Δευτέρα, Απριλίου 07, 2008

Facebook: πέρα από το «καλό» και το «κακό»

Οταν ο Κώστας μπήκε από το Facebook να παίξει το αγαπημένο του «Texas», διαπίστωσε ότι στη συγκεκριμένη παρέα τα περισσότερα (τα πέντε) ονόματα ήταν ελληνικά. Αντάλλαξε μηνύματα με τους άγνωστούς του Ελληνες και κατευθύνθηκε (από αυτούς) στο Skype και σε λίγα δευτερόλεπτα οι –πλέον– έξι Ελληνες ενώ έπαιζαν πόκερ στο Facebook με τους άλλους τρεις παίκτες (Αμερικανούς) ταυτόχρονα συνομιλούσαν μεταξύ τους – εν αγνοία των «ξένων».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

17 σχόλια:

Marianna L. είπε...

Το πρόβλημα με το Facebook πράγματι δεν είναι το "φακέλωμα". Είναι ότι περιέχει ένα σύστημα από τα λεγόμενα "applications", το οποίο - πολύ απλά - αναπτύσσει την εγωπάθεια και την τάση για υπερκαταναλωτισμό, λογίζοντας τις ανθρώπινες προσωπικότητες σαν μονάδες χωρίς χωρίς ίχνος πνευματικότητας, για να μην πω σαν αχανή παρέα ηλιθίων.
Μιλώ από προσωπική εμπειρία. Δεν ξέρω αν φταίνε τα εικοσιτρία μου χρόνια, αλλά η κατάσταση με εξόργισε και γι' αυτό κατήργησα το προφίλ μου.
Thank you.

Alexandra Tzavella aka chicumita είπε...

ΜΟΥ ΕΓΡΑΨΕΝ ΜΙΑ ΦΙΛΗΝ

"Επίστεφκα ότι μετά που επήα Άμστερνταμ τζιαι ήρτα πίσω χωρίς να είμαι
ναρκομανής πως μπορώ να αντέξω ούλλους τους πειρασμούς τζιαι τες προκλήσεις.
Μετά εκάμαν με ινβάϊτ να γραφτώ στο Φέϊσμπουκ. Για όσους ζείτε στα Καρπάθια,
το Φέϊσμπουκ εν μια ιστοσελίδα που βάλλεις το προφίλ σου τζιαι ότι πράμα
θέλεις να ξέρει ο κόσμος για σένα. Δηλαδή εν μια σελίδα μάρκετινγκ.

Καταρχάς μπόρεις να ανακοινώσεις διακριτικά του κόσμου ότι είσαι χαρτωμένος,
καυκομένος ή γυρεύκεσαι. Φυσικά επειδή θεωρητικά προσθέτεις μόνον φίλους
σου, το είμαι καυκομένος τζιαι είμαι χαρτωμένος εν έμμεσος τρόπος να πεις
του άλλου "εγιώ γαμώ κάθε νύχτα", "να πελλάνετε που εμείνετε στο ράφιν"
τζιαι "εγιώ περνώ καλά τζι εσείς όϊ". Επίσης πας το προφίλ σου μπορείς να
βάλεις φωτογραφίες σου καλλιτεχνικές ή που είσαι όμορφος, ή που είσαι
κανονικός αλλά στέκεσαι δίπλα σε κόσμο που εφκήκαν όπως τον κώλο της
κοτζιάκαρης για να φαίνεσαι συγκριτικά ποιό όμορφος. Εν έναν μνημείο στην
ματαιοδοξία του κάθε αδκιασερού τζιαι μέσα μέσα εργαλείο για να επικοινωνάς
με κόσμος ποιό δύσκολα απ ότι θα έκαμνες με ίμεϊλ ή με τηλέφωνο.

Το ποιό ενδιαφέρον πράμαν όμως του Φέϊσμπουκ είναι που ο κάθε αδκιασερός
μπόρει να προσθέσει προγραμματούθκια που ότι μαλακία φανταστείς λαλούν σου.
Μπορείς να μάθεις για τον εαυτό σου ότι θέλεις απαντώντας 8 ερωτήσεις
περίπου κάθε φορά τζιαι έτσι να χουμιστείς στους φίλους σου τζιαι να τους
σπάσεις τζιαι τα νεύρα τους που το προφίλ σου θέλει τρία κάρτα (45 λεπτά) να
φορτώσει. Ακούστε το λοιπόν τί έμαθα για τον εαυτό μου μες σε μιαν
εφτομάδαν.

-Είμαι κεντροδεξιών πολιτικών πεποιθήσεων τζιαι κόντρα Κυπραίος σύμφωνα με
το επιστημονικόν ττέστ "Είσαι Κυπραίος ολάν". Αν ήμουν φκιόρον θα ήμουν
αζαλέα (που δεν ξέρω τί ένει), αν ήμουν Σούπερ Ήρωας θα ήμουν ο Καπαμαρού, ο
Τσιάντλερ που τους Φρέντς, η Θάτσιερ που τους πολιτικούς, ο Ντόναλντ Ντάκ
που τα μίκι μάους . Έγινα νίντζια τζιαι ετσακκώθηκα με τους πειρατές τζιαι
για ένα διάστημα έκαμνα τζιαι το ζόμπι που ετσακκώνετουν με τους
κκαουμπόηδες. Υιοθέτησα έναν ιπποποταμούδιν τζιαι έναν αυκόν που εννά
ξιπουλιάσει 'κόμα. Αν ήμουν ποτό θα ήμουν έναν αδελφέστατον Μοχίτο (που
το λατρεύω παϊ δε γουέϊ τζι ότι θέλετε πέτε) τζιαι αν ήμουν καφές θα ήμουν
έναν ριστρέττον. Οι φίλοι μου γοράζουμεν τζιαι πουλούν με στην Λαϊκήν τζιαι
προχτές που εκοίταξα άξιζα 30000 δολάρια τζιαι ήμουν κατοικίδιο της πρώην
μου.

Μου έχουν κάνει πρόταση για σέξ 3 γνωστές μου (που η μιά άρκησεν να μιλήσει)
τζιαι ένας παρέας που τον Καναδάν με του οποίου την αρφήν έφκαινα όταν ήμουν
τελειόφοιτος ενώ έχω τζιαι χάρτιν που χουμίζω τις χώρες τζιαι πόλεις που
εταξίδεψα (τζιαι εν κάμποσες). Αν βασιστούμεν στον λόγο τζιαι την ψήφο των
γνωστών μου, είμαι ο ποιό έξυπνος που ξέρουν, ο ποιό πιθανών να πάει μπροστά
τζιαι με αρκετά καλήν βαθμολογίαν όσον αφορά τα κάλλη μου. Στο κρεβάτιν,
σύμφωνα με άλλον ττέστ, είμαι ένας καθηγητής που άμαν γαμά πρέπει να τρέμει
γη, τζιαι οι γεναίτζιες πρέπει να κάμνουν κωλότουμπες που την χαρά τους άμαν
με θωρούν. Θα παντρευτώ πουννα πιάσει το πρωτάθλημαν η ΑΤΕ ΠΕΚ Παρεκκλησιάς,
τζιαι είμαι τζιαι ένας γάρος πρώτης διαλογής σύμφωνα με την έρευναν "πόσον
γάρος/γαούρα είσαι τζιαι αν ήμουν χαρακτήρας βίντεογκέϊμ θα ήμουν το
Μανιταρούι που το Σούπερ Μάριο.

Υπόγραψα τζιαι έκαμα το καθήκον μου σαν υπεύθυνος πολίτης να λυθεί το
Κυπριακό, να σταματήσει η παγκόσμια υπερθέρμανση, να φάσιν τα μωρά που
πεινούν, να μεν αποσχιστέί το Κόσοβο, να παν οι πρόσφυγες σπίτι τους τζιαι
να φκεί ο κασουλίδης πρόεδρος, όποταν ούλλοι σας να τζοιμάστε ήσυχοι. Είμαι
επίσης μέλος του γκρούπ για την προστασία του αυστραλιανού οξύρρυγχου τζιαι
του κρητικού κρι κρι, του γκρούπ του Ούτοπου τζιαι του γκρούπ που προσπαθεί
να εύρει έναν εκατομμύριον έλληνες στο φέϊσμπουκ τζιαι να δείξουμεν τον νούν
μας.

Με έτσι τέλειαν εικονικήν ζωή, την πραγματική τί την θέλω; Τί χρειάζεται
κάποιος τους φίλους όταν φτάσει την απόλυτην NERDvana;

Καμπύλης Τάκης είπε...

Καταπληκτικό το κείμενο της "κουμπάρας". Το δε τέλος είναι όλα τα λεφτά. Αλλά μου άρεσε chicumita και το κείμενο για τον Φιντέλ στο blog σου.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Τάκη,
σου παραθέτω την επιστολή που έστειλα ηλεκτρονικώς στην Καθημερινή για το εν λόγω κείμενό σου:

Πρωταπριλιάτικα αστεία και δημοσιογραφική έρευνα

Κύριε διευθυντά,

εδώ και λίγους μήνες αρθρογραφεί στην ιστορική εφημερίδα σας ο κύριος Τάκης Καμπύλης, στη στήλη "Ενστάσεις".
Το ύφος των χιλίων καρδιναλίων και η εκνευριστική επιπολαιότητα με την οποία επεξεργάζεται πολύ σοβαρά θέματα όπως ο χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ο Ελληνικός Εμφύλιος, τα μειονοτικά ζητήματα ή το εθνικό αίσθημα των Ελλήνων, υποβαθμίζει κατά πολύ την ποιότητα του εντύπου σας και προκαλεί αλγεινή εντύπωση στη βάση των αναγνωστών σας. Κατά πως φαίνεται, ο συγκεκριμένος κύριος έχει ζηλέψει την δόξα κάποιων εθνοφάγων "μικροβίων" που κατοικοεδρεύουν σε στήλες άλλης κυριακάτικης εφημερίδας και έχει βαλθεί να συντρίψει με τη σειρά του τα δήθεν εθνικιστικά φαντασιοκοπήματα των Ελλήνων με την πένα του. Ο Δονκιχωτισμός σε όλο του το μεγαλείο. Μπορεί λοιπόν ο μεν εθνομηδενισμός και η δε νεοταξίτικη αντιμετώπιση των τρέχοντων εθνικών θεμάτων να είναι της μοδός και να ενθαρρύνεται από τα κέντρα εξουσίας, αλλά τουλάχιστον από την "Καθημερινή" περιμέναμε να μείνει έξω από αυτήν την κακόγουστη φάρσα και να διασώσει την αξιοπιστία της

Προς επίρρωσιν τον ανωτέρω και για να γίνει αντιληπτό το πόσο επιφανειακά εξετάζει τα κείμενά του ο κος. Καμπύλης, θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστή την αστοχία (κοινώς "γκάφα") στην οποία υπέπεσε στο άρθρο του με τίτλο "Facebook: πέρα από το «καλό» και το «κακό»" στο φύλλο της "Κυριακάτικης Καθημερινής" της 06/04, όπου πιθανότατα αφού διάβασε δύο τρεις επικεφαλίδες στο διαδίκτυο την ώρα του πρωινού καφέ, χωρίς να κάνει τον κόπο να ψάξει παραπέρα, μας μετέφερε την συνταρακτική είδηση (προσέξτε το ύφος του ...γνώστη) ότι ο ιδιοκτήτης του Facebook "προχθές βρέθηκε απέναντι στην αγωγή του «κυρίου Techcrunch», ενός άλλου φοβερού παιδιού της Νέας Οικονομίας (που παλιώνει πιο γρήγορα για τους πολλούς απ' όσο υπέθεταν οι γκουρού του Διαδικτύου). Ο «κ. Techcrunch», ως ιντερνετική περσόνα, σύμφωνα με το Forbes, δεν ανέχτηκε τη διαφήμιση που του έβαλαν δίπλα του στο Facebook. Και έκανε αγωγή."

Τι κι αν όποιος υποψιασμένος, ή έστω διαθέτων στοιχειώδη κοινή λογική, διάβασε το άρθρο της 31ης Μαρτίου 2008 από την ιστοσελίδα Techcrunch.com κατάλαβε ότι πρόκειται εμφανέστατα για Πρωταπριλιάτικο αστείο; Ο κος. Καμπύλης μετέφερε την "είδηση" ελαφρά τη καρδία. Αν έχει αποφασίσει να μεταφέρει αυτούσιο ό,τι βρίσκει στο Forbes, στους New York Times ή στην Sun, ας το δηλώσει ώστε να αγοράζουμε απευθείας τα έντυπα αυτά και να μην χάνουμε τις Κυριακές μας άδικα με την Καθημερινή.

Κε. Καμπύλη, στο blog σας όταν προσληφθήκατε στο παρόν έντυπο κλαυθμυρίζατε για το παρελθόν σας στη δημοσιογραφία και για το ότι πολλάκις έχετε απολυθεί για "σκοτεινούς" λόγους. Η αλήθεια ίσως δεν έγκειται σε σκοτεινά συμφέροντα κε. Καμπύλη, αλλά στο απλούστατο γεγονός ότι είστε ανεπαρκής ως δημοσιογράφος. Τελικά μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι στις ΗΠΑ η Πρωταπριλιά λέγεται April Fools'...

Παρασκευάς Ασλανίδης,
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός,
Αμπελόκηποι, Αθήνα

Επειδή δεν ευελπιστώ ένα πολιτικώς μη ορθό κείμενο να δημοσιευτεί στην Καθημερινή, τι θα έλεγες να πιέσεις εσύ ώστε να "περάσει" και να το συζητήσουμε από εκεί; Ιδού πεδίον δημοκρατικής δόξης λαμπρόν!
Περιμένω τα σχόλιά σου. Όπως βλέπεις η επιστολή μου είναι ενυπόγραφη...

Ανώνυμος είπε...

Τώρα μάλιστα!
Κύριε Καμπύλη μπορεί «ο εθνομηδενισμός (σας) και η νεοταξίτικη αντιμετώπιση των τρέχοντων εθνικών θεματων να είναι της μοδός και να ενθαρρύνεται από τα κέντρα εξουσίας» αλλά βρήκατε τον μάστορα σας στο πρόσωπο του κ Παρασκευά Ασλανιδη.

Αληθεια, από ποια σκοτεινα κέντρα εξουσίας κατευθύνεστε κ Καμπύλη και «επεξεργάζεστε» τα «πολύ σοβαρά θέματα όπως ο χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ο Ελληνικός Εμφύλιος, τα μειονοτικά ζητήματα ή το εθνικό αίσθημα των Ελλήνων»;
Αυτά είναι θέματα τα οποία πρέπει να τα «επεργάζονται» άνθρωποι όπως ο κ Παρασκευάς Ασλανίδης και οι ομοϊδεάτες του.
Δεν είδατε πόσο εθνικά επωφελείς έχουν αποδειχθεί οι ιδέες τους τόσο στο Μακεδονικό όσο και στο θέμα των μειονοτήτων;


Κι εσείς πάλι, τι …«έγκυρη δημοσιογραφία» είναι αυτή που δεν καταλάβατε το πρωταπριλιάτικο ψέμα, αυτό το μεταμοντέρνο εθιμικό ιδίωμα το οποίο αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους της ελληνορθόδοξης παράδοσης μας;
Έπρεπε να είχατε κάνει …αστυνομικό ρεπορτάζ και να είχατε ανακρίνει τον κύριο Techcrunch πριν αρθρογραφήσετε για ένα θέμα όπως το Facebook διότι για κάποιους «καλοπροαίρετους» όπως ο κ Ασλανίδης η ουσία δεν βρίσκεται …πέρα από το «καλό» και το «κακό» αλλά ανάμεσα τους, όπως άλλωστε το ορίζουν τα …πατερικά κείμενα και ο εθνικιστικός μανιχαϊσμός

* * *

Κύριε Ασλανιδη η απέχθεια σας για τα …«μικρόβια» των Κυριακάτικων εφημερίδων» και κάθε είδους «μειονοτικά», «νεοταξιτικα» και «εθνομηδενιστικα» μικρόβια εκτός από την ψυχική σας ευγένεια, δείχνει ότι εμφορείστε και από βαθιά χριστιανική αγάπη για τους συνάνθρωπους σας!
Όποτε γίνεται απολύτως κατανοητή και η απέχθεια σας στα …«μικρόβια» που θεωρούν σωστό τον χωρισμό κράτους-εκκλησίας.

Είστε άτυχος που δεν γεννηθήκατε στο μεσαίωνα!

Α.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Θα προτεινα μαλιστα οχι απλως ...να πιεσετε για δημοσιευτει το γραμμα του αλλα να του δωθει το πρωτοσελιδο του Κυριακατικου φυλλου της εφημεριδας προκειμενου να αναπτυξει τις αποψεις του ;-)

Καμπύλης Τάκης είπε...

Όταν η εμπάθεια υπερισχύει, δεν υπάρχει χώρος για διάλογο.
ΑΣ σ' ευχριστώ επειδή έδωσες τον σωστό τόνο.

son of a lion είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
son of a lion είπε...

Κύριε/α "ανώνυμε",
εγώ απλά ζήτησα από τον κο. Καμπύλη να σχολιάσει την ανεπάρκειά του ως δημοσιογράφος. Το αν κατά τη γνώμη μου ο κύριος αυτός δείχνει κομπλεξισμό ή όχι απέναντι σε κάποια θέματα στα οποία έχω άλλη άποψη και ευαισθησίες, νομίζω ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά μου να το υποστηρίξω σε ένα δημοκρατικό βήμα απόψεων. Για παράδειγμα, την ίδια ελευθερία καταχράστε εσείς ώστε να με ειρωνεύεστε ανωνύμως, κάνω κάπου λάθος;

Όσο για τα βεβιασμένα συμπεράσματά σας περί του ατόμου μου, να σας ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι καθόλου θρησκευόμενος. Έχω να κρατήσω λαμπάδα χρόνια ολόκληρα τώρα. Όσο για το από που ανέκυψε ότι γνωρίζετε τις απόψεις μου για το Μακεδονικό, τα εθνικά θέματα κτλ, "Κύριος οίδε" που λένε και οι Χριστιανοί.

Τέλος, η ...θέση σας ότι "το πρωταπριλιάτικο ψέμα, αυτό το μεταμοντέρνο εθιμικό ιδίωμα το οποίο αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους της ελληνορθόδοξης παράδοσης μας", νομίζω ότι ανταποκρίνεται τόσο πολύ στην πραγματικότητα όσο οι ...ανεμόμυλοι που κυνηγούσε ο Δον Κιχώτης. Σταματήστε να πιστεύετε πια ότι σας πασάρουν η Ρεπούση και ο Λιάκος. Έτσι στα γρήγορα για να μην σας κουράζω, διαβάστε αυτό:
http://www.globalvoicesonline.org/2008/04/02/arabeyes-april-fools-day/

Αλλά κύριε Καμπύλη (θα απευθυνθώ σε εσάς γιατί δικό σας είναι και το μπλογκ και το λάθος), δεν καταλαβαίνω γιατί επικαλείστε την εμπάθειά μου ώστε να αποφύγετε να απαντήσετε. Είμαι σίγουρος ότι έχετε αναγκαστεί να απαντήσετε υπό το βάρος χειρότερων κατηγοριών, μία μικρή δόση εμπάθειας θα σας σταματήσει να αποκαταστήσετε το δημοσιογραφικό σας κύρος;

Η ερώτηση λοιπόν που αναζητά απάντηση είναι η εξής:
"Υιοθετήσατε ελαφρά τη καρδία μία "είδηση" η οποία αποδείχθηκε όχι απλά αναληθής, αλλά, χειρότερα, κοινότοπη και κακοστημένη φάρσα; Αν ναι, τι αποδεικνύει αυτό για την αξιοπιστία σας γενικώς ως δημοσιογράφο, όταν είναι φανερό ότι καταγινόσαστε επιφανειακά με τα κείμενά σας; Και άντε, όταν πρόκειται για το facebook, σιγά τα ωά, αλλά αν καταπιάνεστε με θέματα διπλωματίας και εξ. πολιτικής με την ίδια ...θέρμη, δεν είναι καλύτερα να τα παρατήσετε;"
Ελάτε τώρα, μία απλή ερώτηση είναι, δεν χρειάζετε να καλέσετε πάλι τις ...ενισχύσεις! Παραδεχτείτε ότι σφάλλατε, ότι σας ήρθε σε chain mail και το πιστέψατε, ότι είχατε τις μαύρες σας εκείνη τη μέρα γιατί πήρε το μάτι σας μία ελληνική σημαία που είχε ξεμείνει στο μπαλκόνι του γείτονα. Ο,τιδήποτε, μόνο μην χώνετε το κεφάλι στην άμμο, σας παρακαλώ, είναι θλιβερό το θέαμα!

Για να αποκαλύψω λίγο περισσότερο το μέγεθος της (με όλον τον σεβασμό) τσαπατσουλιάς σας, θα παραθέσω ένα κομμάτι από το επίμαχο άρθρο (γιατί εγώ μιλάω με πηγές):
http://www.techcrunch.com/2008/03/31/why-were-suing-facebook-for-25-million-in-statutory-damages/
In a round of negotiations over the lawsuit with Facebook led by Chief Privacy Officer Chris Kelly, things got out of hand. When our team of lawyers offered to settle for a mere $50 million, Kelly told me Facebook would “bury you and bury your crappy blog” if we filed the suit. He then threw his steaming hot triple soy latte espresso at me, which caused extensive second degree burns over the top half of my body. Later on, he also unfriended me.

Ξεκαρδιστικό δεν είναι; Α, και από τα σχόλια, ένας λέει:
"Come on this one is WAY to easy!"
και άλλος:
"come on man, you can do a lot better than this."
Εδώ να σημειώσω ότι ο ...κος. Techcrunch (που δεν είναι ένας αλλά δύο) δεν είναι κανένα "τρομερό παιδί του Web2.0", αλλά ένα απλό blog που αναφέρει τεχνολογικά και σοφτγουερικά νέα.

I rest my case, που λένε και οι φίλοι σας οι Αμερικάνοι...

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Καμπύλη εάν νομίζετε ότι απλώς είναι θέμα "σωστού τόνου" πολύ φοβάμαι ότι πλανάστε.
Εδώ δεν πρόκειται για …«λαθος τονο» αλλα καθαρά για την μνησικακία που γεννιέται από έναν κόσμο που πεθαίνει, για τον επιθανάτιο ρόγχο του.
Και κανένας κόσμος δεν πεθαίνει με έναν λυγμό αλλά με μια έκρηξη: αυτού του φαινομένου σύμπτωμα αποτελεί η «θεια οργή» του κ. Ασλανιδη.
Θα σας πρότεινα (αν δεν το έχετε διαβάσει) να ρίχνατε μια μάτια στο βιβλίο του κ. Πέτρου Θεοδωρίδη "Οι μεταμορφώσεις της ταυτότητας ΕΘΝΟΣ, ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ" Εκδόσεις Αντιγόνη 2004

Η σπίλωση οποίου διατυπώνει λόγο πέρα από το «καλό» και το «κακό» πάντα αποτελούσε τον αγαπημένο στόχο των ζηλωτών και η στρεψοδικια την μεθοδο τους.
Αγνοήστε τους και συνεχίστε απτόητος, η συμβολή σας στον σύγχρονο κοινωνικό προβληματισμό είναι πολύτιμη και όσοι ακόμα διαφωνούν μαζί σας -αλλά σέβονται τον εαυτό τους- σας το αναγνωρίζουν.

Α.Σ.

son of a lion είπε...

Νομίζω ότι "σπίλωση" της αντίθετης άποψης είναι αυτό που κάνετε εσείς κε/α "ανώνυμε".
Ο κύριος Καμπύλης ανέπτυξε μία θέση, εγώ μία αντίθεση. Στρεψοδικία είναι το να απορρίπτονται οι αιτιάσεις του ενός μέρους χωρίς καν να σχολιαστούν!
Όσο για το ποιος έχει το πάνω χέρι στην κουβέντα; Ο κος. Καμπύλης γράφει σε μία από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Ελλάδας και τον διαβάζουν χιλιάδες κόσμου. Η γνώμη μου αναγράφεται σε άνα μπλογκ και θα την διαβάσουν 50-100 άνθρωποι. Μαντέψτε με ποιανού το μέρος είναι η εξουσία.
Η θέση μου ούτε "οργή" είναι ούτε βέβαια "θεία". Εκτίμηση για το δικαίωμα να αμφισβητώ αυτά που μου γράφει ο κάθε κος.Καμπύλης κάθε Κυριακή είναι και τίποτε παραπάνω...
Αλλά ας δώσουμε τον λόγο στον καθ' ύλην αρμόδιο. Τάκη τι λες, έχω δικαίωμα να σε αμφισβητώ; Για τον λόγο αυτό δεν επιτρέπεις τα σχόλια σε αυτό το μπλογκ; Αν όχι, άλλαξε τη λέξη "Σχόλια" σε "Έπαινοι".

Ανώνυμος είπε...

Κε Καμπύλη, για την ταμπακιέρα δεν είπατε λέξη. Κρυφθήκατε πίσω από το σχόλιο του ΑΣ και την ανακάλυψη της "εμπάθειας" του Ασλανίδη. Τέλος πάντων, εγώ που δεν είμαι εμπαθής απέναντί σας, σας ερωτώ και παρακαλώ για το σχόλιό σας :
Κάποιος καταγγέλει, με στοιχεία και αποδείξεις, πως υιοθετήσατε ένα κείμενο από το Δίκτυο και χωρίς να προβείτε σε δημοσιογραφική διασταύρωση των όσων αναφέρει (από άγνοια, παρεξήγηση ή οποιον άλλον λόγο), το αναρτήσατε στην στήλη σας. Δεοντολογικά ενεργών, πιστεύετε ότι οφείλετε μία εξήγηση στους αναγνώστες της εφημερίδας και τους δικούς σας, ναί ή όχι ;

ΚΝΧ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Τάκης Καμπύλης έγραψε ένα κείμενο για τα νέα κοινωνικά δίκτυα. Αν ο κ. Techcrunch (κατά κόσμον Μ. Arrington) σκέφτηκε στα αλήθεια ή στα ψέμματα να κάνει αγωγή για την ανάρτηση διαφήμησης στο facebook έχει μικρή σημασία (πάντως στους εκατοντάδες "φίλους" του που σχολίαζαν την ιδέα του δεν ήταν σαφές εάν κάνει πλάκα ή μιλά σοβαρά). Τα μορφολογικά στοιχεία και το περιεχόμενο αυτής της «φιλίας» σχολίασε το κείμενο του Τάκη, με τρόπο πολύ εύστοχο και κριτικό: αναδεικνύοντας τις αμφισημίες των νέων «σχέσεων». Ο κ. Παρασκευάς μπορεί να κραυγάζει όσο θέλει· σίγουρα δεν περιμένουμε από τους φωνασκούντες (π.χ. για να αποσυρθούν βιβλία ιστορίας, κλπ) να βοηθήσουν στην κατανόηση της νέας εποχής.

ΑΑ

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ son of a lion, ή κ Ασλανίδη (αν είστε ο ίδιος –δεν έχει σημασία, οι απόψεις μόνο έχουν) δεν είδα σε κανένα σημείο του σχολίου σας να διατυπώνετε καμία (σύμφωνη ή) «αντίθετη άποψη» που να έχει σχέση με το θέμα.
Το μόνο που είδα –διορθώστε με αν κάνω λάθος- είναι ότι αρπαχτήκατε από το γεγονός (δεν γνωρίζω, ούτε με ενδιαφέρει αν είναι έτσι) ότι …«παραπλανήθηκε» από ένα πρωταπριλιάτικο ψέμα (το οποίο αλλωστε δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο την ουσία του ζητήματος του άρθρου) για επιτεθείτε ως ψεκαστής συνειδήσεων στα «μικρόβια των κυριακάτικων εφημερίδων» «εθνομηδενιστες», «νεοταξίτες» κλπ κλπ.
Αυτό είναι στρεψοδικία και σπιλωση!

Λόγω προσκόλλησης σε «παραδοσιακές» αντιλήψεις και αξίες ίσως αδυνατείτε «να βοηθήσετε στην κατανόηση της νέας εποχής» (κάτι που επιχειρεί το άρθρο), όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο προηγούμενος σχολιαστής.
Είναι όμως μέσα στις δυνατότητες σας να αντιληφθείτε ότι η «επιτυχία» ενός «παραδοσιακού εθίμου», όπως το πρωταπριλιάτικο «ψέμα», κρίνεται από το πόσο γίνεται πιστευτό.
Φαίνετε λοιπόν ότι το «ψέμα» του κ. Techcrunch ήταν … «επιτυχημένο»

Τώρα –αν και εκτός θέματος- για μπείτε τουλάχιστον στον κόπο να μας εξηγήσετε τι σχέση έχει αυτό με την αναξιοπιστία που του προσάπτετε σχετικά με:

α) «πόσο επιφανειακά εξετάζει τα κείμενά του ο κος. Καμπύλης»

Εγώ αυτό που βλέπω εδώ είναι παραπομπή για το θέμα σε βιβλιογραφία: 5 –αριθμός πέντε- βιβλία και παράθεση απόψεων διακεκριμένων πανεπιστημιακών δασκάλων. Διαβάζετε πολύ συχνά άρθρα με τέτοια στοιχειοθέτηση; Προτείνετε μας μερικά.

β) όταν … «επεξεργάζεται πολύ σοβαρά θέματα όπως ο χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ο Ελληνικός Εμφύλιος, τα μειονοτικά ζητήματα ή το εθνικό αίσθημα των Ελλήνων»

Για πείτε μας μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα ποια από τα στοιχεία του για τα συγκεκριμένα θέματα είναι ψευδή; Με αφορά ως τακτικό αναγνώστη των άρθρων του. (Για να σας βοηθήσω σας προτείνω να ψάξετε σε άρθρα του της 1ης Απριλίου προηγούμενων ετών, ίσως κάτι βρείτε!).



Κύριε «Υιέ του Λέοντος» (λίγο χρυσαυγητικο –εν τη μεγαλοπρεπεία του- μου ακούγεται ή μήπως ινδιάνικο;), στο βαθμό που έχετε τον -εξ ίσου μεγαλοπρεπή με το ψευδώνυμο σας- ιδεασμό ότι εσείς εκφράζετε «το εθνικό αίσθημα των Ελλήνων» είναι κατανοητό το να σας προκαλούν … «αλγεινή εντύπωση» οι απόψεις όχι μόνο του κ Καμπύλη αλλά και κάθε άλλου «μικροβίου».
Στο βαθμό που είστε σε θέση να αντιληφθείτε ότι δεν εκφράζετε παρά μόνο τις προσωπικές σας πεποιθήσεις –όπως ο καθένας μας άλλωστε- τότε ίσως απαντήσετε μόνος σας στο αγωνιώδες σας ερώτημα: «με ποιανού το μέρος είναι η εξουσία;».

* * *

Κε Καμπύλη, ζητω συγνωμη για τη συνηγορια, τις όποιες διαφωνίες μου μαζί σας τις έχω διατυπώσει σε σχόλια μου –τα οποία υπάρχουν ακόμα- σχεδόν από τότε που πρωτολειτούργησε το μπλογκ αυτό, αλλά η κακόπιστη κριτική και η εμπάθεια μου πέφτουν πολύ βαριά


Α.Σ.

son of a lion είπε...

Κε/κα "ανώνυμε",
έχω βαρεθεί λίγο τον διάλογο μαζί σου να πω την αλήθεια (άλλωστε ποτέ δεν απευθύνθηκα σε σένα, εκτός κι αν είσαι το alter ego του Καμπύλη), αλλά στα γρήγορα θα σου πω τα εξής:
α) "son of a lion", δηλαδή "γιος του λέοντα" είναι η ακριβής μετάφραση του επωνύμου μου από την τουρκική γλώσσα (όπου aslan=λέων). Όπως εσύ είσαι περήφανος για το επώνυμό σου, έτσι είμαι κι εγώ, δεν νομίζω να μου το απαγορεύεις κι αυτό, σωστά; Αν θεωρείς το επώνυμό μου μεγαλοπρεπές, σ' ευχαριστώ.
β) δεν έχω καμία σχέση με την Χρυσή Αυγή. Σιχαίνομαι τους φασίστες, ερυθρούς και μέλανες. Η δημοκρατία για μένα είναι το καλύτερο πολίτευμα και δεν το αλλάζω με τίποτα. Αποκηρύσσω τη βία από όπου κι αν προέρχεται. Εσύ; Ασε, δεν θέλω να ξέρω.
γ) Θέλεις βλέπω κι άλλα παραδείγματα της ελαφρότητας με την οποία επεξεργάζεται ο κος. Καμπύλης διάφορα θέματα και την "απάτη" με την δήθεν βιβλιογραφία. Μάλιστα. Ορίστε μερικά:
http://a-ergodes.blogspot.com/2008/04/blog-post.html
http://www.bigfatopinion.net/2008/02/blog-post_03.html
είναι και ένα άλλο, αλλά επειδή είναι σε blog της εκκλησίας δεν το βάζω για να μην με χαρακτηρίσεις πάλι φονταμενταλιστή.

Αν τελείωσες με τους χαρακτηρισμούς εναντίον μου, θα πρότεινα για άλλη μία φορά να αφήναμε τον κύριο Τάκη να μιλήσει. Υπόσχομαι μετά να σωπάσω για πάντα και να σταματήσω να μιαίνω τούτον τον σεπτό χώρο με την λεονταρίζουσα παρουσία μου.

Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Υιέ του Λέοντος!

Η απόλυτη εγκυρότητα και τεκμηρίωση βρίθει στα …μπλογκς τα οποία παραπέμπετε.

Μένω ενεός! Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς;

«αιρετικός και του …αντιχριστιανικού λόμπι ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος»

-Παρέλειψε να αναφέρει ότι εκτός από «αιρετικός και του …αντιχριστιανικού λόμπι» και άνθρωπος του Σορός ο Θεόκλητος ήταν και αυτός που αφόρισε, πάνω στην Αγια τράπεζα(!), την επανάσταση και τον Υψηλάντη!!!


«οι απόψεις για την εικονομαχία του Κ. Παπαρηγοπουλου έχουν θέση πλέον στην ιστορία των ιδεών και μόνο»

-Ορέα !!!

Νομίζω ότι είναι οι κατάλληλοι να τους αναθέσουμε την συγγραφή του καινούργιου βιβλίου της ιστορίας της ΣΤ.

Κανέναν χαρακτηρισμό δεν έκανα, απλώς παρασύρθηκα από την μεγαλοπρέπεια του ψευδώνυμου (δεν ομιλώ την Τουρκική) σε συνδυασμό με τους δικούς σας χαρακτηρισμούς περί «εθνοφάγων, μικροβίων, εθνομηδενιστων, νεοταξιτών κλπ» και σε συνδυασμό με τις ανησυχίες σας περί πιθανού χωρισμού κράτους-εκκλησίας και τις νουθεσίες σας: «πάψτε να πιστεύετε ότι σας πασάρουν ο Οίακος και η Ρεπούσης».
(Μετά δε απ΄όλα αυτά αναρωτιέστε κιόλας:«κύριος οίδε που γνωρίζετε τις απόψεις μου»)
Και όλα αυτά τα παντελώς άσχετα ως «κριτική» σ΄ένα άρθρο με θέμα το face book για το οποίο δεν αναφέρατε ΟΥΤΕ ΜΙΑ λέξη!

Με βάση όλα αυτά δεν θεωρώ ότι «ο διάλογος είναι κουραστικός» η έστω άγονος, αλλά νομιζω ότι κυρίως του λειπει και η αφελεια η οποια θα μπορουσε να αποτελει το τεκμήριο της αθωότητας!

Ανώνυμος είπε...

Οιακός=Λιάκος
Σορός=Σόρος
Για το προηγούμενο σχόλιο

Α.Σ.