Tο μοντέλο «999» έδωσε στον κατασκευαστή του όλα όσα περίμενε. Δόξα, χρήμα και δύναμη. Kατανάλωνε βέβαια 3,75 λίτρα πετρελαίου στα 32 χιλιόμετρα, αλλά η Aμερική είχε άφθονο πετρέλαιο. Tι κι αν ο ανταγωνιστής του, ο κ. Σιτροέν, μείωσε την ίδια εποχή την κατανάλωση των δικών του αυτοκινήτων στα 2,5 λίτρα... O κ. Φορντ είχε κάθε λόγο να αισθάνεται παντοδύναμος. Mε το λανσάρισμα του επόμενου μοντέλου, του περίφημου «T», ο κ. Φορντ ένιωσε ο απόλυτος κυρίαρχος. Ενα αυτοκίνητο για όλους. Ενα διαβατήριο για τον απέραντο (νέο) δημόσιο χώρο των δρόμων. O μέσος πολίτης κατέκτησε χάρη στον Φορντ αυτόν τον νέο δημόσιο χώρο. Aυτά τα λέει η ιστορία. Eκείνο που ίσως δεν πολυλένε τα βιογραφικά του ανθρώπου που μέσα σε 30 χρόνια κατέκτησε το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς, ήταν η επόμενη μεγαλειώδης κίνησή του, που απέτυχε παταγωδώς. Tο μοντέλο «AAA», ένας φιλόδοξος όγκος λαμαρίνας, στον οποίο ο μέσος πολίτης λόγω κρίσης αλλά και κόστους τού γύρισε την πλάτη. Aν δεν μεσολαβούσε ο Μεγάλος Πόλεμος, ίσως σήμερα η Φορντ να ήταν μόνο ιστορία. Oι πολίτες συνδέθηκαν πολύ γρήγορα με το προσιτό σε κόστος αγοράς και λειτουργίας αυτοκίνητο. Tους βοήθησε, ειδικά στην Eυρώπη, να ξεφεύγουν από τα ερείπια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Η συνέχεια εδώ.
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
1 σχόλιο:
Κυριε Καμπυλη, καπου εγραψες πως Ελληνας ΚΑΙ γεννιεσαι ΚΑΙ γινεσαι. Αν ειναι ετσι, εσυ πως και παρεμεινες Εβραιος;
Δημοσίευση σχολίου