«Εγώ, μπαμπά, τι είμαι;» (ρώτησε ο 12χρονος Ιλχάν στην Ξάνθη, τον πατέρα του).
— Οταν είσαι μόνος σου, είσαι Τούρκος παιδί μου. Οταν είσαι με άλλους Τούρκους, τότε είσαστε «Μουσουλμάνοι της Θράκης».
Ο πατέρας του μικρού δεν έδωσε καθόλου τυχαία τη συγκεκριμένη απάντηση, αφού σύμφωνα με την (ημι)επίσημη ελληνική θέση ο μειονοτικός της Θράκης επιτρέπεται ατομικά να αυτοπροσδιορίζεται ως «Τούρκος» αλλά όχι και συλλογικά: οι περισσότεροι του ενός Τούρκοι είναι, σύμφωνα με αυτή τη λογική, αποκλειστικά «μουσουλμάνοι».
Η απάντηση στον Ιλχάν θα ήταν διαφορετική, αν το ερώτημα διατυπωνόταν στα χρόνια του ’30 ή πριν από το 1964 και πάντως μετά το 1983. Η μειονότητα προσδιοριζόταν κάθε φορά ανάλογα με τις «εθνικές ανάγκες».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
10 σχόλια:
Kαι ανάλογα με τις νατοIκές ανάγκες
όταν η Βουλγαρία ήταν κόκκινη.
για τη μειονότητα
μεσα στη μειονότητα ..τους Πομάκους;;
Μαθε παιδί μου Πομακικα
ή Βουλγάρικα;;
Τα ίδια και τα ίδια Τάκη, ρεπορτάζ ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος ,χτύπημα στον Ελληνικό Εθνικισμό.Καλώς ή κακώς αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν και ευημερούν. 'Ηθελα να ήξερα αν θα έκανες κανένα ρεπορτάζ για τα παιδιά στην Ιμβρο και στην Τένεδο.Καλά για την Πόλη έκανες αλλά περισσότερο έμοιαζε με νεκρολογία παρά με ρεπορτάζ-λόγω συνθηκών πάντα-αλήθεια ο Ντεντέ τι λέει;Δεν τον ικανοποιεί ότι η περιοχή τελεί υπό συνδιοιήκηση;Θέλει μήπως να καταργηθούν τα ελληνικά για να νοιώθει πιο άνετα η μειονότητα;Τα ίδια και τα ίδια ,Κτιστάκις , Τσιτσελίκης και οι λοιποί.΄Αλλοι επιστήμονες δε υπάρχουν ή μήπως άποψή τους δεν είναι και τόσο πολιτικά ορθή;Περίμενα πάτνως να συντονίσεις καλύτερα την συζήτηση για το βιβλίο περί τουρκικού στρατού
Θα συμφωνήσω μαζί σου μόνο ως προς το τελευταίο (αν και πιστεύω ότι δεν χρειάστηκε συντονισμός).
Αν έχεις να υποδείξεις ονόματα νέων πανεπιστημιακών με αντίθετη ή διαφορετική άποψη περιμένω.
Γιατί Τάκη συμφωνείς μόνο στο τελευταίο;Δηλαδή κατά την γνώμη σου δεν αξίζει ένα ρεπορτάζ στους προαναφερθέντους χώρους;Μήπως γιατί δεν θα είναι πολιτικά ορθό;Πραγματικά ακατανόητη αυτή η στάση των "προοδευτικών" γραφίδων.Από πότε ο νέος επιστήμονας, εργαζόμενος ή ότι άλλο έχει μεγαλύτερη αξία από τους "γέρους".Δηλαδή το νεαρό της ηλικίας είναι συννώνυμο της προόδου και του ανοιχτού μυαλού;Ρίξε μια ματιά στα πανεπιστήμια...ο κος Αλεξανδρίδης αναφέρθηκε καγχάζοντας στον Τουρκοφάγο Σαρρή ενώ οι υπόλοιποι συγκατάνευσαν υπομειδιώντας.Μάλιστα έκανε και διορθώσεις ήσσονος σημασίας.Πως ένας άνθρωπος ο οποίος δεν ξέρει τουρκικά όπως δήλωσε- ασχολείται με την Τουρκία;Μπορεί να εκφέρει την δική του άποψη ή θα αναμασά τα συνήθη ιδεολογήματα;Το κακό με αυτές τις εκδηλώσεις και άρα και με τους συναδέλφους σου που τις συντονίζουν είναι ότι είναι μονόπλευρες.Πιστεύεις ότι δεν θα είχε ενδιαφέρον αν ήταν καλεσμένος ο Σαρρής ή ο Κοντογιώργης;Η αυτοί είναι παππούδες και ανήκουν στο φαιοκόκκινο μέτωπο;
Μην με βάζεις σε ονόματα.Ιδίως σ' αυτά που ανέφερες.Αν εκτιμάς πως η ιστορία ειναι επιστήμη και έχει σημασία να παρακολουθείς τις εξελίξεις της (κάθε)επιστήμης τότε καταλαβαίνεις τι επιχειρώ. Άλλωστε το νέο δεν είναι οι απόψεις αυτών που ανέφερες.Γι αυτούς έχει ήδη έρθει και ο λογαριασμός.
Και δεν είναι θέμα "προοδευτικών γραφιάδων". Δεν τον δέχομαι τον χαρακτηρισμό.Παραθέτω επιχειρήματα, τα οποία συνήθως ενσωματώνω και ως πολίτης. Και πολλά από αυτά είναι νέα επιχειρήματα.Όχι γερασμένα...Τουλάχιστον αυτό προσπαθώ.
Αν η ιστορία είναι επιστήμη...καλό!Οταν η ιστορία χρησιμοποιείται για πολιτκούς λόγους, έχοντας συγκεκριμένες στοχεύσεις τότε τι γίνεται Τάκη;Το καλό ήταν που έσκασε μύτη και η κ. Ρεπούση.Φαίνεται ότι οι λογαρισμοί γράφονται σε νέα κιτάπια. Μονόπλευρα πάντα και πολιτικώς ορθά βεβαίως βεβαίως.
"Μονόπλευρα" ε;
Μα θα τρελλαθούμε πλέον τελείως στη χώρα του "κρυφού σχολειού" και άλλων πανίσχυρων μύθων...Όπως πρόσφατα στο ΣΚΑΪ ένας ακροατής ρώτησε γιατί δεν φιλοξενώ τον αντίλογο στο άν οι Εβραίοι είναι υπάνθρωποι που έγραφε ο Πλεύρης.
Δεν απάντησες για το ρεπορτάζ για την Ίμβρο και Τένεδο. Όσο για τις ιστορικές σου γνώσεις (τις είδα από τότε που υποστήριζες τον ρεπούσιο αναθεωρητισμό, χωρίς να έχεις καν ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, έτσι, μόνο διότι έπρεπε να στηρίξεις την Ρεπούση), θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω. Αν κάνω λάθος, τότε δώσε μία απάντηση για τον «μύθο» του κρυφού σχολειού.
Μία ενδιαφέρουσα μελέτη για το κρυφό σχολειό. Έχει τυπωθεί άσχημα, αλλά διαβάζεται.
Θα περιμένω τα σχόλιά σου.....
Τάκη Καμπύλη, ανήκεις στην κατηγορία αυτών που θεωρούν σωστούς όλους τους εθνικισμούς, εκτός από τον ελληνικό. Τι είδους συμπλέγματα κατωτερότητος σας βαραίνουν, ρε παιδιά, και ντρέπεστε να είστε περήφανοι για την Πατρίδα και το Έθνος σας;
Στο άρθρο του Ο ελληνικός ανθελληνισμός, "Παρόν της Κυριακής" 6/4/08, ο καθηγητής Κ. Π. Ρωμανός σας "αναλύει", θα έλεγα, πολύ καλά.
Η Πατρίδα μας είναι το σπίτι μας. Το Έθνος η οικογένειά μας. Όποιος τα πολεμά, όπως εσύ, απλώς περιθωριοποιείται και η ιστορία προχωρά μπροστά κάνοντάς σας στην άκρη. κάποτε κανείς δεν θα σας θυμάται πια, αξιολύπητα "γιουσουφάκια" της Νέας Τάξης.
ΥΓ: Περί εθνικισμού μπορείς να διαβάσεις εσύ και οι όμοιοί σου εδώ, εδώ , εδώ
κι εδώ.
Δημοσίευση σχολίου