Με την ολοκλήρωση του πρωτου γύρου για το βιβλίο της στ’ δημοτικού οι περισσότερες ανησυχίες εκφράζονται ηδη για την αρχη του δεύτερου γυρου λόγω της εκλογικής συγκυρίας. Το υπουργείο δεν θελει να βρεθεί τον Σεπτέμβριο απέναντι σε «αυθόρμητες» αντιδράσεις εκπαιδευτικών ,ιδίως στη βόρεια Ελλάδα, ουτε απέναντι σε αποφάσεις τοπικών συλλόγων γονέων και κηδεμόνων με τις οποίες θα ξανανοίξει το θέμα.
Ισως είναι σκόπιμο λοιπόν να εκτιμηθούν μερικά συμπεράσματα από την 10μηνη μάχη που προηγήθηκε. Πρωτ’ απ’ όλα η διαμάχη δεν ηταν ιστορική.Δεν αντιπαρατέθηκε μια ιστορική εκδοχή εναντι μιάς άλλης.Δεν υπήρξε διαμάχη ιστορικών . Το συνολο των ελλήνων ιστορικών –ακαδημαϊκών (και ιδίως της νεότερης γενιάς) τοποθετήθηκε αναφανδόν υπέρ του βιβλίου.Διεκδικώντας το αυτονόητο για την επιστήμη τους (το δικαίωμα της ερευνας να οδηγεί σε ανατροπες παγιωμένων απόψεων αλλά κυρίως την αναδειξη των πηγων ως συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας) ,οι ελληνες ιστορικοί διέσωσαν και την τιμη της κοινωνίας μας.
Διότι η ατζέντα οσων αντιδρούν δεν είναι απλώς η επιβολή μιας συγκεκριμένης αποψης (και χρήσης) περι ιστορίας.
Δεν αντέδρασαν ιστορικοί μετα από πολύχρονες ερευνες,αλλά οι φορείς μιας πολύ συνηθισμένης ιδεολογίας: Αντέδρασαν οι οπαδοί της «καθαρότητας» και της «ομοιομορφίας».Οι θιασώτες της ακίνητης κοινωνίας.
Αυτό που αμφισβήτησαν οσοι ξεσηκώθηκαν κατά του βιβλίου αποτελεί τον σκληρό πυρήνα των δικαιωμάτων του συγχρονου ανθρώπου:Το δικαίωμά του στην κατασκευή της ταυτότητάς του.Το δικαίωμα τού να αποφασίσει ο ιδιος για την κλίμακα αξιών του και να σημασιοδοτεί ο ιδιος τα πρωτεύοντα και τα δευτερεύοντα στοιχεία της ταυτότητάς του.Να ξεφυγει από τα προπατορικά αμαρτήματα που του φορτώνουν οι ιδεολογικές στρεβλώσεις του παρόντος και οι δογματικές ερμηνείες του παρελθόντος.
Ο συγχρονος ανθρωπος χρειάζεται να κατασκευάζει ελεύθερος την ταυτότητά του.Αλλά η ελευθερία προϋποθέτει επιλογές .Αντίθετα η μονοδιάστατη και μυθοποιημένη εκδοχή της επίσημης ιστορίας όπως διδασκόταν ,θέτει όρους και προύποθέσεις για να είναι κανείς μέλος αυτης της κοινωνίας.Απο ακραίες «γενετικές» θεωρίες μέχρι και μεταφυσικές προϋποθέσεις!
Αυτή η μυθιστορηματική ιστορία από το χτες τελικά απαιτεί (επιβάλλει)τη μεγαλύτερη δυνατή ομοιομορφία στη σημερινή κοινωνία . Επιβάλλει στα μέλη της να εχουν την ιδια αντιληψη για το παρελθόν αλλά και για το «κακό» και το «καλό» ,όχι μετα από προσωπική αναζήτηση αλλά κατόπιν μαζικής επιβολής.
Η επιβολή της ομοιομορφίας στην εποχή της κινησης, των ανατροπων και των δυνατοτήτων από το επικοινωνιακό πανηγύρι δεν είναι τελικά παρά το άλλο πρόσωπο του αποκλεισμού σε οτιδηποτε είναι διαφορετικό από «εμάς».Μόνο που το «εμείς» εχει(οφείλει να εχει) 10.000.000 απαντήσεις.
Οταν επιλέγω να ζησω σ’αυτόν τον τόπο ηδη εργάζομαι (και) για την πρόοδο και ευημερία του.Και δεν χρειάζομαι πιστοποιητικό «ελληνικότητας» για τούτο.Κανείς μας.Αλλωστε ποιοι το εχουν και από πού το απέκτησαν;
(το αρθρο δημοσιεύτηκε σημερα -7/8- στον ΕΤ)
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
20 σχόλια:
Καλώς ήρθες, Τάκη! Ήθελα να κάνω ένα ποστ επ'αυτού αλλά δεν θέλω να χαλάσω το μπλογκ μου με χαμηλού επιπέδου ζητήματα.
Συμφωνώ απολύτως με όσα λες. Η κυβέρνηση της ΝΔ θα τιμωρηθεί πολύ άσχημα για τις επιλογές της σχετικά με το ζήτημα του βιβλίου.
Οι ορίτζιναλ εθνικιστές θα ψηφίσουν πλέον μαζικά το εθνικιστικό/φασιστικό κόμμα που υπάρχει πια γιατί είναι εξοργισμένοι από αυτές τις παλινωδίες.
Οι πιο Φιλελεύθεροι θα γυρίσουν οριστικώς την πλάτη στο κόμμα που ενώ υπήρξε το φυτώριο των Φιλελεύθερων στελεχών στην Ελλάδα, κατέληξε να γίνει ένα κόμμα της λαϊκής δεξιάς και στην αισθητική του όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στα στελέχη του αλλά κυρίως στον πολιτικό του λόγο.
Επι των ημερών της ΝΔ, ο αυταρχισμός και η κρατική βία, υιοθετήθηκαν ως πολιτική της κυβέρνησης.
Επί των ημερών της ΝΔ οι πολίτες καλούνται να προσκομίσουν επιπλέον "πιστοποιητικά" για να νομιμοποιήσουν την παρουσία τους στην ελληνική κοινωνία.
Είναι θλιβεροί και πρέπει να το πληροφορηθούν από την κάλπη.
Εχμ.. όποιος έχει διαλέξει να ζει και να εργάζεται σε αυτό τον τόπο, τα βρίσκει λιγουλάκι δύσκολα (επιεικώς) όταν έχει αρνηθεί το γνωστό... τρίπτυχο εμβόλιο!
:-)
Κύριε Καμπύλη καλημέρα. Συγγνώμη που δεν θα σχολιάσω το εξαιρετικό σας ποστ. Σας ενοχλώ θέλοντας να σας ζητήσω, αν είναι εύκολο, να έχω το e-mail σας για ένα θεμα που θέλω να σας κάνω γνωστό. Το δικό μου e-mail είναι το agonec@gmail.com. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
N.Ago
Αγαπητέ κ. Τάκη, ενδιαφέρον άρθρο, αλλά εγώ νόμιζα ότι η ιστορία ως επιστήμη θα έπρεπε να γράφεται από ανθρώπους που δεν προσχωρούν σε πολιτικές σκοπιμότητες, που αναζητούν την αλήθεια (τη μία) μέσω της έρευνας τους και που έχουν μια άλφα επιστημονική/επαγγελματική αξιοπρέπεια. Αυτά δε χρειάζεται να είσαι ιστορικός για να τα κρίνεις. Ή μήπως όχι;
"οι έλληνες ιστορικοί διέσωσαν και την τιμη της κοινωνίας μας."
Αγαπητέ, της δικιά σου μικρής κοινωνίας ίσως. Ως συντάκτης σε εφημερίδα έχεις κάνει ρεπορτάζ σε προσφυγικούς συλλόγους ή έστω έχεις ερωτήσει πρόσφυγες για να σου απαντήσουν τι πιστεύουν για το συγκεκριμένο βιβλίο;
Είναι ένα βιβλίο αντι-προοδευτικό που αναπαράγει τουρκική εθνικιστική προπαγάνδα.
Όσο για την Ν.Δ.: έχει χρηματοδοτήσει την συγκεκριμένη συντακτική ομάδα για άλλο εκπαιδευτικό θέμα (20' googleαρισμα και το βρήκες!).
Όσον αφορά τον χρήστη "αθηναίο": Φίλε μου είσαι φασισταριό; Πως χαρακτηρίζεις αυθαίρετα ένα ελληνικό κόμμα ως φασιστικό; Έχεις διαβάσει το καταστατικό του; Μήπως έχει βουλευτή-μέλος του κόμματος που κατηγορείται ως βασανιστής της χούντας (βλ. ΠΑΣΟΚ); Μήπως πρώην μεγάλο στέλεχος-βουλευτής του κόμματος έχει φωτογραφηθεί με ακροδεξιούς Τούρκους (βλ. ΣΥΝ); Μήπως έχει στις τάξεις του μέλη βασιλικών ενώσεων (βλ. ΝΔ);
Αναρωτιέμαι απλώς...
Γιάννη, μην κουράζεσαι άδικα. Ο Καμπύλης δεν θέλει να πειστεί. Δεν θέλει διάλογο, όπως δεν τον θέλουν και αυτοί όλοι που απαρτίζουν την θλιβερή μειοψηφία των "προοδευτικών αριστεριστών". Δεν έδωσε ποτέ μία αξιόπιστη απάντηση στα όσα του έχουν γράψει εδώ και στον "ΕΤ" σχετικά με το βιβλίο, διότι δεν ξέρει το θέμα και ούτε τον ενδιαφέρει να το μάθει. Η δουλειά του είναι άλλη: Να πάει αντίθετα με την γνώμη εκείνων που απορρίπτουν το βιβλίο. Μονάχα, όσο έξυπνος κι αν είναι, δεν καταλαβαίνει ότι, για να αντιπαρατεθεί, πρέπει να ξέρει το θέμα.
Όσον αφορά στον Αθηναίο και όλους αυτούς που αβασάνιστα χαρακτηρίζουν τον ΛαΟΣ σαν κόμμα "φασιστικό" (sic!), αμφιβάλλω αν ξέρουν καν τι θα πει φασισμός.
Και κάτι ακόμη: Ρωτάς "Μήπως έχει στις τάξεις του μέλη βασιλικών ενώσεων; "
Τι πάει να πει αυτό; Τα μέλη των "βασιλικών ενώσεων" (ποιες είναι αυτές;) είναι "φασίστες"; Όσοι πιστεύουν στην βασιλευομένη δημοκρατία, δεν είναι δημοκράτες; Εμ, τότε η Μ. Βρετανία, η Ισπανία, η Σουηδία, οι Κάτω Χώρες, η μισή δηλαδή περίπου ΕΕ έχει χοντρό έλλειμμα δημοκρατίας! :-)
Γι αυτό και φευγει ο ανθρωπος από τον Ελευθερο Τύπο και πηγαίνει σβουριχτός και συστημένος στην Καθημερινή. Εκεί θα μπορεί να γράφει...ελεύθερα, πολύ ελεύθερα.
Όλα τα ρεκόρ ανθελληνισμού κατέρριψε η θεατρική παράσταση "Πεθαίνω σαν χώρα" που παίχτηκε την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη στην οδό Πειραιώς 260, στα πλαίσια του εφετεινού "Ελληνικού Φεστιβάλ", όπως λέγεται τώρα το Φεστιβάλ Αθηνών.
Η παράσταση χρηματοδοτήθηκε πλουσιοπάροχα από το υπουργείο Πολιτισμού και η πρωτοτυπία της έγκειται στο ότι έπαιξαν 7 ηθοποιοί και 220 κομπάρσοι η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ήσαν ξένοι Μετανάστες, οι οποίοι υποτίθεται ότι έρχονται να σώσουν την Ελλάδα από τους Έλληνες!
Να κάτσουμε να μας γονιμοποιήσουν
Δεν θα ασχοληθούμε με την καλλιτεχνική αξία της παραστάσεως, η οποία κατά την γνώμη μας ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το μέγεθος του ανθελληνισμού που απέπνεε και ο οποίος χρυσοπληρώνεται με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων.Το σενάριο του "Πεθαίνω σαν Χώρα" βασίστηκε στο ομώνυμο κείμενο που έγραψε το 1978 ο λατρεμένος συγγραφέας των αριστεροκουλτουριάρηδων Δημήτρης Δημητριάδης, επειδή είχε κάποια προβλήματα με την Ελληνική Γραφειοκρατία.
Σκηνοθέτης του "Πεθαίνω σαν χώρα" είναι ο γνωστός για την εκκεντρικότητά του Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο οποίος έδωσε ακόμα ανθελληνικότερη πνοή στο κείμενο του Δημητριάδη. Η Χώρα που πεθαίνει είναι φυσικά η Ελλάδα, αν και αυτό δεν αναφέρεται ρητώς, προφανώς για να μην προκληθεί ευθέως ο Ελληνικός Πατριωτισμός.
Η υπόθεση είναι εν συντομία η εξής: Οι γυναίκες της χώρας έπαψαν να γεννάνε, η χώρα ερημώνει, παντού υπάρχουν μόνο νεκροί, γέροι και άρρωστοι. Οι κάτοικοι της χώρας έχουν καταστρέψει ό,τι σπουδαίο παρήγαγαν μέσα στους αιώνες και μοναδική Ελπίδα σωτηρίας είναι ο εχθρός που κοντοζυγώνει.
Όταν το 1978 ο Δημητριάδης έγραφε αυτή την αρλούμπα, δεν υπήρχαν λαθρομετανάστες. Ο σκηνοθέτης Μαρμαρινός που ανέλαβε την παράσταση, έδωσε τον ρόλο του εχθρού στους εν Ελλάδι ξένους Μετανάστες. Αυτοί θα κατακτήσουν την χώρα και θα ξαναφέρουν την ζωή, το μέλλον, το καινούργιο. Όταν ο εισβολέας φθάνει έτοιμος να την … γονιμοποιήσει (όπως θα έλεγε και ο Πάκης Παυλόπουλος), η χώρα είναι έτοιμη να αλλάξει μέχρι και το όνομά της…
Μπέμπα Μπλάνς: "Με λιώνεις μωρή", "Η Ελλάδα είναι πουτάνα"!
Το μήνυμα της απίστευτης ανθελληνικής παραστάσεως είναι σαφέστατο: Οι ξένοι Μετανάστες θα σώσουν την Ελλάδα! Γι' αυτό, μας συμφέρει να τους μπάσουμε μέσα να μας γονιμοποιήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να γίνουμε μειονότητα οι Έλληνες μέσα στην ίδια μας την πατρίδα, μπας και δει καμιά άσπρη μέρα αυτή η χώρα. Κι όλα αυτά με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων που δίνει αφειδώς το Υπουργείο Πολιτισμού, όταν πρόκειται για ανθελληνική προπαγάνδα.
Αρχικά, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός ζήτησε να έχει 999 κομπάρσους μετανάστες, αλλά τελικά συμβιβάστηκε στους 220 για να μην ανέβουν κι άλλο τα έξοδα. Ο Μαρμαρινός χρησιμοποίησε αυτούς τους 220 σαν χορό αρχαίας τραγωδίας. Μιλάμε για ένα μωσαϊκό φυλών, άσπρων - μαύρων - κίτρινων, που παρενέβαιναν στην παράσταση φωνάζοντας συνθήματα στα ελληνικά, εμπνευσμένα από τους αγώνες της Ελληνικής Αριστεράς τα τελευταία 90 χρόνια.
Υπήρχε και ένα μικρόφωνο επί σκηνής, όπου κάθε τόσο ένας ξένος μετανάστης εκφωνούσε κάποιο αίτημα.
Πρωταγωνίστρια στην παράσταση ήταν η «βασίλισσα των σκυλάδικων», Μπέμπα Μπλάνς, παλιά λαϊκή τραγουδίστρια που ο Μαρμαρινός την έβαζε να βρίζει συνέχεια την Ελλάδα, με φράσεις όπως… "με λιώνεις μωρή", και τον εξής απίστευτο μονόλογο: "Εγώ δεν θέλω να είμαι αυτή η χώρα. Αυτή η χώρα είναι νεκρόφιλη, γεροντόφιλη, κοπρολάγνα, σοδομίστρια, πουτάνα, μαστρωπός και φόνισσα".
Για να μην πολυλογούμε: Με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων, η Κυβέρνηση Καραμανλή προωθεί τον Ανθελληνισμό στην Ελλάδα, περνώντας το μήνυμα ότι οι ξένοι Μετανάστες είναι η μοναδική ελπίδα σωτηρίας μας.
Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ποτέ μια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών δεν έτυχε τέτοιας προκλητικής διαφημίσεως απ' όλες τις μεγάλες εφημερίδες, με απανωτές πολυσέλιδες συνεντεύξεις του Μαρμαρινού, προσπάθεια αναλύσεως του νοήματος του έργου και άλλα τέτοια προκλητικά.
Ειναι κρίμα που (ακόμη και )επι του προσωπικού καταφεύγουν μερικοί (την ιδια ωρα γινονται εξαλλοι με τον χαρακτηριμό "φασιστικό"!) για να αντλήσουν επιχειρήματα.Ισως πάλι,να μην τα χρειάζονται.
Το μονο επιχειρημα στο οποίο νομίζω οτι αξιζει να σταθεί απαντήσει κανείς ειναι αυτο περι του τι λένε οι προσφυγικοί συλλογοι για το βιβλίο.
Ομολογω οτι σέβομαι το δάκρυ εκείνων που αναπολούν το χαμένο σπίτι τους και τη χαμένη τους ζωή.Υποπτεύομαι οτι ειναι πλέον πολλοί λίγοι συμπολίτες μας εν ζωή με τέτοιες αναμνήσεις(αλλά παρα πολλοί μετανάστες που μετα απο μερικά χρόνια στη φιλόξενη χωρα μας αντιλαμβάνονται οτι θα πρέπει να την εγκαταλείψουν ή να αποδεχτούν οτι θα ειναι πολίτες β'κατηγορίας).Αν το θέμα ειναι η ανταλλαγή των πληθυσμών(τότε) και τους ορους που ισχυσαν ,ναι ειναι μια κουβέντα που ουτε εχει γίνει ουτε εχει κλείσει.Γι αυτούς εννοείται.Οχι πάντως και για ολες τις γενιές απο τότε μέχρι σήμερα σε ενα πλέον πολύ διαφορετικό διεθνές και εσωτερικό περιβάλλον.
Δειτε λίγο το θέμα της Κύπρου.
Θυμιζω οτι πολύ πρόσφατα αποδείχτηκε πως οι "χιλιάδες αγνοούμενοι που κρατούνται σε φυλακες της Ανατολίας" δεν ειναι παρα ενας μύθος (και μάλιστα με το αζημιωτο για ολους αυτούς των διαφόρων επιτροπών).Δυστυχώς τα μυστικά κονδύλια των υπουργείων εξωτερικών (ελληνικό,κυπριακό και τουρκικό) ειναι μια μεγάλη ιστορία ακόμη σκοτεινή.Το μονο δημοσιεύσιμο στοιχείο ειναι ο υπερδιπλασιασμός τους κάθε χρόνο.
Η βασική μας διαφορά λοιπόν ειναι οτι εγω αρθρογραφω υπερ ενός βιβλίου οχι γιατι ειναι καλό ή κακό αλλά διότι ανοίγει μια συζητηση.Και θα το κάνω οσο υπάρχουν αυτοί που επιβάλλουν να κλείσει αυτη η συζήτηση.Διότι σήμερα φασίστας δεν ειναι ο εθνικοσοσιαλιστής του 1932 αλλά ο φοβικός.Αυτός που θέλει ο (μικρός) κόσμος γυρω του να γινει σαν αυτόν.Με λίγα λόγια φασίστας ειναι αυτος που βολεύεται με τον πηχυ χαμηλά γιατι μονο ετσι μπορεί να ζησει ευτυχισμένος.(Οπως καταλαβαίνετε ο μικροαστισμός των βεβαιότητων και του ατομικού "αλάθητου" δεν εχει κομματική πατρίδα.Ωστόσο καταγράφεται πολύ πιο εντονα σε κομματα τυπου "ΛΑΟΣ" ή και στο ΚΚΕ).
Ένας καλός δημοσιογράφος πρέπει να μπορεί να εκφράσει τα διανοήματά του με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνεται κατανοητός. Τάκη Καμπύλη, αμφιβάλλω πολύ αν και ίδιος καταλαβαίνεις τι γράφεις. Εγώ πάντως δεν κατάλαβα λέξη από τα παραπάνω. Όσο για τον φασισμό, καλύτερα μην τον πιάνεις στο στόμα σου, διότι εσείς οι ψευτοαριστεριστάδες, είστε οι μεγαλύτεροι φασίστες που υπάρχουν. Ενώ είστε μία ισχνή μειοψηφία, προσπαθείτε να επιβάλετε την άποψή σας στην συντριπτική πλειοψηφία. Αν αυτό δεν είναι φασισμός, τότε τι είναι; Πάσχετε από αίσθημα υπεροχής, κοινώς έχετε καβαλήσει το καλάμι με την ανοχή της πολιτείας, η οποία προσπαθεί να τα έχει καλά με την αριστερά, λόγω ενοχών του παρελθόντος.
Κύριε Καμπύλη, προσπερνώντας τις προσβολές που κάνουν στο πρόσωπό σας, απλά επειδή όπως ο μετανεωτερικός κόσμος έχει υιοθετήσει τα πολιτικά αλλά και κοινωνικά, οικονομικά δικαιώματα όλων των ανθρώπων όπως έχουν οριστεί από τον ΟΗΕ, έτσι (πιστεύω) κι εσείς, και πιστεύω η συντριπτική πλειονότητα των αριστερών, θα ήθελα απλά να επισημάνω ότι φυσικά και αυτά που λέτε περί υπερβολών και τεχνητών αλλοιώσεων μέσω συναισθηματικής εκμετάλλευσης, ας πούμε, του Αττίλα από το Ελληνικό ή Κυπριακό κράτος είναι καταδικαστέα και οδηγούν στη συσκότιση των πραγματικών γεγονότων και των ευθυνών και των δύο πλευρών.
Όμως η λογική που προκρίνει την έμφαση στην υπερπατριωτική διαχείριση του συναισθήματος αντί για το μείζον, "φασιστικό" (στον ολοκηρωτισμό του) και αδικαιολόγητο πολιτικό έγκλημα (παρά τις δεκάδες προφάσεις που μπορεί κάποιος να βρει ή να εφεύρει για να το κάνει, μεταξύ των οποίων αυτές που αναφέρετε) που είναι η κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας μιας χώρας από μια άλλη, και το οποίο προηγείται των διαφόρων εθνικιστικών "υστεριών" που δημιουργήθηκαν στη χώρα μας, είναι το ζήτημα για το οποίο σας κατηγορούν και για το οποίο δίνετε λαβές, οι αριστεροί αντισυστημικοί, είτε αυτοί λέγονται ΚΚΕ είτε Φωτόπουλος είτε όποιος άλλος.
Αυτή η λογική είναι που δίνει το πάτημα, αν θέλετε, στους κάθε είδους "μικροαστικούς", με τις φοβίες τους και τις μεταφυσικές τους ανησυχίες, να ανάγουν καθ' υπερβολήν το ανορθολογικό, την εκκλησία ή το φασιστικό σε τρόπο επίλυσης των προβλημάτων και αντεκδικητικότητας. Και αυτήν τη λογική εξυπηρετεί το πόνημα της κ. Ρεπούση και του νεοφιλελεύθερου κράτους, και γι' αυτό βάλλεται από την Αριστερά (πλην της ηγεσίας του ΣΥΝ και μιας μειονότητάς του).
Ευχαριστώ για το χώρο και συγγνώμη για το μακροπερίοδο.
Προς κ. Καμπύλη: αν οι 9 (πείτε 8, πείτε 7...) στους 10 Έλληνες διαφωνούν με τις θέσεις σας, γιατί σε μια δημοκρατική κοινωνία να μη δεχτείτε εσείς - ως μειοψηφία - το δικαίωμα του σύγχρονου ανθρώπου των 9/10 "να κατασκευάζει ελεύθερος την ταυτότητά του", όπως γράψατε; Γιατί πρέπει απαραίτητα να θεωρηθεί ως πρόταση βίου η "αλήθεια" του 10% και όχι αυτή του 90%;
Προς "Αθήναιο": δεν είμαι σίγουρος αν γράψατε προσεκτικά όσα γράψατε, καθώς "φασίζουν" από την ανάποδη. Καλοπροαίρετα το λέω.
Προς όλους, μια απλή ερώτηση: μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει το σκεπτικό που οδήγησε στο "συνωστισμό" και το επιλεκτικά αχρωμο λεξιλόγιο και αν έτσι οι συγγραφείς ασκούν πολιτική - ενώ δεν το παραδέχονται;
Μιχάλης
Είναι αρκετά παλιά η συμφωνία, περίπου 10 ετών, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας να γραφτεί από κοινού η Ιστορία, ώστε να απαλειφθούν εκατέρωθεν εκφράσεις που προσβάλλουν ή γεννούν μίση. Και αυτό χάριν της ελληνοτουρκικής "φιλίας". Από εκεί, μέχρι να φθάσουμε στην παραχάραξη της Ιστορίας και την ωραιοποίηση της Τουρκοκρατίας, ήταν ένα βήμα. Κι ενώ εμείς αλλάξαμε το βιβλίο, οι Τούρκοι δεν άλλαξαν απολύτως τίποτε, διότι εμείς είμαστε πάντα αυτοί που πιάνονται κορόιδα.
Η συγγραφική ομάδα που ανέλαβε το έργο της παραχάραξης, ανήκει στον χώρο της "προοδευτικής αριστεράς" και βρήκε την ευκαιρία να φέρει την διεθνιστική φιλοσοφία της μέσα σε ένα σχολικό βιβλίο για 12χρονα παιδιά. Βεβαίως, ετοιμάζονται κι άλλα τέτοια βιβλία για μεγαλύτερες τάξεις, που γράφονται από Έλληνες, Ρουμάνους, Βουλγάρους, γενικώς Βαλκάνιους συγγραφείς και χρηματοδοτούνται από τον Σόρος.
Πιστεύω ότι αν διαβάσετε κάποια άρθρα από τα πάρα πολλά που δημοσιεύονται στο ηλεκτρονικό περιοδικό Αντίβαρο, θα απαντηθούν όλα σας τα ερωτήματα.
Ο κ. Τάκης Καμπύλης αρθρογράφησε στον Ελεύθερο Τύπο της 7ης Αυγούστου και εξέθεσε την άποψί του για το Βιβλίο της Ιστορίας με τον έξής τίτλο:
"Αυτοί που ξεσηκώθηκαν κατά του βιβλίου της Ιστορίας βασικά αμφισβητούν το δικαίωμα του σύγχρονου ανθρώπου να κατασκευάζει την ταυτότητά του(!!!!)
Για την "ελληνικότητα" της "ιστορίας"
....
Επειδή το εν λόγω "άρθρο" έτυχε απαντήσεως, αλλά μάλλον δεν θα δημοσιευθεί ποτέ , έτσι ώς δώρο προς τον συντάκτη του, ώστε να αποδείξει ότι ένας έστω ασχολήθηκε μαζί του, σας καταθέτω την απάντησή του μοναδικού αυτού ενοχλημένου
Αγαπητέ κ. Τάκη,
Συγχωρέστε μου και το «αγαπητέ» και κυρίως το «Τάκη», αλλά να, διαβάζοντας με προσοχή το άρθρο σας στην εφημερίδα του Ελευθέρου Τύπου, ένοιωσα την ανάγκη να ζητήσω την βοήθειά σας για να καταλάβω καλλίτερα την αγωνία σας να υπερασπιστείτε το δικαίωμα να «κατασκευάσει»(!!!!) ο σύγχρονος άνθρωπος την ταυτότητά του.
Μολονότι με μπερδέψατε στην αρχή για ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ανάγκη που γέννησε το πρόβλημα, μετά φροντίσατε σαφώς να το ξεδιαλύνετε!
Στο αρθράκι σας προέκυψε αυτό το σκόπιμον, να κατανοήσουμε το πρόβλημα της Κυβέρνησης εν όψει εκλογών, να αντιμετωπίσει τις «αυθόρμητες» αντιδράσεις εκπαιδευτικών, ιδίως της Βόρειας Ελλάδας –γιατί άραγε, μέχρι και σεις ο κ. Τάκη το παρατηρήσατε, η Βόρειος Ελλάδα, δηλαδή η Μακεδονία και η Θράκη- είναι τόσο ευαίσθητη σε ζητήματα Ελληνικότητας;
Δεν είδατε λοιπόν την ιστορική αντιπαράθεση αγαπητέ κ Τάκη –εκ του Παναγιωτάκη άραγε;- θεωρώντας ως θέση, μόνον, εκείνη των υπογραψάντων το «αναφανδόν», που αναφέρεται στο εμπνευσμένο κείμενό σας. Των νεοτέρων κυρίως…..
Άπαντες δε οι… αναφανδόν, λέκτορες διδακτορικοί, μεταπτυχιακοί, γνωστά "έδρανα" γνωστών «εδρών» και κυρίως γνωστών εργολάβων….
Ναι, ναι, μην εξίστασθε κ. Τάκη !!!! Διότι μέσα στην αγωνία σας για το Δικαίωμα, αναφέρατε σαφώς και τον στόχο!!! Την «Κατασκευή»!!!!
Όπως θα ξέρετε, η «κατασκευή» απαιτεί εργολάβους αγαπητέ…
…η συγκεκριμένη δε, έχει σαφώς και πολλούς και καλοπληρωτάς!!!
Ωιμέ, η άφρων και ηλιθία, που δεν κατάλαβα ότι «αντέδρασαν οι οπαδοί της καθαρότηταας και της ομοιομορφίας» . Πως η «καταπίεση», του Γαΐτη αφορά άλλους και όχι αυτούς που μέσω της εκπαιδεύσεως και της αγωγής θα επιβάλουν την δική τους αντίληψη και θα καθορίζουν «ταυτότητες και καταγωγές», ονοματίζοντας ιστορία τις πολιτικές αναπηρίες τους.
Ώστε οι φαιοκόκκινοι Αλευρομάγειροι και οι χαρωπές νοικοκυρούλες με την συνείδηση της ταυτότητάς τους, που την καλλιέργησαν ο Παλαμάς, ο Καβάφης ,ο Ελύτης, ο Σεφέρης, ο Ρίτσος ,ο Μυριβήλης, Ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης , Ομηρος ,ο Αισχύλος ,ο Θουκιδίδης ,ο Αριστοτέλης, ο Πλάτων, οι θρύλοι, οι μνήμες, οι γέροντες, οι φωτογραφίες, μισοκαμμένα γράμματα, οι άλλες πηγές τελικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι η επιβεβλημένη ομοιομορφία και θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια άλλη, άρριζη και κακορίζικη που θα επιβάλλουν οι αναφανδόν «δικαιωματικά και αυτονόητα», με τα πτυχία Ιστορίας των υπογεγραμμένα από Φραγκουδάκηδες, Ρεπούσηδες,Κουλούρηδες, Τρίμηδες, Λιάκους και άλλους εγνωσμένης αξίας και αποδοχής, ιούς και κόρες, της ακαδημαϊκής μας πραγματικότητας…
Θα την χτίσουν μαθαίνοντας την γλώσσα, μέσα από τις οδηγίες χρήσεως μιας καφετιέρας και την ιστορία μέσω της απαξίας και της ενοχοποίησης της υπερηφάνειας που γεννά η γενιά σου και συνειδητότητα που σου προσφέρουν οι γονείς σου!!!!
Έλεος….
Συνελόντι επείν, λοιπόν με άλλα λόγια, θέλω να σας παρηγορήσω αγαπητέ κ. Τάκη μας… Στο κάτω - κάτω αφήστε να είναι δικός μας ο …πόνος για το κακό που βρήκε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το Βιβλίο της Ιστορίας.
Στο κάτω- κάτω η πιθανότητα να είστε ψηφοφόρος της, είναι ως και ανύπαρκτος…Για να δουλεύετε εκεί και να πληρώνεστε για να γράφετε αυτά, μάλλον άλλους τιμάτε με την επιλογή σας!!!!
Εμείς είμαστε ψηφοφόροι της …Η τουλάχιστον θα είμαστε ως την στιγμή της κάλπης…
Και μέσω υμών, δίνουμε με χαρά το δικαίωμα , επιτέλους, να της «κατασκευάσετε την ταυτότητά της», χωρίς όμως να συνυπολογίζει στους ξυλότυπούς της και τα στατικά της, τους λογαριασμούς της και στα δομικά της υλικά, τα ….ντουβάρια που θαρρεί πως είμαστε !!!!
Γιατί ο καιρός κ. Τάκη μας, δεν είναι εγγύς!!! Ήρθε!!!!
Ως μία εκ των 9000 οικοκυρών και Αλευρομαγείρων, με φαιοκόκκινες αποχρώσεις, που δεν έχει την παραμικρή διάθεση να δεχθεί ότι τα «σ@#$% με λεμόνι» είναι «μπλιάξ ξυνά!!!!»
Σ@#%& είναι!!!!,
Χαίρετε και υγιαίνετε
Μαίρη Μενδένη
.... και οι συν αυτή παραθερίζοντες και συνσχολιάζοντες,
Δομικοί λίθοι κατασκευών γνωστής και μη εξαιρετέας ταυτότητας. Της Ελληνικής, είτε σας αρέσει είτε όχι…..
Υ.Γ
Για να διαβάσετε και να ενημερωθείτε, ώστε το επόμενο αρθράκι σας να έχει και κάποιο επιχείρημα και να μπορεί να σταθεί δίπλα σε εκείνα των “μεγίστων” σαν του Πάσχου, του Αντωνάκη του εξ Αμπελακίων, του 4Χ4 κ. Τζανετάκου κλπ, δέστε λίγο το WWW.antibaro.gr Μπορεί και να καταλάβετε, γιατί πράγμα μιλάτε…
Με ποία ιδιότητα κρίνεται τα του βιβλίου και τα περι ιστορίας κε. Καμπύλη;
Το αναφέρω γιατί οι συγγραφείς του εν λόγω φληναφήματος (παρότι μη ιστορικοί οι ίδιοι αλλά με το θράσος που κάθε ημιμαθής διαθέτει) και οι συν αυτών απαγόρευσαν στους έχοντες αντίθετη άποψη να την εκφέρουν. Έφτασαν δε στο σημείο να αναγορεύσουν (άκουσον άκουσον) την Ακαδημία Αθηνών ώς μη αρμόδια να κρίνει τα ατοπήματα του εγχειριδίου.
Με ποια ιδιότητα λοιπόν λοιδορείτε και εκφέρεται απόψεις κύριοι "δημοκράτες" ενώ το απαγορεύεται σε άλλους "αναρμόδιους".
-γπ
Δημοσίευση σχολίου