Δευτέρα, Ιουνίου 02, 2008

Μάθε παιδί μου Γεωγραφία

«Aγαπητά μας παιδιά. (…) Κατά την περιπλάνησή μας στην ελληνική φύση θα ανακαλύψουμε τις ρίζες της φυλής μας (…)».

Το απόσπασμα από την εισαγωγή του νέου βιβλίου Γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού.

Παρακάτω, στο 5ο κεφάλαιο περί γεωγραφικού προσανατολισμού (σελ. 24): «Το Ορμένιο, το βορειότερο τμήμα του νομού Εβρου, είναι ο σκοπός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, κούτελο του ελληνικού σώματος και σαν άλλος ακρίτας αγρυπνά και αφουγκράζεται» (σ.σ. η Βουλγαρία ανήκει στην Ε.Ε.). Και πιο κάτω: « (…) Η Γαύδος, οι 50 κάτοικοί της, μας θυμίζουν ότι το νησί πρωτοκατοικήθηκε 5.000 χρόνια πριν. Η Ελλάδα πατάει γερά!».

Παρακάτω, στο 6ο κεφάλαιο, για τη «μορφή και το σχήμα της Ελλάδας» οι συγγραφείς προτείνουν (σελ. 28): «Καθένας μπορεί να βάλει τη φαντασία του να καλπάσει (…) για να πει με τι μοιάζει η Ελλάδα, για να δώσει όνομα στο σχήμα της (…). «Η δική μου φαντασία, λαχανιασμένη, μου δείχνει την Ελλάδα να μοιάζει μόνο με μένα». Αυτό θα πεί κάθε Ελληνας και κάθε Ελληνίδα, όταν μιλήσει για την πατρίδα μας».

Στο ένατο κεφάλαιο για τις θάλασσες (σελ. 37): «(…) Ολος ο λαός μας μιλά για τα καταγάλανα νερά που καθόρισαν την πορεία της φυλής μας». Στο ίδιο κεφάλαιο παρουσιάζεται ως «ξεχωριστό ακτογραφικό στοιχείο» η Χερσόνησος του Αθω. Ποιοι είναι οι (γεωγραφικοί) λόγοι; «(…) Ξεχωρίζει ως προπύργιο του Χριστιανισμού και θεματοφύλακας της ορθόδοξης παράδοσής μας. (…) Διασφαλίζουν το άβατο και υπόσχονται στη Δέσποινα ότι θα είναι πάντα η μοναδική γυναίκα, που θα κάνει τον περίπατό της σ' εκείνα τα γαληνεμένα μονοπάτια (…)».

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

11 σχόλια:

nikos10 είπε...

Ε, όχι και "βιβλίο Γεωγραφίας". Μάλλον περί βιβλίου Πατριδογνωσίας πρόκειται. Η οποία μάλλον επανέρχεται στα δημοτικά σχολεία από την πίσω πόρτα...

Ανώνυμος είπε...

Κε Καμπύλη, εξόχως εντυπωσιακό το αρθρο σας.
Κι αυτο που με ενυπωσιάζει περισσότερο είναι πως για ενα τέτοιο βιβλίο δεν έχει ακουστεί η παραμικρή φωνή (τουλάχιστον εγω απο εσας το μαθαίνω -πρώτη φορά), απο τα ΜΜΕ και την εκπαιδευτική κοινότητα!

Τωρα αν (λέγω ΑΝ) ισχυριστεί κάποιος οτι ολη αυτή η φασαρία (την οποία κάνανε οι ...εθνικώς ανησυχούντες) δεν ήταν τίποτε αλλο απο αντιπερισπασμός -ενα σύνεφο καπνού ας πούμε- για να περάσει απαρατήρητο στη διδακτική ύλη το εν λόγω βιβλίο της γεωγραφίας της 5ης, θα ειναι πολύ υπερβολικός και κακοπροαίρετος;
Ίσως!

Όπως και να'χει πάντως "χτυπήσατε φλέβα", συγχαρητήρια!

ΑΣ


ΥΓ
Και αυτο το ..."ποιητικό αριστούργημα", τι είναι πάλι αυτο;

Ανώνυμος είπε...

Μόνο για το ποιητικό αριστούργημα που έχω διάβαση μέσα από την σελίδα του κυρίου Καμπύλη μπορώ να έχω γνώμη .
Μάλλον η κυρία που το έγραψε είχε ακούσει το σατιρικό ποίημα του κυρίου τζ. πανούση (είμαι μια Ελληνοπούλα ) και το πήρε στα σοβαρά.
Αυτό από μόνο του μας προσδιορίζει το σκεπτικό της.
Εύη Ζ.

Agobooks είπε...

Κομμένο και ραμμένο, πάντως, στα μέτρα κάποιων που φωνάζουν πολύ, το βλέπω. Τάκη, πολλά συγχαρητήρια για την εντυπωσιακή σου έρευνα!

Ανώνυμος είπε...

«Στην εποχή των ανοιχτών κοινωνιών και του «Erasmus» ο ελληνικός εκπαιδευτικός επαρχιωτισμός αναπαράγει στερεότυπα και το αποτέλεσμά του είναι η πλήρης έλλειψη κριτικού αναστοχασμού.
Δηλαδή Τάκη η έλλειψη κριτικού στοχασμού εκπηγάζει από τον ελληνικό εκπιαδευτικό επαρχιωτισμό και όχι από τα τούβλα που διδάσκονται από τούβλα και αναλαμβάνουν να βγάλουν και άλλα τούβλα.Κάνουν λάθος αυτοί που νομίζουν ότι η Ελλάδα δεν έχει βιομηχανία.Εχει και μάλιστα κραταιά
τουβλομηχανία.Μέχρι το 80 παρήγαγε τούβλα δεξιάς κοπής φτιαγμένα με εθνικοπατριωτικά υλικά ντόπιας "εσοδείας" ενώ τώρα φαίνεται ότι η παραγωγή έχει εκσυγχρονιστεί με υλικά πολυπολυτισμικότητας, πολιτικής ορθότητας και αντιεθνικισμού.Και φυσικά μπόλικη κινηματική αριστεροσύνη για να δέσει το χαρμάνι.Συνήθως τα υλικά αυτά τα φέρνουν απ'έξω αλλά παρατηρείται και το φαινόμενο της υπεργολαβίας από ντόπιους πανεπιστημιακούς και διανοούμενους.

Η πλειοδοσία σε «εθνική ορθότητα» κάνει το «νέο» να φαίνεται απελπιστικά παλιό.Να στείλουμε τα γερόντια στα ξερονήσια για να μην μεταδίδουν στα παιδάκια εθνικοπατριωτικούς μύθους;
Μεγάλο μίσος για το "παλιό" και τρομερή αγάπη για το "νέο".
Ποια η διαφορά μεταξύ εθνικής και πολιτικής ορθότητας μπορείς να μου εξηγήσεις σε παρακαλώ;

Ανώνυμος είπε...

Μα από τότε, τελευταίε ανώνυμε, που υπάρχει το ρημαδιασμένο το ελλαδιστάν όλοι επιχειρούν να επιβάλουν την όποια (πολιτική, εθνική, πολιτισμική-ιδεολογική) δική τους ορθότητα, με τον "Λαό" να είναι βέβαια πάντα το πολυπόθητο μήλον τη Έριδος και να βρίσκεται πάντα στη μέση μιας διελκυστίνδας! Ένα είναι πάντα το ζητούμενο: πώς θα λαϊκίσουμε και πώς θα γίνει με οποιοδήποτε κόστος αποδεκτή από την κοινή γνώμη η ιδεολογική, επαγγελματική ή πολιτική συντεχνία στην οποία ανήκουμε. Και για να το κάνω πιο φραγκοδίφραγκο, η agenda της εκπαίδευσης ήταν πάντα και de facto το πιο λαμπρό πεδίο αντεγκλήσεων για τους δύο κλασικούς ελλαδίτικους λαϊκισμούς, τον δεξιόστροφο εθνικιστικό και τον αριστερόστροφο ψευδοδιεθνιστικό-κρυπτοεθνικιστικό. Αυτά που έγιναν για το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄Δημοτικού, αυτά βλέπω να γίνονται και για το μάλλον απαρατήρητο βιβλίο Γεωγραφίας της Ε΄ τάξης. Το θέμα δηλαδή δεν είναι να καθαιρέσουμε γενικά τις δογματικές αντιλήψεις, αλλά πώς θα αντικαταστήσουμε ένα δόγμα από ένα άλλο!!Πώς δηλαδή δεν θα υπάρξει κενό ιδεολογικής και πνευματικής εξουσίας και παύση της ποδηγεσίας της κοινής γνώμης! Δείτε μόνο τους τίτλους από τα βιβλία στα οποία μας παραπέμπει ο κ. Καμπύλης και θα καταλάβετε τι εννοώ....

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι απλό , οι εκάστοτε κρατούντες ξέρουν καλά ότι έχουν να κάνουν με ένα πολύ εύπλαστο υλικό ( τα παιδιά ) και για αυτό γράφουν, ξεγράφουν και αναπλάθουν την ιστορία την γεωγραφία ( πατριδογνωσία) και ότι άλλο τους είναι βολικό, είναι ο μόνος τρόπος για να έχουν στο τσεπάκι τους τις επόμενες γενιές.
Εύη Ζ.

Ανώνυμος είπε...

ωραίος ρε τάκη. κρίμα μας, γιατί η γεωγραφία (συμπ. της ανθρωπογεωγραφίας) είναι όμορφη και αποτελεσματική αφορμή για εξερεύνηση, ξεκινώντας από τη γειτονιά...

Περιμένω με αγωνία το σχόλιο σου για νέο πρόγραμμα εκμάθησης ρωσικών στα ελληνικά σχολεία. (και οι πιο σκληροί εθνικισμοί έχουν το τίμημά τους;)
http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_27/05/2008_271476

ΣΜ

Ανώνυμος είπε...

θαρείς η γεωγραφία είναι τόπος ιστορίας και τού χρόνου της, άρα εξίσου δύσκολη υπόθεση (διεπιστημονικά).

Stelios είπε...

Και τι εγινε επειδη γραφει οτι το Ορμενιο ειναι αγρυπνος ακριτας!?

Τοσο πολυ σας ενοχλει?

Αληθεια προδευτικουληδες, εχετε παει ποτε στο Ορμενιο να δειτε κατω απο τι συνθηκες ζουν οι ανθρωποι εκει?

Εγω ζω στον Βορειο Εβρο και προκαλω ολους σας να ερθετε να ζησετε στο Ορμενιο για 1 μηνα, ειμαι σιγουρος οτι ξαφνικα θα βρισκατε τα παραπανω αληθινα και οχι τυπου εθνικιστικα!

Ανώνυμος είπε...

Δεν βλέπω, με μια ματιά που έριξα, κάτι το μεμπτό. Πρέπει να διαβάσω όλο το βιβλίο, για να μπορέσω να κρίνω. Ωστόσο, τούτη η ανακρίβεια βγάζει μάτι:

«Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του 2001 ο πληθυσμός της Ελλάδας είναι 10.964.020 κάτοικοι. Από αυτούς οι 797.091 είναι αλλοδαποί,.... ».

Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» (29/10/07) δημοσίευσε εκτίμηση της ΕΥΠ (η οποία, απ’ όσο γνωρίζω, δεν διεψεύσθη), η οποία εκτιμά τους μετανάστες σε 2,5 εκατομμύρια! Πότε γράφτηκε το βιβλίο;