tag:blogger.com,1999:blog-10722154.post2574309164081835083..comments2023-11-02T05:30:46.359-07:00Comments on Ενστάσεις: Πόση Αφρική χωράει στην Ελλάδα;Καμπύλης Τάκηςhttp://www.blogger.com/profile/11707169325519413062noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-36822606734819359402007-07-29T15:41:00.000-07:002007-07-29T15:41:00.000-07:00Βρισκω ενδιαφέροντα τα κειμενα σου.θα ελεγα ότι ξε...Βρισκω ενδιαφέροντα τα κειμενα σου.θα ελεγα ότι ξεχειλίζουν από ευαισθησία. Στη διαφορετικότητα στηρίζεται όλη η ισορροπία της φυσης, της οικουμένης.Πολλοί τολμούν να κάνουν πράγματα δυνατά, περα από τη νόρμα των πραγμάτων.Μπραβο τους , τους βγάζω το καπέλο. Δεν ξέρω αν θα τοκανα. Θεωρητικά ναι. Μπορει σε μια συζητηση να επιχειρηματολογούσα υπερ,αλλά στην πράξη...δεν ξέρω. Νομιζω ότι θα πέρασουν πολλά χρόνια και αλλεπάλληλα πισογυρίσματα για να αμβλυνθεί λίγο το σημερινό τοπίο<BR/>ευχαριστω<BR/>ριτσα μασουραAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-80588877209513968012007-07-07T10:43:00.000-07:002007-07-07T10:43:00.000-07:00συμφωνω με τον μαυρο γατο.το πιο σημαντικο εν προκ...συμφωνω με τον μαυρο γατο.<BR/><BR/>το πιο σημαντικο εν προκειμενω ειναι η οικογενεια.<BR/><BR/>Εξαιρετικο το αρθρο σας.Suspecthttps://www.blogger.com/profile/06076591002785635326noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-18970577944221081872007-07-03T04:29:00.000-07:002007-07-03T04:29:00.000-07:00Στην ουσία της συζήτησης, η διαφορετικότητα δεν έχ...Στην ουσία της συζήτησης, η διαφορετικότητα δεν έχει να κάνει μόνο με το χρώμα του δέρματος, αλλά και με έναν σωρό ακόμα παράγοντες. Μια ισορροπημένη οικογένεια μπορεί να σταθεί ο προμαχώνας για να ξεπεραστούν θεαματικά τέτοιου είδους "προβλήματα', κι αυτό δεν έιναι καθόλου ρομαντική άποψη...Μαύρος Γάτοςhttps://www.blogger.com/profile/18412252979721240449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-58878978582448850842007-07-03T04:26:00.000-07:002007-07-03T04:26:00.000-07:00Καλημέρα Τάκη. Εξαιρετικό άρθρο, δεν το βρίσκω καθ...Καλημέρα Τάκη. Εξαιρετικό άρθρο, δεν το βρίσκω καθόλου ρομαντικό. <BR/><BR/>Πέρνα αν θέλεις από το blog μου να δεις τον "Εθνικό Οδυρμό Πάρνηθας", χρησιμοποίησα ένα απόσπασμα από το άρθρο σου της Κυριακής.Μαύρος Γάτοςhttps://www.blogger.com/profile/18412252979721240449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-68413866168959482712007-06-28T13:10:00.000-07:002007-06-28T13:10:00.000-07:00Το έχω σκεφτεί αλλά αυτή η σκέψη δεν δίνει απάντησ...Το έχω σκεφτεί αλλά αυτή η σκέψη δεν δίνει απάντηση, πολλώ μάλλον δε και λύση στο σημαντικότερο ζήτημα που σου έθεσα.Τί είναι πιο δύσκολο; Να διαχειριστείς την ορφάνια ή τη διαφορετικότητα; Νομίζω πως δυσκολότερο είναι το δεύτερο. <BR/><BR/>Φυσικά και τα Φυσικά δικαιώματα κάνουν apply σε κοινωνίες αφού ανθρώπινα μυαλά τα συνέλαβαν.<BR/><BR/>Τα κοσμικά του ΕΤ έχω να τα διαβάσω από τότε που η Νίνα Βλάχου κάλυπτε τους χορούς της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ... Πέραν τούτου τί άλλο να σου πω. :-)Αθήναιοςhttps://www.blogger.com/profile/07880697100290796556noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-26619995320904915652007-06-28T02:43:00.000-07:002007-06-28T02:43:00.000-07:00Αθήναιε εχεις σκεφτεί ποιές ηταν οι επιλογές του Α...Αθήναιε εχεις σκεφτεί ποιές ηταν οι επιλογές του Ανδρόνικου; ή να μεινει στο ιδρυμα (αφου στην Αθηνα γεννηθηκε)και να μεγαλώσει στη χωρα μας ή να μεγηαλσει επίσης στη χωρα μας αλλά με οικογένεια.<BR/>Μου φαινετε οτι εσεις οι φιλελεύθεροι αντιφάσκετε οταν δεν αφηνετε χωρο (παρα μονο στις αγορές)για τέτοιες απρόβλεπτες(ακόμη;) καταστάσεις. (Ο κοινός μας φιλος θα εξοργιστεί με τα παραπάνω,αλλά του (σας) εχω μια εκπληξη στα "κοσμικά" του ετ το σάββατο.Που να ανοιγαμε και το ζητημα των "φυσικών" δικαιωμάτων τα οποία ομως δεν πραγματωνονται στη Φυση ,δεν υφιστανται, αλλά αποκτούν έννοια στη συλλογικότητα μιας κοινωνίας).<BR/>Ο ανωνυμος νομίζω οτι το εθεσε λιγο διαφορετικά...Καμπύλης Τάκηςhttps://www.blogger.com/profile/11707169325519413062noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-77514789831576495902007-06-24T10:19:00.000-07:002007-06-24T10:19:00.000-07:00Το σχόλιο του Ανώνυμου, θέτει ένα θεωρητικό πρόβλη...Το σχόλιο του Ανώνυμου, θέτει ένα θεωρητικό πρόβλημα που θα ήταν ωραίο να το βάλουμε στο Ίδρυμα Φιλελεύθερων Μελετών να λυθεί από τους νεοφώτιστους! :-)<BR/><BR/>Λέει ο ανώνυμος:<I> υποθέτω πως η συγκρότηση ταυτότητας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας μέσω της οποίας διεκδικείς την αξιοπρέπεια τού να γίνεις ένας ελεύθερος άνθρωπος.</I><BR/><BR/>Αν η ελευθερία είναι φυσικό δικαίωμα του ατόμου τότε, δεν χρειάζεται καμία διαδικασία για να το ανακαλύψεις ή να το συνειδητοποιήσεις. Θα έλεγα μάλιστα πως όταν τα θεμελιώδη φυσικά δικαιώματα γίνονται μέρος αυτού που ονομάζουμε "ταυτότητα" χάνουν την ιδιότητα του φυσικού και καθολικού τους χαρακτήρα. Δεν είμαι ελεύθερος επειδή είμαι λευκός και χριστιανός και ανήκω σε συγκεκριμένο έθνος κι όσοι άλλοι δεν είναι λευκοί και χριστιανοί δεν έχουν δικαίωμα στην ελευθερία--γιατί αυτά πίστευαν μόλις 200 χρόνια πριν. Είμαι ελεύθερος επειδή έχω γεννηθεί άνθρωπος και ζω μέσα σε μία κοινωνία ανθρώπων. <BR/><BR/><I>Σε αυτήν, αναπόφευκτο είναι να αναμετρηθείς, να επιχειρήσεις να απαντήσεις ή, όπως γράφετε, να αποδομήσεις ψεύτικα ερωτήματα. Πάντως να τα αγνοήσεις ωσάν να μην τίθενται -έστω, ψεύτικα- δεν ωφελεί. </I><BR/><BR/>Στην πραγματικότητα όποιος αγνοήσει τα διλήμματα έχει συνέπειες αν και ο λόγος που δεν μπορείς να αγνοήσεις τα διλήμματα είναι επειδή τίθενται με τρόπο επίμονο από τους γύρω σου, ειδικά σε περιπτώσεις που έχεις διπλή προέλευση. Τότε ειδικά, σου ζητούν πιεστικά να δηλώσεις τί είσαι. Έχει γράψει ο Γκάζι Καπλάνι ένα καταπληκτικό κείμενο για το ζήτημα αυτό.<BR/><BR/>Πιστεύω, ανώνυμε, πως το σχόλιό σας φώτισε περισσότερο τον ισχυρισμό μου ότι η όλη διαδικασία για την περίφημη αναζήτηση της ταυτότητας είναι ένα τεχνικό ζήτημα που αναπαράγει συγκεκριμένους μηχανισμούς εξουσίας κάθε φορά.<BR/><BR/>Λέτε επίσης: <I>Με την ευκαιρία να πω ότι κι αν δεις τον εαυτό σου μέσα από τα μάτια του "εχθρού" σου, αυτό δεν σημαίνει πως θα αποδεχτείς την εικόνα που σου επιστρέφει.</I><BR/><BR/>Δεν μιλάμε για περιπτώσεις που κάποιος σου πετάει στα μούτρα μία κατηγορία ή μία κριτική μεμονωμένα και περιστασιακά. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτού που λέω είναι οι Εβραίοι. Η άποψη ότι οι Εβραίοι είναι "ράτσα" ( και μάλιστα κατώτερη) κι όχι απλά μία θρησκεία, αποτελεί το θεμέλιο λίθο του αντισημιτισμού. Το κίνημα του Σιωνισμού ήρθε να απαντήσει σε αυτόν ακριβώς τον ισχυρισμό αποφατικά: " Αφού ποτέ δεν πρόκειται να μας δεχτούν ισότιμα στις κοινωνίες που ζούμε, ας ορίσουμε άπαξ και διαπαντός τη διαφορετικότητά μας, κάνοντας ένα έθνος" είπε ο Χερτζλ υιοθετώντας με αυτό τον τρόπο τη ρητορική των εχθρών. <BR/><BR/>Το να μιλάς για τον τόπο σου έχοντας ως στόχο να δώσεις απαντήσεις στις συνήθεις κατηγορίες για υπανάπτυξη ( αναφέρομαι στην Αφρική) μοιραία διαλέγεις να αυτοπροσδιοριστείς με <BR/>τους όρους που σου θέτουν οι άλλοι.Αθήναιοςhttps://www.blogger.com/profile/07880697100290796556noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-48852585889220251942007-06-24T09:22:00.000-07:002007-06-24T09:22:00.000-07:00"Οι ταυτότητες κατασκευάζονται από ελεύθερους ανθρ..."Οι ταυτότητες κατασκευάζονται από ελεύθερους ανθρώπους", πράγματι, αλλά επιτρέψτε μου να πάω τον συλλογισμό ένα βήμα παραπέρα και να αναρωτηθώ αν "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα". Να εξηγηθώ: υποθέτω πως η συγκρότηση ταυτότητας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας μέσω της οποίας διεκδικείς την αξιοπρέπεια τού να γίνεις ένας ελεύθερος άνθρωπος. Σε αυτήν, αναπόφευκτο είναι να αναμετρηθείς, να επιχειρήσεις να απαντήσεις ή, όπως γράφετε, να αποδομήσεις ψεύτικα ερωτήματα. Πάντως να τα αγνοήσεις ωσάν να μην τίθενται -έστω, ψεύτικα- δεν ωφελεί. Το συμπέρασμα του άρθρου μάλλον το αντιλήφθηκα διαφορετικά από τον Αθήναιο. Με την ευκαιρία να πω ότι κι αν δεις τον εαυτό σου μέσα από τα μάτια του "εχθρού" σου, αυτό δεν σημαίνει πως θα αποδεχτείς την εικόνα που σου επιστρέφει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10722154.post-82181258548553387552007-06-24T07:27:00.000-07:002007-06-24T07:27:00.000-07:00Πολύ ωραίο το άρθρο αλλά πολύ ρομαντικό, όχι πως α...Πολύ ωραίο το άρθρο αλλά πολύ ρομαντικό, όχι πως αυτό είναι ελάττωμα βέβαια. <BR/><BR/>Η διπλή μου ταυτότητα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχω αντιμετωπίσει στη ζωή μου μέχρι τώρα και το να το "ρίξω στην τρελή" μέσω της μαγειρικής και της Γαστρονομίας έχει αποβεί ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να διασκεδάσω αυτό το πρόβλημα. <BR/><BR/>Η εμπειρία αυτή με έχει κάνει όμως να ισχυρίζομαι με βεβαιότητα ότι ποτέ μου δεν θα υιοθετούσα παιδί από άλλη φυλή γιατί δεν θα ήθελα να το βάλω σε τέτοια περιπέτεια όπως αυτή που έχει μπει ο Ανδρόνικος και οι γονείς του. Ρωτείστε τον Ανδρόνικο μετά από λίγα χρόνια να σας πει τί εστί βερύκοκκο.<BR/><BR/> Επειδή στην Ελλάδα δεν δίνουν παιδιά σε ανύπαντρους, εξετάζω να φέρω ένα παιδί απέξω. Θα υιοθετούσα ένα Παλαιστινιάκι; Και να του λέω τί μετά; Γιατί να βάλω ένα παιδάκι σε αυτή την περιπέτεια;<BR/><BR/>Συμφωνώ με το συμπέρασμα του άρθρου: είναι ατελέσφορο το να προσπαθείς να δώσεις απάντηση σε ψευτοδιλήμματα και μοιραία σε οδηγεί να δεις τον εαυτό σου με τα μάτια του "εχθρού" σου και σε υποχρεώνει σχεδόν να ενδυθείς μία ταυτότητα μέσα από μία αποφατική διαδικασία κάτι που εγώ προσωπικά δεν το βρίσκω τόσο θετικό. <BR/><BR/>Προχωρώ αυτή σου τη θέση σου ότι δλδ μπορεί μία ταυτότητα να είναι μοναδική, λίγο παρακάτω. Γιατί να μην διατηρείς το δικαίωμα να μην αποκτήσεις κάποια ταυτότητα. Όσο και να το έχω ψάξει, δεν με έχει πείσει κανείς με επιστημονικά επιχειρήματα πως η αναζήτηση της ταυτότητας είναι εγγενής στον άνθρωπο. Το αντίθετο, έχω τη βεβαιότητα πως όλη αυτή η συζήτηση περί ταυτότητας που είναι και της μόδας, είναι ακόμη ένας μηχανισμός καταναγκασμού του ατόμου και καταπάτησης των ατομικών του δικαιωμάτων.<BR/><BR/>Εγώ λέω πως δεν έχει σημασία το πώς θα αναζητήσει κανείς την ταυτότητά του· για μένα, έχει τεράστια σημασία να υπάρχουν κοινωνίες στις οποίες το άτομο θα αισθάνεται άνετα να υπάρχει όποια ταυτότητα κι αν αποφασίσει εκείνο να ενδυθεί και κυρίως να είναι ασφαλές όταν αποφασίζει ότι δεν θα ενδυθεί καμία απολύτως ταυτότητα και ότι επιθυμεί να περιγράφεται απλά ως άνθρωπος ή πολίτης.Αθήναιοςhttps://www.blogger.com/profile/07880697100290796556noreply@blogger.com