Δευτέρα, Φεβρουαρίου 04, 2008

Ο θάνατος, οι τελετές και οι «ιδεολογίες»

Το 1871 ήταν μια δύσκολη χρονιά για το «Ελληνικό Βασίλειο». Η εσωτερική αντιπαράθεση, τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, το κίνημα στο Δήλεσι και πολλά ακόμη πριόνιζαν τον θρόνο του Γεωργίου. Ηταν όμως και τα (πρώτα) 50 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης.

Το 1988 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ουγγαρία. Το τέλος του Γιάνους Κάνταρ και της κομμουνιστικής ιστορίας στη χώρα είχε επαναφέρει το μεγάλο ντιμπέιτ «Ευρωπαίοι ή Μαγυάροι». Την ίδια περίοδο, οι διώξεις της ουγγρικής μειονότητας στην Τρανσυλβανία είχαν δημιούργησει μία αλυσίδα καθημερινών διαδηλώσεων στη Βουδαπέστη, με τη συμμετοχή σημαντικού κομματιού της νεολαίας. Τέλος, το κομμάτι της κοινωνίας που ζούσε από την παραοικονομία την εποχή του κομμουνισμού απέβλεπε σε μια στενή συνεργασία με τις χώρες του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

6 σχόλια:

Suspect είπε...

Με ολο το σεβασμο κ. Καμπυλη αλλα ειστε αδιαβαστος και ασχετος σχετικα με τον Πατριαρχη Γρηγοριο τον Ε.

Σας προτεινω ( ιδιαιτερα δε, οτνα εχετε πενα και επιρεαζετε κοσμο ) να ειστε πιο προσεκτικος σε ιστορικες καταγραφες.

Ο Μακαριστος Χριστοδουλος ( συμπτωσεις ε ; ) ειχε γραψει ενα εκπληκτικο -κατ εμε- βιβλιο για τον Πατριαρχη που αξιζει να το διαβασετε και ας το απορριψετε.

Να το διαβασετε απλως για να εχετε και μια αλλη αποψη υπόψη σας γιατι το "απων" εκθετει ( στα δικα μου ματια τουλαχιστον ) την αξιοπιστια σας και την εγκυροτητα σας.

Καμπύλης Τάκης είπε...

Κάτι πιο συγκεκριμένο;
Πάντως βιολογικά απών ήταν .Ή το αμφισβητείτε;

Suspect είπε...

To μπλογκ δεν ενδυκνειται για τετοιου ειδους αναφορες. Αν καποιος θελει να ασχοληθει με ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ με την ιστορια, οφειλει πριν γραψει, ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ.

Για να μη νομιζετε ομως οτι υπεκφευγω της ερωτησης, σταχυολογω:

1. Ναι, δεν πηρε το γιαταγανι και το καρυοφυλλι. Δεν ηταν αρματωλος ουτε κλεφτης, πατριαρχης ηταν.

2. Απο το δικο του ποστο ομως:

- Εφτιαξε σχολεια
- εφτιαξε τυπογραφεια στα οποια δεν τυπωνοταν μονο η Αγια Γραφη
και για τα ανωτερω, εξοριστηκε απο τον βεζυρη στη μονη ηβηρων του αγ. ορους.

Επανηλθε και συνεχιζε να στελνει εγκυκλιους και να βοηθα ωστε να φτιαχτουν σχολεια "για τα ελληνικα γραμματα" οπως εγραφε.
Δευτερη εξορια γιατι ηδη ειχε μπει στη μυτη των Τουρκων.

3. ηταν μελος της φιλικης εταιρειας
( τον ειχε μυησει ο Φαρμακης )

4. Εστειλε επιστολες προς τον Πετρομπεη με τις ευλογιες του για την επανασταση ( ΣΣ. εσωσε και τον γιο του καθως τον προστατευε στο πατριαρχειου οταν τον εψαχναν οι Τουρκοι ) και νομιζω οτι καταλαβαινετε κ. Καμπυλη τι σημαινε για τον Ελληνισμο τοτε, ο Πατριαρχης να ευλογει και να ειναι θερμος υποστηρικτης της επαναστασης. Θα μου πειτε, δεν ειχε mail και blog, ε, τι να κανουμε, αλλες εποχες...

5. Και κλεινω με το θεμα του αφορισμου ( ηταν επιτηδευμενα πλαστος για να μη σφαγιαστει ολοκληρος ο ελληνισμος του Φαναριου ) που ουδεποτε υπηρξε.

Αν οσα σας εγραψα, σας κινουν την περιεργεια, μπορειτε να ερευνησετε μονος σας. Αλλιως ειστε ελευθερος να εμμεινετε στις αρχικες σας θεσεις. Ανθρωπινο..

Τελος κ. Καμπυλη, μη διαβαζετε μονο Κορδατο και Σκαριμπα. Υπαρχουν και αλλοι...

Καμπύλης Τάκης είπε...

Θα σας συμβούλευα λοιπόν απλώς να ξαναδιαβάσετε το κείμενό μου που στηρίζεται σε έρευνα ιστορικού.(Εκτός αν μετά τον Παπαρρηγόπουλο δεν χρειάζονται άλλοι). Και ο οποίος απλώς σημειώνει πως ο πατριάρχης δεν έδρασε στην Επανάσταση αφού είχε δολοφονηθεί.Όσο για το πρίν , ναί αυτό είναι μεγάλη κουβέντα.

Ανώνυμος είπε...

Άρες (μάρες;)

Καμπύλης Τάκης είπε...

...κουκουνάρες (και δη πυρομανείς)