Τρίτη, Ιουλίου 04, 2006

Οι Ρωμιοί της Πόλης σε νέο στοίχημα...

KI ΟΜΩΣ για πολλούς δεν ήταν έκπληξη. Ειδικά για την ομάδα των Ρωμιών που δραστηριοποιούνται τα τελευταία χρόνια στη μειονότητα. Ίσως μάλιστα και το αντίθετο. Ήταν σίγουροι πως οι Ρωμιοί στην Πόλη δεν είναι τόσο ολιγάριθμοι (περίπου 1.500 μέλη) όσο - τουλάχιστον επισήμως - τονιζόταν. Και πιστεύουν ότι το μέλλον της δεν είναι ένας θλιβερός μονόδρομος που θα ολοκληρωθεί με τον θάνατο του τελευταίου ηλικιωμένου.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδω

34 σχόλια:

Ecumene είπε...

Είχα δει και το ντοκυμαντερ
της Πολίτισσας Μαγιας Τσοκλη..
οπου ο Φραγκόπουλος μιλησε
αισιόδοξα...ειχε πει
οτι εφερε τις κορες του
πίσω στην Πόλη..

ισως υπαρξει κυμα επιστροφης...

με μια ευρωπαϊκη Τουρκία..

σε αυτό ελπιζουν ο Πατριάρχης
και οι εναπομείναντες..

Καμπύλης Τάκης είπε...

Αυτο πάντως υποστηρίζεται κι εκεί.Και επενδύουν στους ελληνες που θα εργαστούν στις ελληνοτουρκικές επιχειρήσεις.
Αλλά ειναι πολύ δυσκολο να μιλήσεις για προοπτικές μερικών εκατοντάδων σε εναν πληθυσμό 9.000.000.Η αφομοίωση σε μερικά χρόνια φαινεται σήμερα αναπόφευκτη.

Ecumene είπε...

Kαι οι Τούρκοι φοβούνται οτι θα
αφομοιωθούν απο Κουρδους και
λοιπούς Ανατολίτες...

Η σύγχρονη άλωση της ρωμαίικης κοινότητας

Mαζί θα σασταν με τον Πάνο...

Αναρωτιέμαι τί ανταπόκριση να έγραφε
ο Γκρίζος Λύκος που σας επιτέθηκε..

Καμπύλης Τάκης είπε...

Πράσινο άλογο ηταν.Εχει βαρυτητα αντιστοιχη του Μανωλάκου (πρωην Χρυση αυγή).
Μαζι ειμασταν μονο για μία μέρα...Μετα αποχώρησε αφου διαφωνήσαμε...

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον.Πού ήταν ή είναι ακόμα οι ΜΚΟ οι επαγγελματίες και μη υπερασπιστές των ανθρωπίνων διακιωμάτων να πουν κάτι για την ρωμέικη μειονότητα ή για την ίμβρο και τένεδο;Αλλά ξέχασα αυτά είναι εθνικιστικά πράγματα.

Καμπύλης Τάκης είπε...

Εκει ηταν.Και δεν τα ειπαν καθόλου εθνικιστικά.Διότι για τις σφαγες κλπ(π.χ Σεπτεμβριανά) εχουν δικιο(πιστευω) οσοι επιμένουν πώς η Τουρκία χρωστάει μια συγγνώμη.
Αλλά οι πιο ενδιαφέροντες ειπαν κάτι άλλο:Πόσο αραγε ευκολη αριστερή καραμέλα ειναι η ΄συνάρτηση της δημοκρατίας με την ευρωπαίκή προοπτιοκή της Τουρκίας;
Αυτη η αντίληψη -ειπαν-υποδηλώνει εναν βαθύ ρατσισμό:Οτι δεν μπορεί να υπάρξει δημοκρατία εκτός ΕΕ.
Τι λές;

Ανώνυμος είπε...

Tάκη κοίτα να δεις η τουρκία είναι ιδιάζουσα περίπτωση.Η κουβέντα για την ευρωπαική προοπτική της Τουρκίας είναι μόνο για να γίνεται.Η φούσκα περί ευρωπαικη΄ς προοπτικής ξεφουσκώνει ήδη στην τουρκική κοινή γνώμη.Αν η Τουρκία μπει με τους όρους της ΕΕ θα διαλυθεί.Αξίζει να ψάξει κανείς την έννοια της Αριστεράς στην Τουρκία.Απο την πιο ακραία έκαφραση ως την μετροπαθέστερη εμφορείται απο διάφορες εκφάνσεις και δώσεις κεμαλοφασισμού.Ψάξε αν θες τα λογια και τις απόψεις του Μπελί αν θυμάμαι καλά ο οποίος έλαβε μέρος στον ελληνικό εμφύλιο υπο το όνομα διοικητη΄ς Κεμάλ.
Τώρα για δημοκρατία και ΕΕ ή για δημοκρατία εκτός ΕΕ ανοίγεις μεγάλο θέμα.Δημοκρατία με την μορφή της ΕΕ δεν ταιριάζει στους Τούρκους.΄Εχουν εγκολπώσει τόσό πολύ τον κεμαλοφασισμό και τον εθνικισμό που δύσκολα θα ανεχτούν παροχή οποιοσδήποτε δικαιωμάτων σε κοινωνικές ή εθνοτικές ομάδες.Και επίσης δεν θα ανεχτούν το κατέβασμα των φωτογραφιών του Κεμάλ.Ξέρεις εσύ και οι άλλοι δημοκράτες της Ελλάδας ότι οι γυναίκες διαδηλώνουν για το δικαίωμα να φορούν την μαντίλα;Η ότι όλο το πολιτικό φάσμα εμφορείται απο τον θεσμοθετημένο εθνικισμό που είναι το συστατικό στοιχείο του κεμαλοφασισμού.Εμείς χαριεντιζόμαστε ότι θα βάλουμε την Τουρκία στην ΕΕ χωρίς ποτέ αν έχει εξηγηθεί τι θα σημάνει αυτό.Ισως η ΕΕ προσπαθεί να κάνει αυτό που κάνουν και η ΗΠΑ εξαγωγή της δημοκρατίας με ειρηνικά μέσα και όχι χοντροκομμένα όπως οι άλλοι.Φυσικά η ΕΕ δεν νοιάζεται για τους πολιτικούς κρατουμένους ούτε για την καταπίεση των μειονοτήτων κοινωνικών και εθνοτικών.Απλά θέλει να βλέπει τον τουρκικό πληθυσμό ως καταναλωτή.Η δυτικοευρωπαική δημοκρατία δεν συμφέρει την Τουρκία.Ισως ούτε σε μας ταιριάζει.Και στο κάτω κάτω της γραφής αν δεν απατώμαι δεν έγινε κανένα δημοψήφισμα περί της εισόδου μας στην ΕΟκ.Εν κατακλείδι δεν ξέρω.Ας αφήσουν τους λαούς ν α βρουν τον δρόμο τους.Σάμπως και μεις έχουμε δημοκρατία;Δέκα νταβάδες κυβερνούν και τα παιδιά των πολιτικών τόσα χρόνια 3 ονόματα.΄Εφυγε ο κοκός και έχουμ εκοκούς.Και πολλά άλλα που δεν συμπλέουν με την έννοια της δημοκρατίας.Μύλος.
Επειδή στο συνέδριο ακούστηκαν πολλά περί αμοιβαιότητας μπορείς να τοεξηγήσεις;
Πιστεύω ότι οι 2 μειονότητες θα πρεπε να είναι στα ίδια αριθμητικά επίπεδα.5000εδώ και 5000 στην θράκη.βέβαια τότε αυτό ήταν δυνατό.τώρα όσα δικαιώματα και να δώσεις στους Τούρκους της Θράκης μας θα ζητούν περισσότερα.Κανείς δεν θα πει στην κοινότητά τους εντάξει τώρα γίναμε Ευρωπαίοι.Οσο κάνει την δουλεία που κάνει το προξενείο και οι Σαουδάραβες-τον ρόλο των οποίων κανείς δεν έχει ψάξει- οι 2 πληθυσμοί θα είναι περιχαρακωμένοι στα σύνορά τους.Ακόμα δεν έχεις απαντήσει στο ερω΄τημα μου περί πολυπολτισμού και άλλων αποτυχημένων ιδεολογημάτων.Οσο για το επιχείρημά μου για την θράκη αναμένω τους ανάλογους χαρακτηρισμούς.

Ανώνυμος είπε...

Μετρηθήκαμε και –ω τι θαύμα!- βγήκαμε περισσότεροι. Δεν είμαστε 1.500 αλλά 5.000... Μία πρώτη αντίδραση που εισέπραξα από φίλους Κωνσταντινουπολίτες εδώ στην Αθήνα ήταν ένα ειρωνικό χαμόγελο και πως ασφαλώς πρόκειται για ανέκδοτο. Εγώ ήμουν πιο συγκρατημένος. Δεν θέλω να μεμψιμοιρώ. Θέλω να πιστεύω ότι θα αλλάξουν οι καταστάσεις και έχω προσωπικό κίνητρο για αυτό: Θέλω να διατηρώ ζωντανή την ελπίδα ότι μια μέρα θα μπορέσω να ξαναδώ την Πόλη από κοντά, είναι για εμένα κάτι σαν υπαρξιακή ανάγκη έπειτα από 13 χρόνια που δεν μπορώ να δω το «σπίτι» μου ούτε καν ως επισκέπτης... Οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις ότι ο πληθυσμός της ελληνικής μειονότητας στην Τουρκία ανέρχεται σε περίπου 1.500 ψυχές, οι περισσότεροι εκ των οποίων υπερήλικες, δεν στηριζόταν σε αυθαίρετα στοιχεία. Τα στοιχεία προέρχονταν από το Πατριαρχείο, τις ενορίες και το ελληνικό προξενείο στην Πόλη και διασταυρώνονταν από τις στατιστικές κοινωνικών εκδηλώσεων –κηδειών (κυρίως αυτές), γάμων, βαφτίσεων, εγγραφών στα μειονοτικά σχολεία κ.ο.κ. Οι 300 των μεικτών γάμων δεν αλλάζουν τη γενική εικόνα. Από ό,τι κατάλαβα μετρήθηκαν και άτομα που έχουν τη μόνιμη τους κατοικία στο εξωτερικό (κυρίως Ελλάδα) και πηγαίνουν στην Κωνσταντινούπολη για να εισπράξουν τη σύνταξη και κάνουν ένα-δυο μήνες διακοπές, ίσως και κάποιοι που παραμένουν εγγεγραμμένοι στις ενορίες παρ’όλο που έχουν φύγει εδώ και χρόνια (όπως εγώ). Το κυριότερο είναι όμως ότι εντάσσονται πλέον «επισήμως» στην μειονότητα οι αραβόφωνοι ορθόδοξοι της Αντιοχείας. Πρόκειται ίσως για τη μοναδική εφικτή λύση που υπό τις παρούσες συνθήκες, θα δώσει πιθανώς μία ανάσα ζωής για τα επόμενα 10-15 χρόνια, έως ότου δηλαδή δούμε τι θα γίνει με την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ και ίσως τότε ...αλλάξουν οι καιροί. Έχει κάποια λογική. Μόνο που υπάρχουν νομικά κενά που εύχομαι να μην τα βρούμε μπροστά μας, προβλήματα στην εκπαίδευση και την ενσωμάτωσή τους (δεν μιλούν ελληνικά, αλλά το ίδιο ισχύει και για πολλά από τα νεαρά παιδιά της Πόλης), κοινωνικός ρατσισμός (ελιτισμός) εκ μέρους των Κωνσταντινουπολιτών Ελλήνων απέναντί τους (γκετοποιημένοι μέσα στην ήδη γκετοποιημένη ελληνική μειονότητα) και άλλα προβλήματα που η ανάλυσή τους σηκώνει πολλή κουβέντα.

Επ ‘ ευκαιρίας, προσοχή όταν χρησιμοποιούμε «ΚΑΤ’ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ» τον όρο Ρωμιός εις βάρος οποιουδήποτε άλλου προσδιορισμού. Από μόνος του ο όρος δεν είναι κακός, ούτε κενός περιεχομένου. Η κατάχρηση όμως, αποκλειστική στη συγκεκριμένη περίπτωση χρήση του, είτε υποδηλώνει φόβο έναντι των Τούρκων (η λέξη «Ρωμιός» (Rum) είναι σχετικά πιο αποδεκτή στην Τουρκία από τη φορτισμένη ιστορικά λέξη «Έλληνας» (Yunan ή Hellen) που ξυπνάει τα εθνικιστικά αντανακλαστικά), είτε υποκρύπτει «βυζαντινισμό» που προωθείται από συγκεκριμένους κύκλους και ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί εξίσου αναχρονιστικός και εξίσου επικίνδυνος με τους εθνικούς μεγαλοϊδεατισμούς.

Επίσης να μην ξεχνάμε τα άλλα σημαντικά προβλήματα της μειονότητας, την εκπαίδευση, τις καταπατημένες περιουσίες -κατά παράβαση μάλιστα ακόμη και της ίδιας της τουρκικής νομοθεσίας- αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι με τους «βολεμένους». Αυτά... Ήδη έγινα πολύ φλύαρος...

ΓΜ

Ανώνυμος είπε...

Συμπληρωματικά στα ανωτέρω: Είτε 5.000 είμαστε, είτε 1.500 έχουμε αντιληφθεί για τι συζητάμε; Αναρωτιόμαστε εάν η διαρροή από την υπογραφή της Συνθήκη της Λωζάννης μέχρι σήμερα είναι 95,8% ή 98,75%! Και όλα αυτά σε μία πόλη των 12 και πλέον εκατομμυρίων (όχι των εννέα, αρκετοί κάνουν λόγο ακόμη και για 15 εκατομμύρια). Όσον αφορά στην Ίμβρο και την Τένεδο, εκεί όσο και να προσπαθήσεις δεν μπορείς να είσαι αισιόδοξος...

ΓΜ

Ανώνυμος είπε...

Kαλά τα λες.Αν η Τουρκία οφείλει να ζητη΄σει συγγνώμη για αυτά που έκανε συγγνώμη πρέπει να ζητήσει κι η Ελλάδα απο τους μειονοτικούς ΄Ελληνες απανταχού των Βαλκανίων.Ξυπνήσαμε 1 πρωί και λέμε για το συνέδρειο.Τόσα χρόνια το ελληνικό κράτος τι έκανε;Πόλη ,Ιμβρος ,Τένεδος,Βόρεια Ηπειρος και πάει λέγοντας.Να μην γίνουμε μέρος του προβλήματος....ας φάμε τις καρπαζιές.Η μικρά πλήν τίμια Ελλάς.Προτιμώ να με άτιμος και να με σέβονται πάρα ο τίμιος και ο καρπαζοεισπράκτορας της γειτονιάς.Πραγματικά δεν μπορώ να εξηγήσω την οποιαδήποτε έλλειψη αντίδρασης απο το 55 και μετά...Α μάλλον το βρήκα όπως έλεγε και ο καταλληλότερος σε άπταιστα κινεζοελληνικά .Τι θέλετε λοιπόν να κάνουμε πόλεμο;Το γνωστό ψευτοδίλλημα.Ναι και οι καταγγελίες στα διεθνή φόρα.Χέστηκε η Φατμέ (η Τουρκία) στο γενί τζαμί...΄Μόνο που οι κυβερνώντες δεν αναγκάστηκαν να γίνουν πρόσφυγες...Φοβάμαι ότι σε μερικά χρόνια κάποιοι συμπατριώτες θα αναγκαστούν να ξαναγίνουν πρόσφυγες μετά απο 2 γενιές

Καμπύλης Τάκης είπε...

Το θεμα ,οπως φαινεται και απο τα σχόλια δεν ειναι ενα αλλά πολλά.Το θεμα της αμοιβαιότητας οντως τονίστηκε στο συνέδριο,αλλά κατα τη γνωμη μου λανθασμένα.Η μοναδική σχέση που εχουν οι δυο μειονότητες εξαντλείται ακριβως στο οτι ειναι μειονότητες.Ο αντιλογος υπάρχει και ειναι σοβαρός:Αλλη η θέση της ρωμαίικης μειονότητας στην κοινωνία της Πόλης και αλλη της τουρκικής στη Θράκη-ακόμη και σήμερα.
Πλούσιοι αστοί οι μεν φτωχοί αγρότες οι δέ.Επίσης για την Τουρκία το θέμα των μειονοτήτων ανοίγει σαφως "περισσότερους" ασκούς απ' οτι στην Ελλάδα με την εννοια οτι η ελλάδα ειναι σαφως πιο ομοιομορφη εθνοτικά σε σχέση με την Τουρκία.(Και)ο ΓΜ το υπαινίχθηκε μιλώντας για τους Χατάϊ -ειναι νομίζω σημερα το μεγαλύτερο ζητημα και των Ρωμιών και θα ειναι το θέμα του αμέσως επόμενου αρθρου.
Διαφωνώ σε πολλά αποσπάσματα των σχολίων αλλά ομολογω οτι δεν ειμαι σε θέση να προτείνω αυτο ή εκείνο.Δυστυχως μονο γενικές "αρχές" ,την εξης μία:Να απόφορτίσουμε ιδεολογικά το διάβασμα της ιστορίας.Επιμένω -το εγραψα και για τους Πόντιους- οτι η Ιστορία πρίν απο 500 ή και λιγότερα -χρόνια δεν μπορεί να ειναι πυξίδα για το σημερα.Δηλαδή θα μπορούσα απο μακρυά να υποστηρίξω με αξιοπρέπεια οτι π.χ οι Χατάϊ πρέπει να ενσωματωθούν στους Ρωμιούς -και αυτο κάλλιστα να τεκμηριωθεί και ιστορικά.Ομως οταν ερχεσαι αντιμέτωπος με ονοματεπώνυμα,δηλαδή με πρόσωπα,τα πράγματα ειναι διαφορετικά.Η ιστορία δεν επαρκεί και πάντως δεν λύνει προβλήματα.Ουτε καν βοηθάει.Η Ραμόνα μια κοπέλα Χατάι απο την Αντιόχεια μεγάλωσε στην Πόλη και πηγαίνει στο Ζωγράφειο.Αυτοαποκαλείται"Ρουμ" διότι ετσι αυτοαποκαλούνται απο τον 13ο αιωνα οι ορθόδοξοι αραβόφωνοι.Αλλά στην ρωμαίικη κοινότητα αντιμετωπίζεται ως ξενη -εφ'οσον επιμένει να διατηρεί στοιχεία ταυότητας που δεν περιέχονται στην ρωμαίικη.
Το ζητημα ειναι μάλλον πόσο μπορεί να χαρακτηρίζει την ταυτότητα ενός ανθρωπου σημερα η θρησκευτική του επιλογή.Και νομίζω οτι σε μεγάλο βαθμό εκεί εγκλωβίστηκε και η ρωμαίικη κοινότητα.Βέβαια απο την άλλη πλευρά υπήρξαν δεκάδες υπαρκτοί λόγοι για κάτι τέτοιο.
Δεν ξέρω....Νομίζω οτι τελικά ειναι αλλο να λές "ολοι οι ανθρωποι γεννιούνται ισοι και καθορίζουν τη μοίρα τους" και αλλο να το αναζητάς στις παραγκουπόλεις ή στα ασφυκτικά πλαίσια μειονοτήτων.
Μακρυγόρησα.Συγγνωμη.
υγ.Ναι χρωστάω ακόμη την απάντηση για την πολυπολιτισμικότητα.Μολις βρώ αφορμή για κάποιες επόμενες "ενστάσεις".

Ανώνυμος είπε...

Pantws akoma kai stis legomenes polupolitismikes koinwnies ..ta teleutaia xronia parathreitai mia entoni anasfaleia sto thema tautotitas apo oles tis meries(katoikoi twn xwrwn pou dexthkan metanastes alla kai oi idioi oi metanastes 2 kai 3 genia)propsathoun na broun ti einai auto pou tous xaraktirizei kai ti einai auto pou tous kanei na diaferoun me kapoious alla kai na niwthoun oikeia me kapoious allous

kai auto pou blepw einai mia enagwnia prospatheia perixarakwsis tou kathena sta nea plaisia kai stis nees sunthikes pou dimiourgithikan ..

Auto sto opoio en telei mia tetoia pragmatikotita odhgei, einai mia katastasi diaxwrismwn kai anoxis kai oxi mia katastasi dimiourgikis sunuparxis , wsmwsis kai apodoxis opws tha htan exidanikeuemena. (bebaia kai dw uparxoun exaireseis)...

Omws akoma kai edw opou o ulismos exei anaxthei se nea thriskeia kai einai h dunami pou kratei oles tis eteroklites omades ''enwmenes'' se ena mwsaiko diaforetikwn xrwmatwn thriskeiwn glwsswn(an kai auto allazei me ta xronia) kosmothewriwn politismwn(giati foreis eimaste oso kai na mh to theloume) taxewn ..

Yparxei diaxuth h prospatheia tou kathe ena na grapwthei apo kapou kai na prosdioristei ..

O dromos pros thn eleutheria einai monaxikos kai duskolos ..


Anamenw to arthro peri ''polupolitismou'' ontas xronia se ena tetoio periballon exw arketa biwmata kai mou fainetai asteio otan thewritikopoieitai apo exw ..eite daimonopoieitai eite exumneitai analoga pws niwthei o kathenas stis sunthikes pou zei ..ekei nomizw oti katalhgei h koubenta..

Yiannis apo Brick lane

PS : suggnwmh gia ta greeklish

Ανώνυμος είπε...

Τάκη τι εννοείς να απο-ιδεολογικοποιήσουμε την ιστορία;Απο το ένα άκρο να φτάσουμε στο άλλο δηλαδή;Εντάξει ξέρουμε ότι η ελληνική επανάσταση ήταν κι άλλα πράγματα εκτός απο εθνική.Δεν συμμετείχαν μόνο ελληνόφωνοι ή χριστιανοί.΄Εσφαζε ο πατέρας το παιδί και τι παιδί τη μάνα που λέει ο λόγος.Διακρίνω μια προσπάθεια παρουσίασης της οθωμανικής αυτοκρατορίας ως πολυπολυτισμικού παράδεισου όπου όλοι πέρναγαν καλά και όλα ήταν ωραία.Η τουρκική θέση δηλαδή.Επίσης δεν συμφωνώ με την απάλοιψη ιστρικών γεγονότων επειδή ενοχλούν κάποιους γείτονες.Αςτους ενοχλούν.Και οι αλβανοί έχουν στα βιβλία τους τα σύνορα μέχρι και την Πρέβεζα.Που να δεις και τα τουρκικά σχολικά βιβλία τι αντιευρωπαικό μένος στάζουν...Οπότε εμείς είμαστε σε καλύτερη θέσηνομίζω αν και προσπαθούμε μόνοι μας.Εγώ νομίζω ότι η ιστορία είναι ιστορία.Εξαρτάται απο τον δάσκαλο να μάθει στο παιδί πως να την μελετά και πως να παραδειγματίζεται απ αυτήν.Και διαφωνώ που λες ότι η ιστορία δεν πρέπει να είναι οδηγός για το μέλλον.Πρέπει και παραπρέπει.Αλλιώς να διδασκόμαστε την ιστορία μιας μετοχής στο χρηματιστήριο ή μιας μεγάλης εταιρίας....Πλήρης αποιδεολογικοποίηση είναι αδύνατον να υπα΄ρξει.Κάποιος πρέπει να γράψειτο βιβλίο βλέπεις.

Καμπύλης Τάκης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Καμπύλης Τάκης είπε...

Για κάποιες μικροπαρεξηγήσεις mea culpa.Κρατωντας λοιπόν στην ακρη αυτο που εγραψε ο Γιάννης("ο δρομος πρός την ελευθερία ειναι μοναχικός και δυσκολος") οταν λέω για αποιδεολογικοποίηση της ιστορίας εννοώ οχι τη μελέτη της αλλά τη χρηση της.Για παράδειγμα η γνωστη φράση "οι πατρογονικές εστίες".Αραγε απο πότε;Υπάρχει κάποιο αντικειμενικό χρονικό όριο το οποίο ενισχύει το βασικό επιχειρημα του "ελληνάρα" ή του "τουρκάρα";Για παράδειγμα μου έλεγαν στην Πόλη οτι οι περισσότεροι Ρωμιοί εκεί σήμερα προέρχονται απο ενα μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα γυρω στα 1880 απο την Νότιο Αλβανία.Και οτι πολλοί δεν μιλούσαν οταν πήγαν εκεί γρί ελληνικά.Αλλά ειτε επειδη ηταν ορθόδοξοι ,είτε επειδή βρηκαν δουλειές σε ελληνικές επιχειρήσεις εντάχθηκαν και ουσιαστικά επαναπροσδιόρισαν μια κοινότητα.
Ενα δευτερο παράδειγμα:Πόσοι άραγε σχέση ειχαν οι ασκενάζι με τους σεφαρδίτες;Μάλλον ουτε κάν τη γλώσσα.Και ισως και μεγάλες θρησκευτικές διαφορές.Κι ομως πενήντα χρόνια μετά συνυπάρχουν (οχι πάντως και ...ταξικά) στο ιδιο κράτος.Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ειναι της Θεσσαλονίκης ,οπου η σεφαρδίτικη πλειοψηφία αναγνωρισε το (νομίζω) 1937 μια ασκενάζι οικογένεια ως επικεφαλής της κοινότητας.
Μεγάλη κουβέςντα ανοίξαμε αλλά...
Γιαννη:Ο μυθος της πολυπολιτισμικότητας στην Οθωμανική (και οιχι μονο) εποχή οντως εχει πολυπαιχτεί.Προφανως στις μεγάλες πόλεις υπήρχαν τα "εθνικά" γκέτο με τους δικούς τους χωρους κ.λ.π. Ωστόσο υπήρχαν και χωροι συνεύρεσης.(Στην Πόλη υπάρχουν ακόμη).Θελω να πώ οτι αυτο που κακώς -πάντα κατά τη γνωμη μου,αλλά μπορεί και να κάνω λάθος-ονομάζεται πολυπολιτισμικότητα δεν ηταν τιποτε περισσότερο ,αλλά και τίποτε λιγότερο απο την σαφη διάκριση του ιδιωτικού απο τον δημόσιο χωρο.Και ισως σημερα αυτο ειναι το (και πολεοδομικό) πρόβλημα στις συγχρονες κοινωνίες.
Χωρις να παίρνω όρκο...

11:10 πμ

Καμπύλης Τάκης είπε...

Δεν καταλαβαίνω ,αλλα η απάντηση δεν φαινεται.

Ανώνυμος είπε...

Πατρογονικές εστίες...Το γεγονός ότι προέρχονται απο την Αλβανία και δεν μιλούσαν ελληνικά τι σημαίνει δηλαδή.Και οι άλλοι προέρχονταν απο άλλα μέρη των Βαλκανίων και μιλούσαν.Και το γεγονός ότι απο κάπου αλλού ήρθαν τι σημαίνει ότι πρέπει να μην μιλάνε ή ότι πρέπει να μην διαμαρτύρονται γι αυτά που τράβηξαν απο τους κεμαλοφασίστες;
Περί πολυπολυτισμικότητας.Ναι υπήρχαν τα γκέτο αλλά δεν υπήρχαν και ίσα δικαιώματα.Οι χριστιανοί ήταν αποκλεισμένοι απο μύρια πράγματα και οι διακρίσεις η΄ταν συνεχείς.Αυτό γιατί δεν λέγεται;
Επίσης το θέμα της ηθικολογίας περί σεβασμού του ΄Άλλου,της απο τα πάνω επιβαλλόμενης πολυπολυτισμικότητας και των μέσων με τα οποία αυτή επιτυγχάνεται και διαχέεται φρονώ ότι θα φέρει τα αντίθετα απο τα προσδοκώμενα αποτελέσματα στο τέλος.Μακάρι να κάνω λάθος.

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα.Τι σημαίνουν οι Πατρογονικές εστίες για τους Τούρκους της Δ Θράκης της οποίας η προσάρτηση στο τουρκικό κράτος είναι παρακαταθήκη του Κεμάλ του κράτους δηλαδή ή τώρα που είναι και πρόσφατο τι σημαίνει αυτή η λέξη για τους Τσάμηδες και πολύ περισσότερο για τους Εβραίους του Ισραήλ;

Καμπύλης Τάκης είπε...

Νομίζω οτι στα ευλογα ερωτηματα η απάντηση κάθε φορά εξαρτάται απο το ποιός ρωτάει και ποιός απαντάει.Για να συνεχίσω με το παράδειγμα των Χατάϊ ,μία κοπέλα μου ειπε οτι ειναι "απόγονος του Μ.αλεξάνδρου" ένω και ενας αλλος οτι "ειναι ορθόδοξος αραβόφωνος ρωμηός"....

Ανώνυμος είπε...

Nomizw pantws ..
oti otan anaferoume ennoies opws patrogonikes esties tha prepei na diakrinoume se periptwseis pou exoun na kanoun me th sullogiki h exeidikeumeni proseggisi tou thematos..

patrognikes esties enos anthrwpou?

patrogonikes esties enos ethnous? (ti einai ethnos apo pote xekinaei kai se poia periodo tis istorias tou anaferomaste? poia einai ta kritiria?)

Mallon eimai uper ths deuteris proseggisis otan prokeitai gia thewritikes suzhthseis...

Twra oti etuxe oi patrogonikes esties stin periptwsi mas(ellados) na einai h xersonhsoula mas sta balkania kai oxi auth sto marmara h' auth ths mikras asias..isws exei na kanei me polles sumptwseis (h' mhpws oxi?) mesa stous aiwnes...isws me th gewgrafia..isws me th diatrofi
:-) (xioumor)

Pantws as mh ta daimonopoioume ola kai prospathoume na tous vgaloume thn psuxi ..

Peri polupolitismikotitas thelw episis na upodeixw oti de mporoume na sugkrinoume tis simerines polupolitismikes koinwnies me 'antistoixes' periptwseis tou parelthontos se kammia periptwsi ..

Giannis

Καμπύλης Τάκης είπε...

Γιαννη τετοια ερωτήματα χρειάζονται χρόνο και γνωσεις(με ξεπερνάνε).Θα επιμείνω (και προς ανωνυμο) στον ισχυρισμό οτι η πολυπολιτισμικότητα σημερα τιθεται ολο και περισσότερο εκτός κρατών και εντός (μητρο)πόλεων.Πάντως ο φίλος μου ο Γκάζι Καπλάνι ουτε θέλει να τον ακούει τον όρο.Πιστευει οτι το στοιχημα ειναι η ενσωμάτωση γιατι η πολυπολιτισμικότητα (διαφορετικότητα) μπορεί να γινει βάση για αποκλεισμούς.

Ανώνυμος είπε...

Τακη η ενσωμάτωση και πάλι δεν εγγυάται την συνοχή της κοινωνίας.Δες το παράδειγμα των Τούρκων στην Γερμανία.Πόσοι απ αυτούς έχουν ενσωματωθεί;Οταν ρώτησα 1 φίλο μου Τούρκο της Γερμανίας γιατί πολλά κορίτσια παντρεύονται ακόμα με την φωτογραφία ή γιατί δεν ενσωματόνονται στην κοινωνία η απάντησή του ήταν ότι ούτε αυτός ούτε οι άλλοι συμπατριώτες του ξέρουν.Οι Γερμανοί για να τους ενσωματώσουν έχουν δίγλωσσα προγράμματα τηλ και ραδιοφώνου,δίγλωσσους υπαλλήλους σε αρκετούς δήμους αναρτημένες διαφημίσεις σε μαγαζιά κτλ.Φαντάζεσαι να γίνει αυτό στην Ελλάδα τι έχει να γίνει;
Επίσης δεν αρκεί να θέλει ο κυρίαρχος πληθυσμός την ενσωμάτωση των μεταναστών.Πρέπει κια οι ίδιοι οι ξένοι να θέλουν να απεμπολήσουν ένα μέρος της ταυτότητάς τους όπως θα κάνει και ο κυρίαρχος πληθυσμός.Ομελε΄τα χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται.

Ανώνυμος είπε...

Sumfwnw apoluta me to filo sou ...problimatizomenos apo tis katastaseis pou viwnw kai parathrwntas th leitourgia ths koinwnias kai ta problimata pou uparxoun oxi toso sth leitourgia tou kratous alla ston psuxismo twn anthrwpwn pou sunanastrefomai(filoi,sunadelfoi wx! ti lexi pou eipa kataloipo apo ellada:-),gnwstoi)..

O politismos einai enas (bebaia kai edw prepei na vroume kai na kathorisoume ei dunaton ta oria kai tis grammes)..O ''polupolitismos'' akoma kai stis mhtropoleis(opou kai to fainomeno einai pio entono (Nea Yorkh,Londino,Parisi) einai ena mwsaiko politistikwn parakatathikwn pou kratane me nuxia kai me dontia oi foreis tou, xarazontas opws exw pei oses grammes mporoun..

Xarakthiristika tha ferw ena paradeigma(an kai de mou aresei na to kanw)

Filos mou indos ethnikotitas tamil(ethniki omada sri lankas kai indias) 2hs genias eixe sxesh me kopela punjabi 3hs genias (boreia india) kanenas ek twn duo de milaei th glwssa (tamil kai punjabi antistoixa)...Loipon ..h sxesh den proxwrhse ustera apo antidrasi twn oikogeneiwn kai twn duo pleurwn otan auth anakoinwthike ..
Kai oi duo einai ''indoi''..kai gia kapoio exwteriko parathrhth pou de gnwrizei tis eswterikes isorropies tis idnias tha htan paraxeno kai adianohto auto to provlima poso mallon de, otan auto to sumban diadramtizetai sto londino tou 2006
Kai auto den einai mia exairesh duo anthrwpwn alla tropos leitourgias twn ethnotikwn omadwn pou zoun edw..
To idio isxuei gia kinezous kinas kai kinezous hong kong sigkapouris kai malaisias..araves , kuprious ,rwsous, ganezous k.a..ti na pw...

oi grammes einai pantou..

O polupolitismos de blepw na steketai ws ennoia. Fantasiako kataskeuasma nomizw oti einai, mia bebiasmeni thewrhsh .. prosopika
tha to xarakthriza ws sunuparxi pollwn politismwn kai oxi sunthesi..

Nomizw oti o politismos proxwraei mesa stin istoria kai h' egklimatizetai kai metamorfwnetai analoga me tis nees sunthikes pou diamorfwnontai kathe fora, h' exafanizetai gia panta...
Yparxei enas kormos kai dhmiourgountai parakladia..

Yiannis

PS: sumfwnw oti auto to fainomeno kuriws tha apantatai kai tha afora mhtropoleis kai oxi krath (bebaia stin periptwsh mas(ellada .. mhtropoli kai kratos sxedon tautizontai logw plhthusmiakwn analogiwn) ..nomizw oti sthn ellada to stoixhma einai akribws auto. Pws dhladh tha epiteuxthei mia armoniki dimiourgiki kai parodiki afomoiwsi twn newn prosthikwn sthn koinwnia mas . . bebaia auto proupothetei kai diathesi apo tous oikodespotes na dextoun/me tis allages pou tha epiferei mia tetoia wsmwsi kathws auto moiraia einai mia amfidromi diadikasia :-) ...

Giannis

Ανώνυμος είπε...

Suggnwmi an makrugorw h' an kanw kataxrhsh tou blog..

Apla thelw na ekthesw ena problimatismo mou.

Zoume stin epoxi tis apo-ideologikopoisis ..apo-politikopoihshs isws apo-politismou apo-sunaisthimatismou dhmiourgwntas to periballon ths meta-monternas (paralogismou isws?) sxetikis pragmatikothtas . . oloi oi xarakthrismoi deixnoun mia apomakrunsh kai mia apopoihsh axiwn kai ennoiwn ..

de xarkthrizoun thn katastash kai thn epoxi mas auth katheauth . . .


Apotautopoioumaste kai apoprosdiotizomaste alla giati?

Gkremizoume anti na xtizoume?

Gia poio logo olh auth h prospatheia ??
Uparxei kapoio idaniko kapoios stoxos pou ginetai olo auto?
H' eimai ektos klimatos pou provlimatizomai?

Egw to apodidw stis prospatheia tou atomou(tou enos) na epivlithei stin koinwnia pou mexri protinos exaitias duskolwn katastasewn zouse kai drouse anexomenos tous kanones ths ...

kai sumbibasmos thelw na tonisw oti de nomizw oti einai htta

Exakolouthoume omws na zoume akoma se sunola kai moiraia enas neos sumbibasmos tha uparxei de ginetai kai tha einai epibeblhmenos apotoma basizomenos se alles anagkes polu fobamai pio xamhles apo prin ..



Giannis apo Brick lane

Καμπύλης Τάκης είπε...

Ειχα δει μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη για τη δευτερη γενιά μαντίλας στη Γερμανία.Συμφωνα μ' αυτη η μαντιλα ηταν επιλογή γυναικών με πανεπιστημιακή μόρφωση εν ειδει πρόκλησης στην κοινωνία:"Μας θελετε μονο για καθαρίστριες.Δεν σας ενοχλεί η μαντίλα στην καθαριστρια αλλά σας ενοχλεί στο σχολείο και στο πανεπιστημιο.Ε λοιπόν την φοράω για να σας θυμίσω την καθαρίστρια."
Μου ελεγαν επίσης οτι αυτο συμβαίνει σημερα και στη Θράκη.
Οτι δηλαδή υπάρχουν (και) προσωπικές απαντήσεις σε ζητήματα οπου ειμαστε εθισμένοι να αναζητούμε αποκλειστικά γενικές αρχές.
Ισως πρέπει να συμφωνήσουμε οτι απο μία κοινα αποδεκτή βάση και πέρα ολα ειναι σε καθημερινη διαπραγμάτευση.Και η βάση αυτη δεν μπορεί να ειναι αλλη απο το κοσμικό(λαϊκό) κράτος(καλύτερα ισως κοινωνία;).Αυτο ειναι-για μένα- το μονο αδιαπραγμάτευτο στοιχείο.
Αλλά νομίζω οτι υπάρχει και μια κουβέντα σε ενα δευτερο επίπεδο το οποίο (ακόμη) εκχωρείται μονο σε φιλοσοφικές αναζητήσεις:Ελευθερία(ατομική) ή Ισότητα;

Καμπύλης Τάκης είπε...

Κριμα που δεν μετέχει ο ισαυρος στην κουβέντα...

Ανώνυμος είπε...

Ξεφύγατε εντελώς από το αρχικό μας θέμα:

1- Η μοναδική σχέση που έχουν οι διάφορες γηγενείς μειονότητες (δεν ξέρω αν μπορούμε να θεωρήσουμε δόκιμο το χαρακτηρισμό αυτό!) με τις κοινότητες μεταναστών είναι ότι είναι μειονότητες. Καμία άλλη σχέση. Εντελώς διαφορετικό το υπόβαθρο των προβλημάτων τους.

2- Στο συγκεκριμένο θέμα της Κωνσταντινούπολης: Δεν τέθηκε ποτέ θέμα πολιτιστικών, πολιτισμικών, θρησκευτικών διαφορών. Χιλιάδες χρόνια τώρα οι άνθρωποι αυτοί είναι συστατικό στοιχείο της Πόλης, φυσική προέκτασή του. Το πρόβλημα ήταν ο κεμαλικός εθνικισμός και η εμμονή του να επιτύχει την εξίσωση έθνος = κράτος. Το γεγονός ότι η μειονότητα ήταν ελληνική, με δεδομένη και την βαριά ιστορική εμπειρία, την καθιστούσε στα μάτια του τουρκικού εθνικισμού ακόμη πιο επικίνδυνη, αλλά και εύκολο στόχο.

3- Περί πολυπολιτισμού επί Οθωμανών και τώρα: Ζούσαμε μεν μαζί, αλλά σε παράλληλες πορείες.

4- Το έχω ξαναγράψει σε άλλη συζήτηση (για τη Θράκη): Τα δύο βασικά στοιχεία αυτοπροσδιορισμού των μειονοτήτων στη βαλκανική μας γωνιά είναι η γλώσσα και η θρησκεία. Στην περίπτωση των Κωνσταντινουπολιτών η ελληνική γλώσσα βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Εδώ μπαίνει και το μεγάλο πρόβλημα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Μαθήματα που οι τουρκικές Αρχές επιτρέπουν να διδάσκονται στα ελληνικά (Μαθηματικά, Φυσική κ.λπ.), μειονοτικοί εκπαιδευτικοί τα διαδάσκουν στα τουρκικά). Αρκετά νεαρά παιδιά της μειονότητας γνωρίζουν πλέον μόνο σε στοιχειώδες επίπεδο την γλώσσα και με την απορρόφηση των αραβόφωνων τα ελληνικά θα μετατραπούν μεσοπρόθεσμα στη «γλώσσα των παππούδων». (Εδώ ταιριάζει αυτό που είπε στην αρχή του thread ο Τάκης ότι η αφομοίωση φαίνεται αναπόφευκτη στα τόσα εκατομμύρια της Πόλης).

5- Το άλλο στοιχείο αυτοπροσδιορισμού που μένει αν χαθεί η γλώσσα είναι η θρησκεία. Κι εδώ ταιριάζει αυτό που επίσης είπε ο Τάκης: «Πόσο μπορεί να χαρακτηρίζει την ταυτότητα ενός ανθρωπου σημερα η θρησκευτική του επιλογή», στη συγκεκριμένη περίπτωση το αίσθημα του ανήκειν στο ποίμνιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Πάντως αυτή η κατάσταση τείνει να εδραιωθεί και αυτό έχει να κάνει και με τα περί Ρωμιών και «βυζαντινιστών» που έγραψα σε προηγούμενο post.

6- Συγγνώμη που διέκοψα τη διαλογική σας «νιρβάνα» περί πολυπολιτισμού, αποϊδεολογικοποίηση της Ιστορίας, μεταναστών στη Γερμανία και άλλα τέτοια ωραία, χρήσιμα και ωφέλιμα προς συζήτηση και προβληματισμό πλην όμως άσχετα με το συγκεκριμένο πρόβλημα από το οποίο ξεκίνησε η συζήτηση. Έχετε αντιληφθεί ποιο είναι το πρόβλημα; Οι άνθρωποι εκεί πέρα ψάχνουν τρόπο για το πώς η ελληνική μειονότητα θα βγάλει όρθια τη δεκαετία. Μου θυμίζει τον ναυαγό που ψάχνει μία σανίδα να πιαστεί και οι άλλοι από την κουπαστή του πλοίου αναρωτιούνται: «Τι είναι ο άνθρωπος; Τι είναι η ζωή; Σήμερα υπάρχουμε, αύριο όχι; Ψεύτικος κόσμος» και άλλα χαριτωμένα και κανένας δεν ψάχνει να βρει ένα σωσίβιο μπας και τον σώσει...

ΓΜ

Ανώνυμος είπε...

Ενα στοιχείο που αποδεικνύει την ελληνικότητα της μεινότητας είναι το γεγονός ότι τρώγονταιμεταξύτουςακόμη και τώρα που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της εξαφάνισης.Κοίτα φίλεμου.Στο συνέδριο ελήφθησαν κάποιες αποφάσεις όπως πχ δημιουργία ενός γραφείου ευρέσεως εργασίας και κάτι άλλα χαλαρά πράγματα.Η βασική συνισταμένη είναι ότι δεν υπάρχει οργάνωση.Πολύ βασικό.Δεν υπάρχουν ονόματα Ρωμιών στο ελληνοτορκικό εμπορικό επιμελητήριο.Ενα απλό παράδειγμα ανοργανωσιάς.Νομίζω ότι θα πρέπει να μιμιθούν τους τρόπους οργάνωσης των Τούρκων της Θράκης.Ομόνοια.Αυτό λείπει και στους μεν και σ εμάς.Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Καμπύλης Τάκης είπε...

ΓΜ μην εισαι τόσο αυστηρός.Εχεις δίκιο οτι ξεφύγαμε απο την αρχική κουβέντα-φταιω ισως εγω αλλά την απόλαυσα και παραχαλάρωσα.
Επι την ζητημάτων που βάζεις μονο δύο παρατηρήσεις -συμφωνω σχεδόν σε όλα.
΄1.Να θυμισω οτι τον κεμαλικό εθνικισμό ειχαν ηδη προετοιμάσει οι λοιποί βαλκανικοί εθνικισμοί.
2.Λές να ψάξουμε για σωσίβιο.Εγω θα αντιπρότεινα -παρακαλώ να μην παρεξηγηθεί ο ορος-ευθανασία.Ωστε να ξεμπλοκαριστεί ο δρόμος.Υπάρχει μια νεα γενιά που δραστηριοποιείται εδω και μια 5ετία στην Πόλη.Απο ελλαδίτες και μερικούς κύπριους.Και απο αρφαβόφωνους και-το σημαντικότερο- με τη βοήθεια τούρκων ακαδημαϊκών.Μηπως αυτη η ομάδα ανταποκρίνεται καλύτερα στις νέες συνθήκες;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ήθελα να φανώ τόσο αυστηρός. Απλώς, επειδή είμαι από αυτούς που υπέστησαν τις συνέπειες του προβλήματος δείξτε κατανόηση εάν το ύφος μου ακούστηκε λίγο πιο έντονο. Κατά τα άλλα, κι εγώ απόλαυσα τη συζήτηση, αλλιώς δεν θα καθόμουν να διαβάσω όλα τα post.

1- Για τον κεμαλικό εθνικισμό έχεις δίκιο. Ήταν το τελευταίο μεγάλο εθνικό κίνημα που εκδηλώθηκε στην Αυτοκρατορία, με εξαίρεση τον κουρδικό εθνικισμό που εκφράστηκε ιδιαίτερα δυναμικά τις τελευταίες δεκαετίες (όχι βέβαια στην Αυτοκρατορία, αλλά ως κατάλοιπο αυτής).

2- Για τη δεύτερη παρατήρησή σου ομολογώ ότι μου δίνει μία νέα οπτική, που στο παρελθόν δεν την είχα σκεφτεί και ως εκ τούτου δεν είναι κάτι για το οποίο έχω κατασταλαγμένη άποψη. Πάντως διαβλέπω ενδιαφέροντα στοιχεία. Θέλει ψάξιμο... Για τα δεδομένα της Πόλης (και όχι μόνο) είναι ριζοσπαστική πολιτική επιλογή και ως πολιτική επιλογή κρίνεται στην πράξη. Οι πολιτικές όμως αποφάσεις επιβάλλονται από ιστορικές αναγκαιότητες. Τις έχουμε; Οι ιστορικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες οδηγούν τις εξελίξεις προς τα εκεί; Δεν ξέρω... Επιφυλάσσομαι για μία απάντηση εάν δοθεί ευκαιρία.

ΓΜ

Ανώνυμος είπε...

Ο Τουρκικός εθνικισμός δεν έχει υποστεί ήττα απο το 22.Το κουρδικό είναι κάτι που παλεύεται και ενισχύεται και απο τον κρατικό μηχανισμό.Το κακό έιναι ότι ο Τουρκικός εθνικισμός είναι θεσμοθετημένος και δεν νοείται τουρκικό κράτος και τουρκική συνείδηση χωρίς τον εθνικισμό.Ακόμα κι η αριστερά στην Τουρκία είναι τίγκα στον εθνικισμό.Αυτό βέβαια ο κυρ Αλέκος και οι λοιποί προοδευτικάριοι κάνουν πως δεν το βλέπουν.Το ακόμα πιο άσχημο είναι ότι ο Τουρκικός εθνικισμός μανατζάρει και τον Αλβανικό εθνικισμό.Και καλα΄πες ότι οι Τσάμηδες κάνουν αυτά που κάνουν κρατώντας την ελληνική και την αλβανική σημαία.Την αγγλική και κυρίως την αμερικάνικη τι την ήθελαν;΄Εχασαν και τα οποιαδήποτε ερείσματα θα μπορούσαν αν έχουν στους εν Ελλάδι αριστερούς χομπίστες και επαγγελματίες.Τάκη επειδή οι τύποι που δραστηριοποιούνται στην Πόλη είναι ακαδημαικοί ,επιστήμονες και γενικότερα μορφωμένοι άνθρωποι δεν θα κάτσουν να γενοβολήσσουν.Για μένα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να έρθει νέο αίμα απο την ελλάδα.Οντας αποδεκτοί απο την τοπικοί κοινωνία και πιο φανατικοί με την έννοια ότι θα προσπαθήσουν να οργανωθούν ίσως τραβήξουν και τους άλλους.Ασε δε που δεν θα ξέρουν τι πάιζεται μεταξύ των μειονοτικών οπότε ίσως και χαλασουν το παιχνίδι μερικών Ρωμιοπατέρων.Για το ζήτημα των περιουσιών ξέρεις τίποτα.Απ΄όσο έχω ρωτη΄σει μέχρι πρότινος Ελλαδίτης δεν μπορούσε να αγοράσει ακίνητη περιουσία.Για να το κάνει όμως πρέπει να περάσει απο την αντίστοιχη Τουρκική ΕΥΠ η οποία δεν χαρίζει κάστανα.

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω μία ερώτηση.

Γιατί όλες οι αναφορές στη μειονότητα είναι στους "Ρωμιούς της Πόλης" και η μοναδική αναφορά στην άλλη είναι "Τουρκική της Θράκης".

Είναι τυχαίο;

Αν δεν κάνω λάθος η Συνθήκη της Λωζάνης (που την υπογράψαμε μετά από ήττα) μιλάει για "Έλληνική (εθνική δηλαδή) μειονότητα" και για "Μουσουλμανική (θρησκευτική δηλαδή) μειονότητα".

Εδώ έχουμε μία αντιστροφή. Η Εθνική ονομάζεται αποκλειστικά με μία λέξη που δηλώνει θρησκευτική διαφορά ("Ρωμιοί") και η άλλη εθνικοποιείται, ενώ ουσιαστικά οι μειονότητες είναι ΤΡΕΙΣ στη Θράκη (Τούρκοι, Πομάκοι, Αθίγγανοι) με το κοινό στοιχείο της θρησκείας.

Τους θεωρείς Έλληνες τους "Ρωμιούς" της Πόλης ή μήπως κάτι διαφορετικό, έστω λίγο διαφορετικό;

Μ.Π.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε την συνθήκη της Λωζάννης καλύτερα να την ξεχάσεις.΄Αλλωστε έκεν λόγο για αυτοδιοίκηση σε Ιμβρο Τένεδο και κάτι άλλα εθνικιστικά και φασιστικά πράγματα που αντιτίθενται στο κλίμα κουμπαριάς και συνδιοίκησης στην θράκη.Η επόμενη κ'υπρος να το θυμηθείς θα ναι στην θράκη.Ας προσέχαμε.Ξέρεις τα καλά παιδιά παινεύονται απο τον δάσκαλο αλλά και τρώνε και το ξυλίκη τους απο τους νατήδες της τάξης.Παρ όλα αυτά΄παραμένουν καλά παιδιά.΄Ελληνας..εδώ φοβάμαι μην χαρακτηρίσω τον εαυτό μου έλληνα και χαρακτηριστώ φασίστας,λέμε τώρα...΄Ελληνες η΄ταν τω΄ρα είναι ρωμιοί και πρέπει να προστατεύονται όπως η καρέτα καρέτα...

Καμπύλης Τάκης είπε...

Να ξεκαθαρίσω οτι οι ιδιοι αυτοαπακαλούνται "Ρωμιοί" επομένως εμένα μουθ περισσεύει.Τωρα οι λόγοι ισως ειναι προφανείς ,ισως και οχι.Για παράδειγμα μέχρι και το 1960 αρκετοι διατηρούσαν και την ελληνική υπηκοότητα και ηταν τα πρωτα ευκολα θυματα των διωγμών.
Μια αλλη εκδοχη ειναι οτι με το "Ρωμιός" διατηρούν και μια αίσθηση ιστορικής συνέχειας.Πάντως αφου ετσι αυτοορίζονται...