Δευτέρα, Ιανουαρίου 26, 2009

Η ιστορία ενός συνθήματος (ή από την τραγωδία στη φάρσα)

Παρασκευή, 30 Απριλίου 1976. Ο μαθητής Σιδέρης Σιδηρόπουλος, 16 χρόνων, μέλος της «Μαθητικής Πρωτοπορίας», κολλούσε αφίσες της οργάνωσης «Κ.Ο. Μαχητής» για τη συγκέντρωση της επόμενης μέρας, της Πρωτομαγιάς, στην πλατεία Κοτζιά. Το τι ακριβώς έγινε δεν είναι γνωστό, πάντως ο μαθητής άφησε την τελευταία του πνοή στην Πειραιώς καταδιωκόμενος από αστυνομικούς και χτυπημένος από διερχόμενο αυτοκίνητο.

Η Πρωτομαγιά εκείνης της χρονιάς είχε δύο νεκρούς, και οι δύο σε τροχαία δυστυχήματα. Τον Σιδέρη Σιδηρόπουλο και τον Αλέκο Παναγούλη. Σύμφωνα με τη μαρτυρία του συγγραφέα Στέργιου Κατσαρού, πρέπει να ήταν η πρώτη φορά που από ένα μικρό τμήμα του αναρχο-αυτόνομου και αντιεξουσιαστικού χώρου ακούστηκε το σύνθημα που έμελλε να γίνει το πιο γνωστό και μακροβιότερο της Μεταπολίτευσης: «Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι». Αν και το σύνθημα που κυριάρχησε εκείνη την Πρωτομαγιά ήταν «Ενας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα» (συνέχεια των προδικτατορικών κινητοποιήσεων) καθώς και «Το αίμα κυλάει, εκδίκηση ζητάει», ωστόσο από τον «Μαχητή», αλλά και σύμφωνα με κάποιες μαρτυρίες και από μέλη της ΑΑΣΠΕ (φοιτητική νεολαία του ΕΚΚΕ), ακούγεται και το «Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι».
Ολόκληρο το άρθρο εδώ

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η σύγκρουση για τη σύνθεση πιθανόν περνά και απο την ηθική μείωση του αντιπάλου.
Με κάθε μέσο οι εξεγερμένοι ζητούν να κάμψουν το φρόνημα των αστυνομικών.
Να τους μεταστρέψουν απο αντίπαλες σε φίλιες δυνάμεις, κάτι σαν ένα αρνητικό "Εν τούτω νίκα". Πάντως η φιλολογία της εποχής βαίνει ολοταχώς πρός τη θετική εκφορά του υβριστικού συνθήματος.
Αναλόγως μεταστρέφονται, οι παράνομοι σε νομίμους και αντιστρόφως.
Πλήρης και περιεκτική η ανάλυση σου!

Ανώνυμος είπε...

Μία πετυχημένη μεταστροφή του άνθρώπου σε γουρούνι και απο γουρούνι σε άνθρωπο περιλαμβάνεται και στην Οδύσσεια, στο νησί της Κίρκης.

Ανώνυμος είπε...

καλά αυτό με τις οπλές του γουρουνιού μ έστειλε στην στρατόσφαιρα~

Ανώνυμος είπε...

Είναι γεγονός ότι το ζωικό βασίλειο αποτελούσε ανέκαθεν μια πλούσια χρησιδανειστική δεξαμενή στην προσπάθεια του ανθρώπου να εκφράσει τα συναισθήματα του (ή και την εκτίμηση του ακόμα) προς τον συνάνθρωπο του: «μουνόσκυλο», «μούλε», «ζώον», «κτήνος», «όρνιο», «κότα λειράτη», «οχιά διμούτσουνη» «βόδι», «κοράκι», «γατα …η κυρια», «σιχαμερο σκουλίκι» είναι μερικά από αυτά.

Από τον ιδιο αυτό κόσμο έλκει την καταγωγή του και το συνθημα «Γαϊδούρι μουλάρι Πασαλάρη» το οποίο ακούγοταν από την μαθητιώσα νεολαία κατά την εξέγερση του ’90 όταν οι πορείες πέρναγαν κάτω από την «Απογευματινή» (νομίζω).

ΑΣ

Ανώνυμος είπε...

愛情小說,免費視訊聊天,後宮電影院,自拍,後宮電影院,小遊戲區,成人光碟,85cc免費影片,hilive,微風,A漫,好玩遊戲,AV,寄情築園小遊戲,免費視訊聊天,玩美女人,正妹牆,ut聊天室,遊戲區,小遊戲,小遊戲,痴漢論壇,自拍,視訊做愛,aio交友愛情館,走光,尋夢園聊天室,色情影片,情色網,85cc成人片,aio交友愛情館,成人漫畫,伊莉論壇,好玩遊戲區,寄情築園小遊戲,080聊天室,小遊戲,ut聊天室,成人光碟,080苗栗人聊天室,史萊姆好玩遊戲,手機遊戲,成人,台灣論壇,色情影片,A漫,嘟嘟情人色網,微風,色情,情色,中部人聊天室,線上遊戲,校園正妹牆,成人光碟,6k聊天室,免費A片,色情遊戲