Ηταν ένα από τα μεγαλύτερα μαθηματα που πήραμε ποτε,εμείς οι μαθητές του 2ου Λυκείου Ναυπλίου. Ηταν στα χρόνια μιας από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που εγιναν στη Μεταπολίτευση από τον αειμνηστο Γιωργο Ράλλη.Η καθιερωση της δημοτικής εβαλε ένα τέλος στο γλωσσικό ζήτημα που ταλαιπωρησε τη χωρα και αφησε χωρο στην ημιμάθεια για περισσότερα από 70 χρόνια.
Ειχαμε τότε ένα φιλόλογο που μεταξυ μας τον αποκαλούσαμε «μαυρη πρόοδο» επειδη χρησιμοποιούσε τον ιδιο όρο για τους «δήθεν προοδευτικούς που θέλουν να καταργησουν τη γλώσσα των προγόνων μας και να βυθίσουν το εθνος στον αμερικάνικο τρόπο ζωής».
Τις μέρες της Μεταρρύθμισης τον περιμέναμε με ανυπομονησία για το μάθημα.Μπήκε ,σκοτεινός και στεγνός όπως πάντα και αρχισε να μας μιλάει στη γλώσσα που ξέραμε,τη δημοτική! Μας μιλησε για τον Ροίδη τον ενθερμο δημοτικιστη που εγραφε στην καθαρεύουσα και μετα μας συνέστησε να διαβάσουμε Παλαμά…
Τον κυττούσαμε απορημένοι.Μεχρι που ενας από τους συμμαθητές δεν αντεξε:
-Και με τη γλώσσα των προγόνων μας τι θα γινει κε καθηγητά;
«Κυτταξτε παιδιά μου. Η γλώσσα των προγόνων μας θα είναι πάντα εκεί για να την ανακαλύψει οποιος θέλει.Αλλά σημερα το δεντρο της γλώσσας εφερε καρπούς.Εμενα μπορεί να μην μου αρέσουν γιατι δεν είναι οι καρποί της δικιάς μου γενιάς.Ειναι όμως της δικιάς σας.Μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση πήρε αυτή την απόφαση.Και εγω δεν μπορώ να καταχραστω την εξουσία μου ουτε απέναντί σας ουτε απέναντι στους γονείς σας.Θα σας διδάξω αυτό που αποφάσισε η Βουλή και ο υπουργός.»
Αυτές τις μερες εχει γινει σχεδόν τάση να φιλοξενούνται δάσκαλοι στα παράθυρα (κυρίως της ΕΤ-3) οι οποίοι καυχωνται πως δεν θα διδάξουν ή και ότι ηδη δεν διδάσκουν το βιβλιο ιστορίας της στ’ δημοτικού.
Αυτή ειναι η σημαντικότερη πτυχη του προβλήματος.Δηλαδή ότι νοιώθουν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη δυναμη τους μεσα στην αιθουσα ώστε να εμπλέξουν (εκβιάσουν) με τις απόψεις τους μαθητες και γονείς.Και να μετατρέψουν την τάξη τους σε μπαλκόνι απαγγελίας και επιβολής των προσωπικών τους απόψεων.
Το πρόβλημα δεν είναι τόσο οι απόψεις τους περι ιστορίας ,οσο οι απόψεις τους περι δημόσιου σχολείου.Ο επαρχιωτισμός του τύπου «κανω ότι θέλω μεσα στην τάξη μου» και η αμετροέπεια της live διαφημισης μιας τέτοιας αντιληψης συνιστούν τον πραγματικό κίνδυνο για ένα συγχρονο σχολέιο.
Δυστυχώς η ανευθυνότητά τους δεν εχει κριθεί μέχρι στιγμής τιμωρητέα.
Τι κριμα που το μάθημα του Γ.Ράλλη -30 χρόνια μετά- δεν χρησιμοποιείται ως διδαχθείσα ύλη από την ατολμη υπουργό Παιδείας…Ιδιως όταν ο Σεπτέμβριος προαγγέλεται θερμός…
(Το αρθρο δημοσιευτηκε στον Ε.Τ στις 28 Μαρτίου)
Η Μικρή Χώρα στο Σκοτάδι
Πριν από 1 χρόνια
10 σχόλια:
Sigxaritiria gia to keimeno sas k Kampili. Par ola ayta to sxolio den exei kai toso na kanei me to arthro alla me to party pou kanei to periodiko Centro stis 29/03/07 sto sui generis (ventiri 7, opisthen hilton) meta tis 10. Pliroforithikame oti eixate parevrethei stin proigoumeni sineyresi alla distixos logo lanthasousas pliroforisis den ekatse na sas petixoume. Epifilasometha omos gia ayti ti fora pos tha vroume ton tropon na sinevretohoume.
Eis to epaneidein
P.s2 iparxei mia eisodos 10 euro me krasi+poto+to periodiko entipo arithmos 8.
P.s. elpizo na kalipsa kai tin pro Rali epoxi kai ti meta ma pano apo ola thn greeklish epoxi...
Stavros
Εντάξει, αυθαιρετούν οι "δάσκαλοι" με πλάτες τους εκπροσώπους τους και την εξουσία τους.
Παραλείπεις όμως την περιγραφή του "μαύρου πρόβατου" του 2007, άν κατάλαβα καλά συμφωνούμε ότι έδρασε με Συνείδηση.
Τάκη ωραία αρθογραφείς.Σε συνέδριο που παρακολούθησα ήταν παρούσα η κυρία Ρεπούση η οποία δήλωσε κατά λέξη.Σκοπός (της συγγραφη΄ς του βιβλίου) είναι να μην δημιουργήσουμε εθνική συνείδηση στα παιδιά.(Αλλά τι ταυτότητα να δημιουργήσουν;του πολυπολιτισμικού καταναλωτή ουρακοτάγκου;)Οταν κάποιοι παριστάμενοι ζήτησαν να παρέμβουν με κόσμιο τρόπο ο κατά τ άλλα δημοκρατικότατος κ Τσίμας με αυστηρό ύφος ξέκοψε κάθε τέτοια κίνηση με το αιτιολογικό ότι είμαστ απο το πρωί εδώ και πεινάμε.΄Οντως πεινάει ο κύριος Τσίμας και οι συν αυτώ.Εν κατακλείδι.Υπάρχουν 2 είδη δημοσιολογούντων σ αυτόν τον έρμο τόπο.Αυτοί που πουλάνε την πατρίδα για να ζήσουν και αυτοί που πουλάνε πατρίδα.Και οι 2 την ίδια ζημιά κάνουν.
ΥΓ.Διαβάστε της Νατάσα Πολονύ .τα χαμένα παιδιά μας.Εκδόσεις Πόλις νομίζω.Θα βρείτε πολλές απαντήσεις για τις πανευρωπαικής κλίμακας αρλούμπες περί τα εκπαιδευτικά.
Της Πολονυ πάντως θεωρείται αμφιλεγόμενο κυρίως επειδη η εμπειρία της απο σχολείο ηταν μολις ενας χρονος.Δεν λέω οτι δεν ειναι ενδιαφέρον.Οσο για το τι ειδους ταυτότητας η απάντηση ειναι η δική τους.Να μάθουν να την συγκροτούν και οχι να την δοκιμάζουν αν χωράει στο κεφάλι τους.Το σχολείο αν εχει εναν ρόλο σημερα ειναι η -κατα τη γνωμη μου- αποκατάσταση της χαμενης τιμης της κριτικής σκέψης.Και αυτο δεν γινεται με θέσφατα.
Το να μάθουν να την συγκροτούν Ταάκη δεν γίνεται με παραλήψεις γεγονότων καλών και κακών ενός λαού ούτε με ωραιοποίηση άσχημων καταστάσεων.Οσο για τα θέσφατα συμφωνώ αλλά με την προυπόθεση ότι η κριτική θα εισέλθει παντού.Οχι μόνο στα γεγονότα τα οποία θεωρούν θέσφατα οι κατά Λιάκον και λοιπά αφιονισμένα εκσυγχρονιστήρια εθνικιστές φασίστες φαιοκόκκινοι κτλ.Πραγματικά οι γραφιάδες και μορφωμένοι αυτού του τόπου έχουν αποκοπεί τελείως απο το σώμα του κόσμου.Είναι πολλά τα λεφτά βλέπεις....
Ενα παράδειγμα για το που πρέπει να "εισέλθει η κριτική;"...Δευτερον, τα λεφτα ηταν πάντα πολλά φιλε.Και ιδίως στην κατασκευή της ιστορίας μας...Νομίζω οτι πάει πολύ να καταγγέλεις και γι αυτο την αντιθετη αποψη ή τη σιωπή...Πριν απο το 2007 ,αυτός ο τόπος εζησε και το 50 και το 60 και το 70.Και τότε τα λεφτα ηταν πάρα πολλα.εντάξει;
Κε Καμπύλη
Η τήρηση του Συντάγματος, δηλαδή και η τήρηση της ακεραιότητας της Εθνικής μνήμης επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων. Του κάθε Έλληνα. όταν επιχειρείται η διάβρωσή της κάθε Έλλην έχει το δικαίωμα να αντισταθεί στην επιχειρούμενη διάβρωσή της.
Αλλά υποψιάζομαι ότι άνθρωποι σαν και εσάς δεν έχουν καμμία αποστροφή για την κρεατομηχανή της παγκοσμιοποίησης και, αντιθέτως, ο όρος εθνική συνείδηση σας είναι απεχθής.
Βλέπετε τη δεκαετία του '70 το εν λόγω εγχειρίδιο ιστορίας θα είχε καταλήξει στα σκουπίδια πριν διαηθουν οι ιθύνοντες να το δώσουν στο Γραφείο του Υπουργού για υπογραφή, αφού κάθε σοβαρός επιστήμων θα συμπέραινε (λόγω των 140 και πλέον λαθών) ότι γράφτηκε από ανεπιστήμονες φοιτιτίσκους.
Ενδιαφέροντα τα άρθρα σου Τάκη, κάποτε είχες γράψει κάτι για τη νόσο Altschaimer και με είχες συγκινήσει πολύ.
ut聊天室,成人圖片區,小遊戲,後宮電影院,好玩遊戲區,性愛,美女,免費遊戲,kk俱樂部,我的遊戲口袋,色情網站,AV女優,aio交友愛情館,情色文學,臺灣情色網,遊戲口袋,成人電影,愛情公寓,情趣,嘟嘟情人色網,色情網站,色情網站,遊戲基地,色情影片,成人圖片,情色遊戲,貼圖,走光,色情網站,情色視訊,豆豆聊天室,情色論壇,ut聊天室,成人文章,史萊姆好玩遊戲,成人小說,好玩遊戲區,成人聊天室,一葉情貼圖片區,h漫,080苗栗人聊天室,遊戲,視訊聊天,美女交友,遊戲基地,美女交友,視訊交友,成人文章,美女寫真,plus,豆豆聊天室,微風論壇,性感影片,成人電影,aio,好玩遊戲區,美女交友
Δημοσίευση σχολίου