως Ρωμανιώτες).Αυτή η κοινότητα αναπτυχθηκε ακομη περισσότερο όταν το 1492 κατεθφασαν οι καταδιωγμένοι σεφαραδίτες από την Ισπανία της Ισαβέλλας. Σημερα δεν εχει απομείνει κανείς. λλα αυτό το εξαιρετο δειγμα αρχιτεκτονικής ,η συναγωγή του Ετς Χαγιμ θα εμποδίσει από δω και πέρα ένα πράγμα:Τη Λήθη.
Χτες και σημερα,στη Θεσσαλονίκη στο βυζαντινό Μουσείο ,μια ομάδα νεων επιστημόνων – ελληνοεβραίων και μη - διοργανωνει μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις του: Την προβολή πέντε ντοκυμανταιρ και ταινιών για του εβραιους της Ελλάδας.Δεν είναι πολλές οσες υπάρχουν. Και οι περισσότερες είναι αρκετα συγχρονες. Αλλωστε κατά μία εκδοχή (την υποστηρίζει και ο ιστορικός Μαρκ Μαζάουερ) η Θεσσαλονίκη αποδέχτηκε (και) την εβραϊκή κληρονομιά της μόλις το 1997 στα πλαίσια της πολτιστικής πρωτεύουσας.
Την αποδέχτηκε; Η Ρικα Μπενβενίστε (αναπληρωτρια καθηγητρια,πανεπιστημιο θεσσαλίας) και μέλος της ομάδας για τη μελέτη της ιστορίας των εβραίων της Ελλάδας είναι πολύ αυστηρη σε κάθε λεκτική παρεκτροπή του υπογράφοντα : «Μην αντικαθιστάτε το ένα στερεότυπο με ένα άλλο. Εχω ξανακούσει την αποψη ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν εντονες και ακραίες παρεκκλίσεις σε σχεση για παράδειγμα με την Αθηνα. Αλλά προσωπικά δεν ειμαι καθόλου σιγουρη ότι αυτό συμβαινει τόσο εντονα (μονο) στη Θεσσαλονίκη.Ουτε αλλωστε υπάρχουν ερευνες που να επαληθεύουν τέτοιες προτάσεις».
Η ιδια εκτιμά πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στην προβολή θεμάτων –και κυρίως μνημης- των εβραίων της Ελλάδας.
Το ιδιο εκτιμά και ο Πάρις Παπαμίχος Χρονάκης (ιστορικός,μέλος της ομάδας) .Δεν μπορει να παραγνωρίσει κανείς ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ενας «σκληρός πυρηνας που λειτουργεί ακραία, αλλα αυτό που πρέπει να δει κανείς είναι το συνολικότερο πρόβλημα της πόλης.Η μεγάλη ανεργία και η φυγη του πιο δυναμικού κομματιού της στην αθηνα ή στο εξωτερικό.Και θα είναι ισως σκόπιμο,μιλώντας για τη Θεσσαλονίκη να συνειδητοποιήσουμε ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια νέα πόλη .Που φτιάχτηκε το ’50.»
Αλλά αυτή η πόλη …
…εν αντιθέσει με άλλες εκρυψε τη μνημη της. Το επεδίωξε.Το εβραϊκο νεκροταφείο θαφτηκε κάτω από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.Λίγοι σημερα γνωρίζουν ότι η νομαρχία στεγάζεται στην οικία Αλλατινι (πλούσιων ελληνοεβραίων βιομηχάνων του 19ου αιωνα) ή ότι πολλά μεσαιωνικά και νεοτερα κειμηλια εβραίων θαφτηκαν σε κρατικές αποθήκες και τελικά εξαφανίστηκαν».Και απωλεσε για δεκαετίες αυτό που την ξεχωρισε από ολες τις πόλεις του ελλαδικού χώρου.Όπως υποστηρίζει ο Μαρκ Μαζάουερ (συνεντευξη του στον Δ.Αγγελίδη στο Ε» της Ελευθεροτυπίας,12/6/2005) «στην Αθηνα δεν υπάρχουν τα ιδια στοιχεία πραγματικής συνέχειας της πόλης.Βρισκεις μονο μια εκδοχή της ελληνικής ιστορίας την αρχαία και ελληνιστική.Για εκατοντάδες χρόνια ,το αστικό περιβάλλον της Αθηνας ειχε συρρικνωθεί ,η πόλη εγινε κωμόπολη. Και ξαφνικά μετα το 1830 ξεπετάγεται σχεδόν από το πουθενά ως μια καινούργια πόλη του 19ου αιωνα. Ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει το παρελθόν της αρχαίας, της ελληνιστικής και βυζαντινης περιόδου όπως και της οθωμανικής και της μετα-οθωμανικής περιόδου .Θεωρω την οθωμανική περίοδο –γιατι όχι; -μέρος της ελληνικής ιστορίας» .
Κι όμως αυτος ο πολύ-εθινοτικός πλούτος της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίστηκε αρνητικά , σχεδόν απαξιωτικά από τους απελευθερωτές της ,τον ελληνικό στρατό ! Χαρακτηριστικό το απόσπασμα που παραθέτει στο τελευταίο του βιβλιο ο Μαζάουερ : «Γραφοντας στη γυναίκα του ,ενας αξιωματικός του επιτελείου ονόματι Ιπποκράτης Παπαβασιλείου ομολογούσε πως «η Θεσσαλονικη δεν με ενθουσιάζει(…) Και σε άλλο του γράμμα στις 14 Μαίου 1913:Εσιχάθηκα φοβερά .Θα προτιμούσα δε χίλιαις φορές να ημουν στρατοπεδευμένος υπο σκηνη σε κάποιο βουνό παρά εδώ εις την παρδαλήν πόλιν οπου εινε συγκεντρωμέναι ολαι αι φυλαί του Ισραήλ(…)Δεν ξέρω κατά πόσον δυναται να αρέσει μια πόλις με κοινωνίαν παρδαλήν αποτελουμένην κατά τα 9/10 από εβραίους. Δεν εχει ουδεν το ελληνικόν(…)».
Το νέο ελληνικό κράτος εβαζε πάνω απ’ όλα την «καθαρότητα». Και όπως αποδείχτηκε μπορεσε και να την επιβάλλει. Με τη λήθη.
Το εξηγει στην συνέντευξή του και ο Μαζάουερ : «Οι ξενοι αρχαιολάτρες και οι ιστροικοί που ηρθαν στην μετα-οθωμανική Θεσσαλονίκη ενδιαφερονταν μονο για μία ιστορία :την αρχαία .Εκαναν σχεδια , μελέτες και σιγά –σιγα με τη σειρά τους οι ελληνες ειπαν «αυτή είναι η ιστορία μας». Το αποτέλεσμα ηταν ότι μετα το 1912 υπήρξε η επιθυμία να αποκατασταθεί η αρχαία ιστορία της πόλης ως η μόνη αληθινή .Αν δεις φωτογραφίες της Καμάρας το 1900 ,περιτριγυριζόταν από οθωμανικά κτίρια που δεν υπάρχουν πιά. Θα ηθελα πάρα ΄πολύ να γνωρίζω περισσότερα για την κατεδάφιση των μιναρέδων και δεν τα γνωρίζω διότι οι εφημερίδες σιωπούσαν. Ξέρουμε όμως ότι συνέβη , διότι δεν εχει μεινει σχεδόν κανένας μιναρές από τη Ροτόντα κι αυτό ηταν απόφαση και όχι ατυχημα .»
Κι όμως από την παλιά Θεσσαλονίκη εχει απομείνει κάτι : Το μεγαλείο των παλαιών κατοίκων της ,όπως καταγράφεται στην παράκληση προς τη στηλη του Ραφαήλ Βαρσάνο : «Μην γραψεις το ονομα αυτου που με εβρισε .Βαλε μονο τα αρχικά του. Αφου ζητησε συγγνωμη ,μην τον ντροπιάσουμε ,οικογενειάρχης είναι…»
(Το αρθρο δημοσιεύτηκε στον Τ.τ.Κ στις 4/2)
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
19 σχόλια:
Εξαιτερικό κείμενο. Άλλωστε όπως είναι γραμμένο και σε προηγούμενο ποστ ο Ροϊδης είχε πει ότι η μεγαλύτερη πληγή της Ελλάδας είναι ο πατριωτισμός της. Ισχύει πάντα. Ακόμη και σήμερα.
Οντως Τάκη πολυ΄καλό το άρθρο.Φυσικά για άλη μια φορά αποδεικνύεται ότι δικαίωμα στην μνήμη έχουν μερικοί λαοί ενώ άλλοι κατηγορούνται ως φασίστες -εθνικιστές και άλλα καλά πολιτκώς ορθά.Οι Εβάίοι μπορούν να στήνουν ολοκαυτώματα οι Μικρασιάτες Ελληνες και οι Πόντιοι είναι εθνικιστές.Φυσικά εδώ στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει άν όχι μόνο ο Μικρασιατικός ελληνισμός αλλά και ο ελληνικός εβραισμός υπέστει γενοκτονία και ολωκαύτωμα ή ακόμα και τον αριθμό των νεκρών.Δείγμα προοόδου η ατιμωρησία των αρνητών;
Επίσης ο Ροίδης είναι ένας διανοούμενος ανάμεσα σε όσους αντίθετα λένε ότι ο πατριωτισμός είναι μια καλή ιδιότητα σε έναν πολίτη.Φυσικά ο παππούςς Ομηρος δεν ανήκει στην χωρεία των εκσυγχρονιστών καθότι νεκρός και εθνικιστής.Το εις οιωνός άριστος καθίσταται έτσι αναχρονιστικός.Αλήθεια αν στο βιβλία της ιστορίας ήταν γραμμένο ότι οι Εβραίοι συνωστίζονταν στο Σ.Σ Θεσσαλονίκης θα είχαν άδικο να διαμαρτυρηθούν οι Εβραίοι;
Δυο μέτρα και δυο σταθμά παντού ρε Τάκη.
Κάνουν καλά οι Εβραίοι που φροντίζουν για τα ανα τον κόσμο μνημεία τους (η συναγωγή του Ετς Χαγιμ των Χανίων αναφέρεται ως παράδειγμα) και κάνουν
καλύτερα που ψάχνουν την διάσπαρτη ιστορία τους.
Οι έλληνες τι πρέπει να κάνουν δηλαδή? Να διεκδικήσουν τη μισή υδρόγειο επειδή αποδεδειγμένα υπάρχουν παντού ελληνικά μνημεία?
Όταν κάποιοι συνέλληνες ψάχνουν για αρχαιοελληνικά αγάλματα στη Νότιο Αμερική ή για αρχαία θέατρα κι απογόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ινδία, βγάζουμε με ευκολία την ταμπελίτσα του γραφικού και του φασίστα και τους την κολλάμε στην μούρη.
Μήπως αυτή η ταμπελίτσα της σημερινής κατ' όνομα Δημοκρατίας
είναι χειρότερη απο τον ''αριθμό της
φρίκης στο χέρι'' που έβαζε ο Φασισμός?
Ή όλοι θα είναι γραφικοί ή ας αφήσουμε τους πάντες να ψάχνουν
την Ιστορία του τόπου τους.
''Το νέο ελληνικό κράτος εβαζε πάνω απ’ όλα την «καθαρότητα».''
Και πολύ καλά έκανε για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Πόλεμο είχαμε. Εκτός κι αν τα κράτη γεννιούνται με παρθενογενέσεις κι όλα ήταν ωραία και καλώς καμωμένα, και το μόνο στραβό της εποχής ήταν η μη ανοχή της πολυπολιτισμικότητας απο την ελληνική πλευρά.
Τέλος σε ότι αφορά την πολυπολιτισμικότητα της Θεσσαλονίκης δεν ήταν δα και απόρροια ελέυθερης επιλογής. Μη τρελαθούμε. Της επιβλήθηκε απο τον Τουρκικό ζυγό.
Εκτός κι αν δεν ζούσαν οι Έλληνες σε δουλεία και η Τουρκοκρατία δεν ήταν εκτροπή 400 χρόνων της ομαλής πορείας του ελληνικού γένους.
Αλλα ξέχασα μωρε. ''Η οθωμανική περίοδος -γιατί όχι- είναι
μέρος της ελληνικής ιστορίας''.
Το είπε άλλωστε κι ο Μάρκ Μαζάουερ...
λεια βιτάλη:
''...ο Ροϊδης είχε πει ότι η μεγαλύτερη πληγή της Ελλάδας είναι ο πατριωτισμός της''
Αγαπητή μου Λεία και τί να λέει αυτό δηλαδή?
Να σας αραδιάσω τι έχουν πεί ως προς το αντίθετο, πνευματικά αναστήματα μεγαλύτερα του Ροίδη.
Πως τα έχουμε δει κάποια πράγματα ρε γαμώτο? Μονόπλευρα εντελώς.
Εκεί που είχα φχαριστηθεί το άρθρο, είπα να δω τα σχόλια και συννέφιασα. Πότε, επιτέλους, θα συνειδητοποιήσουμε ότι το κλάμα του μωρού που ακούγεται ξαφνικά από το διπλανό διαμέρισμα, μας λέει ένα και μόνο πράγμα: ότι ένας καινούργιος άνθρωπος ζει ανάμεσά μας -ούτε το χρώμα του, ούτε την εθνικότητά του, ούτε το θρήσκευμα που θα αποκτήσει (ή, μακάρι, δεν θα αποκτήσει) μας αποκαλύπτει η φωνή του νέου μας γείτονα. Αν ξεχάσουμε αυτή την απλή αλήθεια, μάλλον πάμε για Ολοκαύτωμα (και)στο Μέλλον.
Καλώς τον καινούργιο καταναλωτή-παγκοσμιοποιημένο άνθρωπο....και μη χειρότερα δηλαδή
Τον τελευταίο ανωνυμο δεν τον κατάλαβα.Αν αναφέρεται στον Λάμπρο ,καλύτερα να βρει αλλο blog να γράψει.
Απορία:Γιατι κάποιοι σχολιαστες διαβάζοντας για τους ελληνοεβραίους νοιωθουν πως οφείλουν να σταθούν απένατι και να θυμίσουν τα "δικά μας";
τετοια θυματοποίηση;
Sxolio 1: Anafora sth Hezbollah ws ''Xezmpolades''apexei polu apo thn proseggish gegonotwn thn opoia diatumpanizeis ==> twn pollaplwn optikwn kai tis allhlokatanohshs k allhloprosdiorismou kai panw apo ola ntikeimenikhs. . mallon de skotwthikane arketoi to kalokairi...
upodhlwnei mia apaxiwsh h' oxi h xrhsh tou orou ''XEZMPOLADES'' ?
Wste Fontamentalistes?
..interessante..
kai ws pros ton k. tsouknida
Gia mellontika olokautwmata pame ama xehname tis amarties(k ta didagmata) tou parelthontos, ..k oxi ama xehname ola t'alla kai thumomaste mono to olokautwma....
NAI ontws exontwthikan polloi dustuxeis ebraioi para polloi, aneipwtos ponos kai panathrwpinos kahmos alla sebasmos sth mnhmh tous ELEOS!
NAI STH MNHMH
OXI STO MARKETING TOU OLOKAUTWMATOS RE PAIDIA
Epishs na pw pws antithesh sto kratos tou israel kai tis politikhs (se sunergasia me USA) pou akolouthei de shmainei oti tha prepei na apodidetai se antishmitismo..polloi ebraioi ektos israhl (alla kai entos) diafwnoun kai niwthoun ntroph . Tyxainei edw pou menw na exw arketous filous ebraious anwnymous bebaiws bebaiws (Proswpikh martyria)...to sxolio ws pros thn grafikopoihsh twn diadhlwtwn...sumfwnw me thn eirwneia sou sxetika me tin grafikothta twn sunthimatwn diafwnw omws me thn ousia ths diafwnias sou..
Βεβαιότατα και ειναι απαξιωτική η χρηση του "χεζμπολάδες" οσο επίσης απαξιωτική ειναι η φράση "ναζι".Δεν θα σεβαστω κανέναν του οποίου ο στοχος ειναι καθαρα φυλετικός.Εκτος κι αν οι "κατιούσα" σημαδευουν συγκεκριμένους λογω συγκεκριμένης δράσης.
Δευτερον θα ηθελα να απαντήσεις εσυ φίλε ανωνυμε σ' εναν ανθρωπο που πήγε στον ελληνικό στρατό,που βρέθηκε στο αουσβιτς που γυρισε και βρηκε οχι μονο φαντάσματα αλλα και σε καθε ευκαιρία εναν ευκολο αντισημιτισμό.Αν εσυ λές στον Βαρσάνο οτι κανει μαρκετινγκ του Ολοκαυτώματος τότε λυπάμαι (για μενα και για κεινον).
Και τέλος πάντων -επαναφέρω το ερωτημα:Ποιο το πρόβλημα με το χρωμα του μωρού της διπλανής πόρτας;
Τέλος δεν ηξερα οτι ο ορος για να θυμόμαστε κάτι που κάναμε πριν απο 45 χρόνια ειναι ταυτόγχρονα να θυμόμαστε και τι κάνει σημερα το κράτος του Ισραήλ; Αν αυτο δεν κρυβει υποκρισία τότε τι;
Συνυπογράφω απολύτως το "χεζμπολάδες" με το σκεπτικό του Τάκη. Κάτι γενικότερό: Η διαφωνία απέναντι σε μια πολιτική (π.χ. του κράτους του Ισραήλ κα των ΗΠΑ) είναι διαφωνία απέναντι σε μια πολιτική, είναι διαφωνία απέναντι σε κάποιους πολιτικούς, είναι διαφωνία απέναντι σε κάποιες ιδέες, σε κάποιες αντιλήψεις. Επομένως, δεν μπορεί να μιλά κανείς ούτε για "εβραίους" ούτε για "αμερικάνους" ("φονιάδες των λαών" -αν μη τι άλλο γιατί έτσι τσουβαλιάζεις και τους αντιπάλους αυτής της πολιτικής στον σωτερικό του κράτους.
Κυρίως, όμως, επειδή η απόδοση ευθύνης για μια πολιτική με βάση εθνοτικά ή φυλετικά χαρακτηριστικά είναι ακριβώς η αντίληψη της συλλογικής ευθύνης, η βάση του ολοκαυτώματος -που αφορά και τους τσιγγάνους και τους ομοφυλόφιλους και αριστερούς.
Αν κάποιος θεωρεί ότι κάποιες πολιτκιές δυνάμεις "κάνουν μάρκετινγκ του Ολοκαυτώματος" (ότι χρησιμοποποιούν υπό μια συγκεκριμένη πολιτική οπτική την ιστορία, δηλαδή), θα έλεγα ότι αυτό είναι πιθανότατο. Αν είναι αυτό που σε ενοχλεί, τότε αντιδράς, λοιπόν, και πάλι στην πολιτική και στους φορείς της, όχι στο Ολοκαύτωμα, όχι στην ιστορία, όχι κατά μιας συλλογικής οντότητας.
Τάκη θυματοποίηση είναι να διαβάζει κάποιος ένα άρθρο για έναν κάφρο Ζ.Ζ. που δεν ξέρει τι του γίνεται και τρία διάσπαρτα ατυχή γεγονότα που συμβαίνουν στην Ελλάδα και να του μένει η εντύπωση οτι στην χώρα μας έχει στηθεί πογκρόμ για τους Εβραίους.
Έλεος!
Όσο για το Ολοκάυτωμα που κανείς λογικός δεν το αμφισβητεί (αν το αμφισβητεί ή αντιστόρητος είναι ή πονηρός) έχει χρησιμοποιηθεί για να φιμώσει φωνές που αντιδρούν.
Το εβραικό Ολοκαυτωμα δεν πρέπει να σβήνει τα άλλα ολοκαυτώματα.
Αν θέλεις ρίξε μια ματιά στο blog μου και στο post με τιτλο "Σκοτεινοί Νόμοι" για να καταλάβεις πως η μονομερής ευαισθητοποίηση για την εβραική τραγωδία οδηγεί σε ύπουλες επιδιώξεις. Και συγνώμη για την..διαφήμιση
Σε χαιρετώ
Απορία:Γιατι κάποιοι σχολιαστες διαβάζοντας για τους ελληνοεβραίους νοιωθουν πως οφείλουν να σταθούν απένατι και να θυμίσουν τα "δικά μας";
τετοια θυματοποίηση;
Γιατί βαρέθηκα Τάκη το πολιτικώς ορθό.Σέβομαι την μνήμη των νεκρών είτε είναι ένας είτε 6 εκατομύρια.Αυτό που με "ενοχλεί" είναι ότι είναι καλό ,είναι ίν και αριστερό να γράφει κανείς για τις μειονότητες υπάρχουσες και ανύπαρκτες.Με ενοχλεί που ποινικοποιείται η σκέψη όποια κι αν είναι αυτή και ειδικά όταν παίζεται στις πλα΄τες νεκρών για σκοπούς αλλότριους.Αν γράψεις για την γενοκτονία των Ποντίων -πράγμα που αμφισβητείς χωρίς ευτυχώς να μπείς στην φυλακή- είσαι εθνικιστής,φασίστας και ότι άλλο χαρακτηριστικό...Οι Αρμεναίοι είναι εθνικιστές δηλαδή που επιμένουν να αγωνίζονται για την αναγνώριση της γενοκτονίας.Και στο κάτω κάτω της γραφής ποιός θυμάται τους άλλους νεκρούς εκτός απο τους Εβραίους;Αρκετά πια με τις πολιτικές γραμμές και το γλείψιμο.Μπορεί να είμαστε βλάκες αλλά δεν τρώμε κουτόχορτο.
"Σέβομαι την μνήμη των νεκρών είτε είναι ένας είτε 6 εκατομύρια."
...
Με τέτοια μυαλιά, πώς να παέι μπροστά η Ελλάδά;
ion said...
"Γιατί βαρέθηκα Τάκη το πολιτικώς ορθό"
To politikws ortho den einai plastelini pou th platheis opos thes. Na eisai politikos orthos symenei na yperaspizese to dikeo kai na mhn symbaleis sthn adikia. Den einai tipota tromero. Einai paneykolo. Krine ton synanthropo sou gia to ti einai kai apo ta erga tou kai oxi apo pou einai h apo ta erga ths kibernishs ths horas tou. ion, esy hrisimopoieis 2 metra kai 2 stathma. Ean o adikimenos einai omothriskos h omoethnos (Pontios, Armenios, Ellinas) tote na akoustei h fonh tou -enoeis esy. Alla enan einai alothrikos, alloethnos h allodapos (ebreos, albanos, tourkos, amerikanos) tote na mhn akoustei h fonh tou ala -kala na pathei- kai na ton baloume se ena kazani me olous tou alous, tous "exthrous". Esy eisai enas apo aytous pou kathe fora pou kapoios synanthropos mas kanei gnosth kapoia adikia eis baros mias mionothtas, tou epitithontai me epixirimata tipou "gia ti den milate gia ta problimata mas". Ma prepei na milisoume gia ola. Poios sou eipe oti den milane gia ta problimata "sas". Anikse efimerida kai eidiseis. Eidika sth TV mono gia ta esoterika enimeronoun. Prepei na katalabeis oti h mionothta einai meros ths koinothtas kai se mia dimokratikh koinothta oloi prepei na ehoun ta idia dikeomata. Ean einai ayto pou barethikes, tote yparxei mia katigoria sthn opoia katatasese...kai ta erga ths einai gnosta.
kai epidi ksehasa, Taki sou eyhomai oti kalitero kai eyhomai na paramineis sto pleyro ton adikimenwn alla oxi adynatwn. Diabasa kai ala arthra kai pragmatika mou aresei poli o tropos pou grafeis alla perisotero mou aresoun ta themata.
Arban
Αρμπάν δν ξέρεις πόσο χάρηκα...Εισαι ακόμη Σουηδία; Θα μεινεις εκεί;
γραψε μου στο mail choco@elef-typos.gr
Είναι καλό να βλέπεις σκέψεις σου και αλλού.
Πιστεύω θα βρεις ενδιαφέρουσα τη συζήτηση εδώ
Σε ένα σχόλιό μου αναφέρομαι ακριβώς σε αυτά τα πράγματα - σαν βέρος Θεσσαλονικιός...
Δημοσίευση σχολίου